Beste single-threaded performance @ max 100W.

MennovdH

New member
Ik zoek naar een computer die alles bij elkaar (inclusief monitor, peripherals) niet meer dan 100 watt max verbruikt. Waarschijnlijk kijken we dus naar een laptop, maar een mini-pc met een zuinig scherm is ook een optie.
De bedoeling is om de computer in een camper te gebruiken, en het stroomverbruik moet daarom binnen de perken blijven.

Deze pc zou worden gebruikt voor Inventor en Autocad, die voornamelijk gebaat zijn bij:
- Single-threaded performance
- Veel ram (mik op minstens 64 GB)
- Snelle SSD

GPU zou idealiter op de lijst van certified hardware voorkomen: https://www.autodesk.com/support/system-requirements/certified-graphics-hardware/inventor . Mijn gebruik zou de GPU nooit in de buurt van de TDP van die kaarten brengen, maar dan kan support het niet steken op niet-ondersteunde hardware.

Budget is niet zo belangrijk.

Iemand een goed idee?

een mac mini?

tdp van 25 watt :)

M4 chips hebben de hoogste single threaded performance out there en ook de beste performance/watt.

en sinds een jaar of 2 wordt apple sillicon ondersteund op autocad.

ik gebruik zelf geen autocad dus je gaat wat benches moeten opzoeken, maar ik denk dat dit voor u wel de ideale oplossing zou zijn.

een mac mini?

tdp van 25 watt :)

M4 chips hebben de hoogste single threaded performance out there en ook de beste performance/watt.

en sinds een jaar of 2 wordt apple sillicon ondersteund op autocad.

ik gebruik zelf geen autocad dus je gaat wat benches moeten opzoeken, maar ik denk dat dit voor u wel de ideale oplossing zou zijn.

Mac mini zou inderdaad indeaal zijn - als Inventor hierop draaide. De verhouding Inventor/Autocad is toch 80/20, dus Inventor is doorslaggevend. Voorlopig is de enige oplossing daar Parallels, en dat gaat volgens mij geen bevredigend resultaat boeken.

Mac mini zou inderdaad indeaal zijn - als Inventor hierop draaide. De verhouding Inventor/Autocad is toch 80/20, dus Inventor is doorslaggevend. Voorlopig is de enige oplossing daar Parallels, en dat gaat volgens mij geen bevredigend resultaat boeken.
dan is uw enige oplossing een zen5 cpu ( non 3D). die hebben de beste perf/watt momenteel.

dit lijkt mij dan een degelijk alternatief. staan nog eens in promo ook. heeft onboard graphics die normaal supported zijn.

dan is uw enige oplossing een zen5 cpu ( non 3D). die hebben de beste perf/watt momenteel.

dit lijkt mij dan een degelijk alternatief. staan nog eens in promo ook. heeft onboard graphics die normaal supported zijn.
Dat ziet er inderdaad uit als een deftige optie. Ik ga de mensen eens een mailtje sturen om te zien hoe het verbruik ligt (im Deutsch!) Ook eens kijken of ik binnen het overgebleven powerbudget dan een scherm kan vinden. :)

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan