Ik ben niet op zoek naar een budget restaurant, want dan krijg je bagger eten.Ik ga wekelijks wel meermaals uit eten (wel meestal niet-Belgische resto's, ben geen fan van Belgische kost), maar ik vraag me af wat er zo speciaal is aan 25€ voor stoofvlees en 31€ voor een steak. Dat is min of meer de prijs, en mss al een beetje bovengemiddeld. Maar 'budget restaurant' is het zeker niet.
De steak Béarnaise bij Meme Gusta is geen klein stuk (belachelijk groot zelfs) met perfecte cuisson en vers gemaakte saus. Dat krijg je bij ons nergens voor €31. Bij steak restaurants zoals Boondocks zit je daar al zeer snel rond €38+€4 = €42 en dat is hier al lang de normale prijs voor een goede steak.
Laat mij toe om te zeggen dat we daar zeer goed gegeten hebben voor amper €70. Dat is eens leuk, want de laatste tijd zat ik overal boven de €100 als koppel en moesten we helaas tegen mekaar zeggen dat dat veel geld was voor wat we kregen. In die restaurants moet ik ook wel toegeven zat het niet vol, integendeel, nog veel plaatsen vrij. Bij mijn voorbeeld hier was iedere stoel bezet op een donderdagavond. Dus ze doen toch iets goed denk ik dan.
Wow, bedankt Fox Toast Zubrowka en Sir Killalot !
Laatst bewerkt:

En dat bepaalt ook deel van de prijs en kwaliteit natuurlijk, hoeveel concurrentie er in de buurt is.