Als internationaal vrachtwagenchauffeur toch ook een paar mooie en minder mooie herinneringen.
- 's Nachts wakker gemaakt worden door een Oost-Europese protituee die wenend vraagt of je seks wil, terwijl er een versleten audi met zwarte ramen en Bulgaarse platen voor je trekker staat.
- 's Nachts wakker gemaakt worden door de politie omdat ze 13 Afrikanen in je lading vonden.
- 's Nachts wakker worden van het geluid dat er ene in uw remork zit. Stoer mijn gordijn open getrokken, gezien dat ze met een bende bezig waren de remork te ledigen en gordijn terug dicht gedaan.

- In Marseille ooit moeten gaan leveren voor de gemeente en vastgereden op de markt daar. Van de politie gewoon de ijzeren palen die mijn in mijn weg stonden moeten omverrijden, zodat ik snel weg kon.

- Op een parking bij de Spaanse grens 's nachts pistoolschoten horen en hopen dat ze u niet per ongeluk raken. Bleek nadien een mislukte drugsdeal te zijn tussen Marokkanen die daar ook stonden.
- Met Belgische nrplaten toch regelmatig geviseerd worden op bepaalde routes. Dit gaat over 10-15jr terug, toen ik nog dacht dat wij overal een goeie reputatie hadden. Maar kwam je van Spanje terug naar huis, moest je steevast door de drugscontrole in Frankrijk, want je kon uit Marokko komen met je camion. Reed je in het Oostblok, kreeg je de belachijkste boetes die je je maar kan bedenken, wegens je nummerplaat. In Engeland ook vaak uitgebreide controles, want Belgische camions stonden gekend voor import van illegalen ... In Scandinavië eigenlijk ook altijd meer controle gehad dan andere platen.
Ook mijn camion eens per ongeluk in brand gestoken, kon de baas niet mee lachen.