BeyondGaming LIGHT Theme gaat in beta!

1632137180222.png

Na maandenlang zwoegen en zweten van onze dappere lay-out mannen @sharpshot, @FLT en @Tyfius (onder het toeziend oog van @Loser himself) en een eerste feedback ronde van onze crew, besloten ze dat ze er ondertussen zelf al genoeg naar getuurd hebben. Het is nu jullie beurt om er ook van te genieten! Onderaan links (op elke pagina) kan je vanaf heden de "BeyondGaming Light" theme terugvinden.

Indien jullie er nog feedback over vinden/hebben, deponeer deze voorlopig gerust in deze thread (check aub of het al niet werd gepost) en ons "design-team" zal dit allemaal zorgvuldig opvolgen!

Eens de laatste plooien hier gladgestreken zijn, zal deze de standaard lay-out worden met "BeyondGaming Dark" lay-out als dappere side-kick. De templates met "XenForo Light" (= standaard lay-out) en "XenForo Dark (Beta)" (= de Dark Reader browser-addon versie van de Light die we ook zelf snel in elkaar hadden gebotst) zullen dan niet meer beschikbaar worden (vier templates per software update onderhouden is helaas iets teveel van het goeie).

Ondanks dat we weten dat deze beslissing bij mensen in slechte aarde zal vallen (gewoontes veranderen == chaos), mogen we toch vriendelijk vragen om de nieuwe lay-outs op zen minst een eerlijke kans te geven? Je geraakt er veel sneller aan gewend dan je eerst zou denken :)

Laatst bewerkt:
Toch wel mooi om te zien hoe het harde werk van de crew hier hard geapprecieerd wordt. Dat geeft hun volgens mij echt wel de moed om het belangeloos verder te blijven doen. :unsure:

bende ondankbaren

Iedereen heeft toch het recht op een eigen mening? Dat staat toch echt los van hoe hard iemand werkt.

Ik ben ook crew en had het ook liever donkerder gehad. Ben ik dan ondankbaar? Nee, dat is gewoon mijn persoonlijke voorkeur. Ga ik er mijn slaap voor laten? Ook nee.

In zo een grote community als deze kan je gewoon nooit goed doen voor iedereen. En dat is absoluut geen probleem. Er moeten nu eenmaal keuzes gemaakt worden

Laatst bewerkt:
Iedereen heeft toch het recht op een eigen mening? Dat staat toch echt los van hoe hard iemand werkt.

Ik ben ook crew en had het ook liever donkerder gehad. Ben ik dan ondankbaar? Nee, dat is gewoon mijn persoonlijke voorkeur. Ga ik er mijn slaap voor laten? Ook nee.

In zo een grote community als deze kan je gewoon nooit goed doen voor iedereen. En dat is absoluut geen probleem. Er moeten nu eenmaal keuzes gemaakt worden
Ik ben ook van die mening hoor maar imo kan je zaken die je liever anders ziet ook op een beschaafde manier brengen. Ik doel niet dan met mijn uitspraak niet op de personen die zeggen dat dit of dit beter kan of dat ze het liever anders zouden zien maar op uitspraken als trekt op niks enz.

Ik gebruik al maanden de BG Dark theme, wist zelf niet dat er nog een Xenforo Dark bestond. De theme is heel mooi en de Light ook, maar de Dark oogt voor mij nog het rustigst.

Eh deze dark weegt hier toch wel op mijn ogen, azo licht? Geen mogelijkheid om eventueel te pollen? Of is dat al gebeurd en ben ik laat? Op de gsm zal het uiteindelijk wel wennen maar toch ook liever vorig Dark theme.

Eh deze dark weegt hier toch wel op mijn ogen, azo licht? Geen mogelijkheid om eventueel te pollen? Of is dat al gebeurd en ben ik laat? Op de gsm zal het uiteindelijk wel wennen maar toch ook liever vorig Dark theme.
Het BG dark theme is al een half jaar in gebruik, dus die is definitief.

Dit is tenminste feedback waar we iets mee kunnen aanvangen.
You're welcome.

Dit is allesbehalve donker. Schijnt godverdomme harder in mijn ogen dan de zon bij 35 graden.

Als ik sebiet in bed da spel hier wil openen, dan krijgek klop van mijn vrouw omdat ze wakker is geworden van da megafel 1000 lumen licht.

Na effe niet meer te kijken en terug te komen nog eens opnieuw laten bezinken.
Mijn issue ligt niet zo zeer binen een forum topic, daar valt die witte tekst en die blauw tinten best wel meer.

Maar de Forum overzichten vind ik neig tegenvallen. ik zie amper verschil tussen wat ik wel of niet gelezen heb.
Er staat wel "new" bij met de appelblauwzeegroen, maar da doe het voor mij niet, in tegendeel bij een goed kleurgebruik zou da er zelf niet hoeven te staan om te zien dat er nieuwe reacties zijn in dat topic. Das voor mij wat het enige issue, de gelezen vs niet gelezen topics.

