Beste werk fratsen/verhalen

Ahja 'k herinner er mij nog eentje.

'k heb vroeger nog VRT als klant gehad. We maakten vooral online wedstrijden voor indertijd nog Duizend Zonnen en Garnalen, en Waar staat de Stoel. 'k had toen m'n Front-End Lead Jeroen nog meegenomen om een presentatie te geven. We zaten met een tiental mensen rond de tafel wanneer Jeroen aan't prutsen was met de projector, tot em zijn bureaublad in alle glorie presenteerde bomvol met z'n gedownloade series. Na een awkward stile zegt die PM van VRT IT zo ineens: "ja Game of Thrones heb ik zelf ook gedownload hoor."

Wat is er uiteindelijk met die man gebeurd?
Eerlijk, geen idee.

Opdracht gekregen van de CEO om geen contact meer te hebben, wou problemen vermijden omdat we finaal toch een illegaal te werk hadden gesteld, ook al was dit ter goeder trouw en via officiële kanalen.

Met die omgeslagen enkel hierboven valt mij ook nog een verhaal binnen. Délégué die gekend is als hobbyboer valt van zijn tractor, komt naar het werk, valt na een kwartier subtiel. Hoppa, 9 maand ziekenkas.

Langs de andere kant ook werkongevallen die verbloemd werden omdat het toch maar geen LTI zou zijn zodat ze in het buitenland niet vies zouden worden. We hebben zo eens 3 dagen na elkaar telkens een LTI gehad. Nooit in de statistiek opgedoken.
Dan hadden we andere vestigingen waar er al jaren (10+) geen ongeval was gebeurd zogezegd. Die van OSHA weigerde te geloven (of toe te geven) dat het niet anders kan dan dat daar gefoefeld werd.

Vorig werk 1
Een 10 tal projectoren (60k€ per stuk) komt terug in container uit Saudi Arabië ergens allemaal opeengestapeld geen probleem als die goed vastgemaakt zijn. Elke stapel omgevallen hadden ze enkel de middelste projector vast gestrapt.

Komt een lading led scherm terug uit Las Vegas helft van de karren en ledschermen kapot gebogen bij het verschuiven van lading bij opstijgen vliegtuig.

Heel podium gecontroleerd zien instorten.

Iemand die met een bt tegen de goederenlift-deur was gereden gevolg 6 maanden 1 lift kunnen delen met alle afdelingen. Gelukkig was het hoogseizoen voorbij.

2-3 weken voor niets gewerkt net voor covid begon aangezien we alles zagen geannuleerd worden (ja mannen laad al die camions maar terug uit tga ni door).

Vorig werk 2
Ja mannen die job moet morgen vertrekken en er moest nog van alles gebeuren. Om 10u savonds (9-5 uren) had ik er genoeg van ben dan vertrokken naar huis. Volgende dag dan te horen gekregen dat die job de week daarop pas moest vertrekken.

Vorig werk 3
40k Aan materiaal gestolen van een festivalsite

Flauwe plezante op een festival terrein had ergens 64amp kabel van het hoofdpodium gevonden en er niets beter op gevonden dan die kabel uit te trekken.

Opleiding nieuwe job
Leerling begint te frezen met vlakfrees zonder plaketten erop (vergelijk het met een hamer waarvan je enkel de steel vast hebt).

Nachtshift in een hotel is altijd prijs als je het maar lang genoeg doet: collega krijgt telefoon dat er iets mis is met de wifi, hij naar boven, binnen zonder kloppen in de suite en er staat een volledig naakte Russische dame die dringend connectie wilt maken, dit was net in het periode dat hij niet single was dus hij moest passen.

Collega magazijnier werkte ooit als brandweerman in Utrecht, ze krijgen oproep: brand in de hoerenbuurt, zun daar naar toe, staan twee meisjes van plezier op veilige afstand in werktenu en één daarvan blijkt zijn nicht te zijn, niemand in de familie wist er iets van.

