Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
26-27°C op de piek. Niet warmer dan in de meeste andere huizen zonder airco denk ik. We hebben wel een beetje het effect van de glaspartijen op het NW onderschat. We hadden gedacht dat daar weinig zon zou opkomen maar dat valt in praktijk vies tegen vanaf ~mei tot ~half augustus.
Dat moet toch geen 15 graden zijn om de leidingen te beschermen?Achter de paywall kan ik het ook niet lezen. Gaan ze dan uit van 0 euro gasverbruik of gasverbruik aan 15 graden?
Stoken tot 15 graden is uiteraard een pak goedkoper als thuisblijven maar met de huidige gasprijzen zal dat in een koude maand toch nog altijd wel wat centen kosten.
Ze gaan idd uit van 0-verbruik aan energie, maar ook van een 0-prijs voor een Vlaamse woning.Achter de paywall kan ik het ook niet lezen. Gaan ze dan uit van 0 euro gasverbruik of gasverbruik aan 15 graden?
Stoken tot 15 graden is uiteraard een pak goedkoper als thuisblijven maar met de huidige gasprijzen zal dat in een koude maand toch nog altijd wel wat centen kosten.

als je veel deuren kan afsluiten en dus een kleine ruimte opwarmt, misschien wel.Hier nog 23.5 beneden, ik probeer altijd van de verwarming af te blijven tot 1 oktober minstens, 1 november als het nog redelijk zacht is.
Nu vroeg ik me eigenlijk af, wij hebben airco beneden staan. Zou het niet goedkoper zijn met de airco te verwarmen beneden?
Nee, wel als je graag terugkomt in een huis zonder schimmel.Dat moet toch geen 15 graden zijn om de leidingen te beschermen?
Ik zit in een 250 vierkante meter huis van '84, het is hier ongeveer even warm, mss iets kouder als bij mijn ouders in Vlaanderen. Dit huis is volledig open, keuken, living en dan trap open van kelder tot boven, kelder is 1 open ruimte, etcIk woon in een vrijstaande woning van 33j oud en vanmorgen was het 19 graden in de living. Waar woon jij in?
Het is hier nu 20 graden, volgens mij gaat hij vanavond aan, de CV.
Tenzij je in een nogal recente nieuwbouw woont of halfopen bebouwing/appartement waar je langs alle kanten geisoleerd zit met buren die dan nog mogelijks zelf wel verwarmen, denk ik niet dat een vrijstaand huis het uit kan houden 7 dagen over een gemiddelde temperatuur van 13-14 graden. Thermodynamisch lijkt me dat niet te staven tenzij je misschien heel grote raampartijen hebt en een broeikas effect krijgt.
Je kan trouwens googlen dat voor de meeste vlamingen de CV aangaat op 14 september, het laatste decenium. Dus CV aanzetten in oktober of zelfs november zoals ik hier lees, is weinigen gegeven hoor.
Als ge dat doet zonder uw ketel minder warm te zetten, gaat dat volgens mij inderdaad niet veel effect hebben.Gisteren iemand toevallig het VTM nieuws van 19u gezien?
Stond op maar heb maar met een half oog gekeken dus ik kan me vergissen.
Maar de verwarming afzetten in 1 kamer zou maar 50 euro opleveren per jaar? Lijkt me weinig?
Als ge dat doet zonder uw ketel minder warm te zetten, gaat dat volgens mij inderdaad niet veel effect hebben.
Je hebt gewoon 1 radiator een warmteafgifte-oppervlakte minder he. Dus het water dat terug in uw ketel komt, zal iets warmer zijn. Maar uw ketel gaat terug naar de normale temperatuur stoken en hoe kleiner het temperatuurverschil hoe meer energie het kost om die warmte over te zetten naar het water.Daar verschiet ik wel echt van, maar ik ben dan ook maar beperkt qua intellect.
Hier was het vanochtend nog 20.5 in huis, wel met ons schuifraam per ongeluk de hele nacht op een kier te hebben gezetAmai, grote verschillen hier qua temperatuur. Vanmorgen was het hier 24.3 graden en dat zal door de dag stijgen naar 26-27 graden waarschijnlijk. Ik voorzie niet om de verwarming de komende 2 maanden op te zetten eigenlijk.
(de beneden is 1 open deel)