Betere audio voor Udio song? Audio experts hier aanwezig?

rogierel

Member
Op basis van songtekst, heb ik samen met mijn vader een lied op Udio laten genereren en na veel pogingen was een versie eigenlijk perfect.
Het probleem is, Udio is nog in Beta en nog verre van intuitief en ook nog niet perfect in de creatie van het geluid.
We hebben geprobeerd de vocals te verwijderen, dit is enigzins gelukt, maar je hoort ze nog steeds licht er doorheen.
Daarnaast was de kwaliteit van de instrumenten erg varierend, met een luide zang erboven gaat het nog wel, maar als je het zonder hoort, dan klinkt het gewoonweg
niet goed. En dat terwijl er maar 4-5 instrumenten gebruikt zijn. De instrumenten klinken niet heel slecht, maar noten vallen weg, dan weer harder en zachter,
dan hoor je ineens een tik, een gekraak. Accordeon, gitaar, piano, drum en bas - dat is eigenlijk wat er gebruikt wordt in een vrij eenvoudig wals ritme.
Maar het klinkt gewoon allemaal wat onlogisch en onduidelijk.
We willen dit liedje geven aan een theatergroep die voor ouderen optreden en zingen over het verleden.
Maar in deze staat kan dat echt niet :-/
En we hebben geen know-how van hoe dit "mooi" te maken, we waren al blij dat we het in Udio voor elkaar hadden gekregen.
Ook in Udio hebben we geprobeerd om de song zeg maar te "extenden" met instrumentaal gedeelte, maar dan gaat Udio allerlei onlogica toepassen en dan klinkt het niet meer hetzelfde.
Zit hier wellicht een audio expert die zegt van, voor 1 liedje, ach, laat ik die mensen een plezier doen en daarmee helpen?
Moet zeker geen project worden, moet zeker niet perfect, alles beter dan de huidige versie is plus! PM voor verdere info en contact voor whatsapp/telegram etc. :thumb::bow:

Terug
Bovenaan