Laatst bewerkt:
Ik heb vroeger nog hout geïmporteerd voor een bedrijf in Gent vanuit Slovenië. Na een paar jaar vragen ze mij of ik eens naar daar wil komen voor een bedrijfsbezoek. Snoepreisje dus.
Ik naar daar, goed ontvangen, lekker gaan eten 's avonds en er was nog een cadeautje zeiden ze. Ik dacht iets aan de bar? Nope, 's Avonds gaan slapen in't hotel. 's Morgens wordt er rond 8u op de deur geklopt. Stond er daar een waanzinnig knappe babe (Denk Scarlet Johanson toen ze 20 jaar was) aan mijn deur. "Company present" zegt ze tegen mij en wandelt al strippend mijn kamer binnen. :)

Ik was single, so I went for it! (Moest ik niet single geweest zijn weet ik niet of ik mij had kunnen inhouden trouwens, denk nog aan Alexandra.
Plottwist: Alexandra noemde het jaar voordien nog gewoon Alex.

Ik heb vroeger nog hout geïmporteerd voor een bedrijf in Gent vanuit Slovenië. Na een paar jaar vragen ze mij of ik eens naar daar wil komen voor een bedrijfsbezoek. Snoepreisje dus.
Ik naar daar, goed ontvangen, lekker gaan eten 's avonds en er was nog een cadeautje zeiden ze. Ik dacht iets aan de bar? Nope, 's Avonds gaan slapen in't hotel. 's Morgens wordt er rond 8u op de deur geklopt. Stond er daar een waanzinnig knappe babe (Denk Scarlet Johanson toen ze 20 jaar was) aan mijn deur. "Company present" zegt ze tegen mij en wandelt al strippend mijn kamer binnen. :)

Ik was single, so I went for it! (Moest ik niet single geweest zijn weet ik niet of ik mij had kunnen inhouden trouwens, denk nog aan Alexandra.
Doet mij echt hard aan dit denken. :unsure:

Mijn vader werkt deels bij een begrafenisondernemer en komt ook wel eens dingen tegen als:
  • Een dode ophalen en dan blijkt dat heel de woning vol staat met bekers, potten, pannen, ketels, ... vol uitwerpselen.
  • Een dode ophalen die al weken/maanden er ligt, waar de huid blijft plakken aan de vloer en de vliegenmaden uit de hoofdhuid kruipen.
  • Iemand die zelfmoord gepleegd had door zijn keel over te snijden, mooi terug dicht naaien.
  • Pacemakers uit mensen halen en terug dichtnaaien.

Mijn vader werkt deels bij een begrafenisondernemer en komt ook wel eens dingen tegen als:
  • Een dode ophalen en dan blijkt dat heel de woning vol staat met bekers, potten, pannen, ketels, ... vol uitwerpselen.
  • Een dode ophalen die al weken/maanden er ligt, waar de huid blijft plakken aan de vloer en de vliegenmaden uit de hoofdhuid kruipen.
  • Iemand die zelfmoord gepleegd had door zijn keel over te snijden, mooi terug dicht naaien.
  • Pacemakers uit mensen halen en terug dichtnaaien.
Wat zou er eigenlijk gebeuren met protheses bij mensen dat ze cremeren?

Collega's waren ooit op de parking sneeuwballengevecht aan't houden. Ik stond op eerste verdieping en had raam even opengedaan om te kijken.
Collega ziet me staan en smijt sneeuwbal mijn richting uit. Ik buk me net op tijd, maar op dat moment komt mijn manager binnen. Sneeuwbal los in zijn face 😂

