Better Call Saul

Better Call Saul

De aflevering is in zijn geheel een meesterwerk.

Wat ik echt fenomenaal vind is dat ze ons vorige aflevering laten zien hoe Jimmy Saul wordt, wat een vrij depressief einde was. Hij was volledig naar de dark side afgegleden als het ware.

Nu krijgen we terug een glimp van Slippin' Jimmy te zien, een teken van hoop voor de toekomst van Jimmy/Saul/Gene? :)

Ik vind vooral dat het aantoont dat hij nooit echt gaat veranderen. Je ziet met Gene een heel timide Jimmy maar wat deze aflevering laat zien is dat Slippin' Jimmy nooit ver weg is en eigenlijk het enige waar hij echt gelukkig van wordt. Chuck had gelijk.

Ik vind vooral dat het aantoont dat hij nooit echt gaat veranderen. Je ziet met Gene een heel timide Jimmy maar wat deze aflevering laat zien is dat Slippin' Jimmy nooit ver weg is en eigenlijk het enige waar hij echt gelukkig van wordt. Chuck had gelijk.
Deed hij dat niet louter uit zelfbescherming?

Deed hij dat niet louter uit zelfbescherming?
Initieel wel, op het einde zie je de glimlach.

edit:
goede review van de episode waar ik het grotendeels mee eens ben : https://www.denofgeek.com/tv/better-call-saul-season-6-episode-10-review-nippy/

To hammer that home, we watch Gene return to the department store, and he’s immediately drawn to the sort of loud, garish shirt that Saul Goodman would have purchased without a second thought. He even holds it up to his body to get a better idea of how it would look on him. He already knows it would fit like a glove. Despite everything he’s been through, he cannot suppress Slippin’ Jimmy’s instincts and he refuses to envision himself as anyone other than the sharp-dressed Saul Goodman. Whether trying to play it straight for his brother, for Davis and Main, for Kim, or now for his own protection, Jimmy cannot deny who he is at his core. He thought he needed to con Jeff to survive, but in reality, he needed to con Jeff to live.

Laatst bewerkt:
Ik dacht tot gisteren dat vorige aflevering de laatste was en ik was best tevreden met het einde dat we kregen :unsure: Wel blij dat er nog een paar zijn maar nu heb ik wel het gevoel alsof het eigenlijk al afgesloten is :tongue:

Ja, ik ook eigenlijk.
Gaan ze nu verder met het post-breaking bad verhaal, of keren ze terug naar het pre-BB verhaal? heb ook het gevoel dat dat verhaal quasi afgesloten is

De titel van de volgende aflevering is breaking bad.
Net zoals er in BB een aflevering zat met als titel: better call Saul

Weer een fenomenale aflevering met sterke character development. Saul toch wel bezig aan self-destruct? We hebben hem nog nooit zo kwaad en roekeloos gezien denk ik.
Klopt. Ik begreep ook niet goed waarom hij zo kwaad is. Efkes sporen achterlaten zelfs!
Komt de woede voort uit het gesprek met Kim? Wat was er gezegd?

Of is die gewoon nog zo woedend op Walter omdat alles naar de Wuppe is gegaan met de meth? Doordat BB is verteld door de ogen van (voornmelijk Walt), hebben we misschien een verkeerd beeld over de werkelijke rol die Saul gespeeld heeft?

De opbouw van het verhaal nu, doet mij het laatste vermoeden.

Terug
Bovenaan