Bestemming X S03

ilgonwe

Well-known member
Zondag 4 januari 2026 start het 3e seizoen.

Het concept is deze keer anders:
'Bestemming X' is terug, maar anders dan je het kende. Elke aflevering krijgt een eigen Bestemming X en presentator Aster Nzeyimana reist mee in het avontuur. Een nieuwe lichting kandidaten wordt meteen wakker geschud door enkele onverwachte spelregels.
BBC heeft dat geprobeerd en dat was toch minder spannend, mss was het te ingewikkeld om die hints in te steken voor de uiteindelijke bestemming.

De leeftijden van de kandidaten verschillen deze keer wat minder van elkaar maar wie zal met wie een kliek vormen?

Dat spel duurt wel heel lang. Aster speelt dit seizoen een prominentere rol als presentator.

Het is ook precies zoeken naar Sponsor X, ik heb er al minstens 6 gevonden.

Ik zat er grandioos naast :lol:

Wat mij wel opvalt, 10 (mss die iets oudere vrouw uitgezonderd) mooi vrouwen en mannen.

Ik vraag me af welke landen ze deze keer gaan aandoen, mss meer naar het noorden, Nederland, Denemarken, Zweden, Noorwegen, zoiets.

Het viel me wel op als je via smartphone meespeelt je je pin nog kon verplaatsen als de eindbestemming al bekend was op tv. De aftelklop liep nog, dus pin nog verplaatst :biglaugh:

Iemand van Limburg vinden was te moeilijk blijkbaar dit seizoen

Kyala was van Limburg, maar ze ligt er al uit.

'We zitten in Frankrijk, ik heb veel lavendel gezien.' Joking, right? Of bewuste misleiding van je medespelers? Of zijn er mensen die geen heide van lavendel kunnen onderscheiden? Het kasteel had ik herkend, we hebben een wijnbouwer uit die streek in de familie. :)

Ik hoop dat ze verdertrekken naar Scandinavië, we plannen een roadtrip naar daar later dit jaar, kunnen we inspiratie opdoen. :)

Ze zitten voorlopig in de Ardennen (maar dat was al een beetje te gokken met de preview). De eindbestemming is pas in zicht rond 21u wss want ik denk dat er weer veel vulling is met enkele spellen.

Het speelt zich dit seizoen dus volledig in België af.
Mijn enthousiasme is bij deze dus helemaal tot nul gezakt. En ik keek zo uit naar het nieuwe seizoen. 😔

Ja, het is Bestemming X Besparingen geworden. Er komt nu ineens ook een hele uitleg waar ze zitten. Het voelt toch meer aan als een reeks waar de toeristische dienst de bestemmingen bepaalt (kastelen, pitorreske routes, activiteiten, ...) en vooral betaalt voor VTM.

Hoe weet je dat?
Aster heeft dat letterlijk gezegd? Ze stonden er een hele tijd bij stil met een montage van Belgische luchtbeelden.

Ik laat het programma vallen, die games nemen veel te veel tijd in beslag en het busgedeelte is verwaarloosbaar. Ze focussen wat op de mindgames maar als je niet echt zoekt naar een bestemming is dat frustrerend.

Ik ben erg teleurgesteld dat ze in België blijven. Ik keek dit programma graag omdat ze door heel Europa reisden en om dan mee te gokken waar ze zaten. Enkel België is wat minder speciaal.

Laatst bewerkt:
Ik ben erg teleurgesteld dat ze in België blijven. Ik keek dit programma graag omdat ze door heel Europa reisden en om dan mee te gokken waar ze zaten. Enkel België is wat minder speciaal.
Ja, en 't is toch eigenlijk ook niet zo fijn dat je als kijker voor het hele seizoen vanaf het begin al meer weet dan de deelnemers? 't Zal als deelnemer ook een ontgoocheling zijn als je doorhebt dat het enkel in België is. Schrijf je je in om een stukje Europa te ontdekken, mag je gewoon in België blijven.

'k Vind Aster wel een capabele presentator, mooie uitspraak, goeie stem, goeie looks, maar dat haar dat soms in z'n ogen hangt stoort soms wel. Die superfashionable kostuums met hele brede broeken zijn wel heel modieus ook, maar vind ik minder passen bij dit soort programma. 't Is geen shiny floor, maar eerder avontuur, daar past een iets meer casual outfit bij vind ik. Genre Gilles De Coster in De Mol. Maar dat zijn natuurlijk details.

Terug
Bovenaan