• Whatsappje gestuurd naar een vrouwelijke projectleidster bij de klant waar ik voor werkte. Haar naam is 4 letters, begint met B. Ik typ en stuur en zie pas daarna dat autocorrect een jammerlijke interventie had gedaan, mijn bericht begon met "Hey Baby!"
  • Eén van m'n eerste klanten was een departement binnen de Vlaamse Overheid. Die hebben een diversiteitsbeleid, wat ik alleen kan toejuichen. Maar dat gaf ook wel "speciale" situaties:
    • Toen ik eens op kantoor aankwam in de zomer, ik kom de lift uit en draai m'n gang in. Staat daar in het midden de kuisvrouw, met blote voeten en opgestroopte broekspijpen, in een bak water heel opgetogen "Tis fris! Tis fris!" te roepen 😀
    • De persoon die daar zorgde voor de postbedeling had Tourette en je hoorde elke ochtend wanneer die op het verdiep zijn ronde aan het doen was (en het was een groot verdiep). Die riep constant iets als "TOEP! TIEP! TUUP!", heel erg luid. Je kon hem horen naderen.
  • Bij m'n volgende klant was er iemand die wat teveel aan de alcohol zat en dat 's middags ook steevast ging doen. Het gebeurde wel eens dat ik diens bureau passeerde en hij gewoon met hoofd op bureau lag te slapen.
    • Dat lijkt grappig, maar was eigenlijk vooral tragisch, en het is ook niet goed afgelopen. Hij is er uiteindelijk aan gestorven.
  • Ook bij die klant werkte een wat speciaal figuur die af en toe zijn ronde deed om te babbelen, en met gekke verhalen komen. Eén ervan is me toch bijgebleven. Hij kwam met de trein (was in Brussel), en op een bepaalde dag zat er een man naast hem in de trein waarvan hij vond dat hij te dicht zat en teveel met zijn benen open tegen hem. "Ik heb die eens traag over zijn been gewreven en gelachen en geknipoogd, hij was dan wel rap weg". Uhm, gast 😂
  • Voor de rest wel wat zaken ivm uitgaan en/of alcohol. Mensen die op teambuildings missing in action gaan, 's morgens niet meer op het ontbijt verschijnen, mannelijke en vrouwelijke collega (beide getrouwd) die toevallig plots samen verdwijnen en toevallig plots samen weer opduiken (yep, we all know), ...

Nog een recente. Het eerste jaar dat ik lesgaf als titularis van een vak had ik een buitenlandse student, supervriendelijk op het eerste zicht, was heel geïnteresseerd in het vak.
Dan kwam het mondeling examen dat werkelijk een ramp was. De meest basic zaken gingen gewoon niet. Ik zei nog dat het vreemd was want zijn praktisch labowerk was wel ok. Kortom, grandioos gebuisd.

Wat volgde was enkele e-mails die alsmaar dreigender werden, dat hij toch moeilijk kon gebuisd zijn met goede labo's, want op de cursusfiches stond toch duidelijk de verdeling en si en la. Ik nog heel de puntenberekening doorgestuurd, gebuisd dus. Hij ging mij een proces aandoen uiteraard.

Enkele weken later kom ik een collega tegen op een thesisverdediging, bleek dat die kerel bij de halve faculteit hetzelfde probeerde, wegens grandioos gebuisd op praktisch elk vak. Heeft hier daarna ook nog jaren rondgelopen, omdat de resultaten jaar na jaar amper verbeterden. Ik denk uiteindelijk tijdens zijn masterthesis in het geboorteland getrouwd en verdwenen van de radar.

Wel, die kerel, die begon vorige week tegen mijn vrouw te praten op fb messenger, waarna ze hem meteen blokkeerde.

Laatst bewerkt:
Turkse collega op mijn vorig werk (man ergens in de 30) die zich na een knipbeurt bij de kapper zich zo hard schaamde voor zijn haarsnit dat hij wekenlang een muts heeft opgezet binnen. In de lente. Inclusief tijdens meetings enz.
Terwijl er totaal niks mis was met zijn kapsel trouwens (hij vond het gewoon veel te kort) :unsure:

Dezelfde collega die verliefd was op een andere collega in de bureau naast die van ons. En hij deed dan zaken als naar haar bureau gaan met een Twix om haar de helft ervan aan te bieden. Na enkele weken van dat soort zaken had zij hem toch duidelijk gemaakt dat ze niet geïnteresseerd was, waarop hij tegen ons stiekem zei dat hij dacht dat ze misschien lesbisch was. Enkele maanden later ging zij vertrekken (andere job) en heeft hij voor haar nog een Fitbit gekocht, blijkbaar (achteraf vernomen) met een liefdesbrief verstopt in de verpakking.

Rare kerel.
Wel altijd goed mee moeten lachen wanneer we hoorden wat hij weer gedaan had.

Nog een recente. Het eerste jaar dat ik lesgaf als titularis van een vak had ik een buitenlandse student, supervriendelijk op het eerste zicht, was heel geïnteresseerd in het vak.
Dan kwam het mondeling examen dat werkelijk een ramp was. De meest basic zaken gingen gewoon niet. Ik zei nog dat het vreemd was want zijn praktisch labowerk was wel ok. Kortom, grandioos gebuisd.

Wat volgde was enkele e-mails die alsmaar dreigender werden, dat hij toch moeilijk kon gebuisd zijn met goede labo's, want op de cursusfiches stond toch duidelijk de verdeling en si en la. Ik nog heel de puntenberekening doorgestuurd, gebuisd dus. Hij ging mij een proces aandoen uiteraard.

Enkele weken later kom ik een collega tegen op een thesisverdediging, bleek dat die kerel bij de halve faculteit hetzelfde probeerde, wegens grandioos gebuisd op praktisch elk vak. Heeft hier daarna ook nog jaren rondgelopen, omdat de resultaten jaar na jaar amper verbeterden. Ik denk uiteindelijk tijdens zijn masterthesis in het geboorteland getrouwd en verdwenen van de radar.

Wel, die kerel, die begon vorige week tegen mijn vrouw te praten op fb messenger, waarna ze hem meteen blokkeerde.

Haha, reminds me of een thesis verdediding waar ik inzat als vervanger voor een collega die op zomer verlof was. 2e zit in Augustus, altijd fun.

Die kerel zat in zijn laatste jaar bio-ir aan unif (2e master dus). Ik krijg die thesis op voorhand digitaal doorgestuurd voor review en ik weet dat ik "reply all" deed met "Dit is een oude klad versie, stuur eens laatste versie door". Geen antwoord van andere jury leden of student. Ik denk "bon, ik krijg wel een deftig boekske op de verdediging zelf".

Dag van de verdediging zitten we daar in de jury wat te lullen met de proffen; ene na de andere student die passeert. Allemaal 14s en 15s. 2e zitten, niet denderend, maar ze doen allemaal moeite om ervanaf te zijn. Zegt die ene prof plots, "ale, here we go again" bij student X. Bleek dat die kerel al 3y (6 zittijden dus) bezig was met zijn thesis. Al 2x van promotor en onderwerp veranderd. Telkens gewoon gedumpt door zijn promotor wegens totaal hopeloos.

Die gast geeft daar een presentatie die werkelijk op niks trekt. Ik krijg een papieren boekje. Dus de geprinte versie van wat ik dacht een kladje te zijn. Letterlijk gewoon knip/plak stukken uit wikipedia. Zelfs geen moeite doen om lettertype en zo aan te passen. Elke pagina ander lettertype/kleur. Totaal geen structuur. Totale bagger. Ik geef een 3/20, andere collega een 6/20. Dan de magical interventie van hogerop en hop, hij kreeg 9/20 en gedelibereerd en afgeserveerd. Bleek dat die al 12y of zo aan het studeren was, elk vak 3-4x buizen en maar in beroep gaan elke keer en af en toe een 9 of 10/20 krijgen en hop. Genius at work...

Terug
Bovenaan