( Feedback komende van een full stack back- en frontend dev )

Edit: ik zat op de dark theme sinds de oude white weg was, mijn complaints zijn dus over het thema dat al een half jaar bestaat, negeer dus maar xD

Zal over het nieuwe white een nieuwe klacht schrijven xD

Het BG dark theme is al een half jaar in gebruik, dus die is definitief.
Het light thema is nog niet definitief? :love2: 😜
Maar de Forum overzichten vind ik neig tegenvallen. ik zie amper verschil tussen wat ik wel of niet gelezen heb.
Er staat wel "new" bij met de appelblauwzeegroen, maar da doe het voor mij niet, in tegendeel bij een goed kleurgebruik zou da er zelf niet hoeven te staan om te zien dat er nieuwe reacties zijn in dat topic. Das voor mij wat het enige issue, de gelezen vs niet gelezen topics.
Het verschil is mij ook te onduidelijk.

Als iemand die niet tegen verandering kan, en die een half jaar geleden op de dark theme ongetwijfeld ook wat kritiek heeft gegeven, weet ik na een half jaar gebruik al niet meer wat mijn kritiek dan zou geweest zijn.

Het is ook maar kwestie van wennen, dus.

You're welcome.

Dit is allesbehalve donker. Schijnt godverdomme harder in mijn ogen dan de zon bij 35 graden.

Als ik sebiet in bed da spel hier wil openen, dan krijgek klop van mijn vrouw omdat ze wakker is geworden van da megafel 1000 lumen licht.
Een geluk dat hier niet overdreven wordt. Amandelen belicht, tandenstokers in ogen… dat moet een ondraaglijk 90% van het internet zijn!
Gelukkig kennen we onze pappenheimers, en appreciëren we alle input. En nee, de skin is niet definitief, vandaar deze thread. Maar jammer genoeg kunnen we niet aan elke persoonlijke vraag voldoen, hoewel we dat zouden willen. Maar we doen ons best om dingen mee te nemen. En sluiten zeker niets uit, binnen de mate van het mogelijke.

Een geluk dat hier niet overdreven wordt. Amandelen belicht, tandenstokers in ogen… dat moet een ondraaglijk 90% van het internet zijn!
Gelukkig kennen we onze pappenheimers, en appreciëren we alle input. En nee, de skin is niet definitief, vandaar deze thread. Maar jammer genoeg kunnen we niet aan elke persoonlijke vraag voldoen, hoewel we dat zouden willen. Maar we doen ons best om dingen mee te nemen. En sluiten zeker niets uit, binnen de mate van het mogelijke.
het is zodanig fel licht dat als ik geeuw aan mijn computer mijn vrouw verblind wordt door de hoeveelheid licht die uit mijn reet komt :unsure:

Bij deze ga ik toch moeten meedelen dat de Xenforo Light en Xenforo Dark vanaf vandaag niet meer beschikbaar gaan zijn.

Ik weet dat we hier en daar wat aanhangers van Xenforo Dark hadden, maar dit past gewoon niet meer in de huisstijl en keuzes dienen nu eenmaal gemaakt te worden. Een suggestie die hier wel al gemaakt is: dark reader op BeyondGaming Light zetten.

Laat het wat wennen en ik ben er zeker van dat een van de 2 (3) opties wel te smaken zal zijn.
BG "dark" + dark reader is imo de beste keuze.

Op de telefoon zal ik de verlichting speciaal voor BG donkerder moeten zetten :unsure:

Een poging tot constructieve feedback!

Homepage:

Geen opmerkingen, ziet er best ok uit en niks dat echt stoort op één iets na. De datum van wanneer artikels gepost zijn hoef voor mij niet in dat mottig roos. Sorry dat ik het mottig roos noem, ben gewoon geen grote fan van dat kleur, maar als het gebruikt wordt voor URL's, of zoals bij Streams en Events aan te duiden hoeveel er zijn, dan vind ik dat best ok, omdat het donkere blauw en dat mottig roos daar wel samen passen. Waar het niet samen past is op wit. Wit + dat roos is vrij lelijk (IMO) gewoon zwart en vet is ook meer dan duidelijk genoeg en steekt de ogen zo niet uit. Voor de rest nja als dat roos gebruikt word op subtiele maniere zoals in de header, als loading back onde de slider, etc... cv dan...

242618902_3078246742493271_5251606897987502614_n.png

Inside the topic:

Hier heb ik weinig op te zeggen, tis niet prachtig, maat steekt ook mijn ogen niet uit. Vond ik de originele mooier, jaa dat wel... Maar de reden daarvan is gewoon weer hetzelfde als hierboven, ik ben niet echt fan van de kleuren van het logo, om die als main kleuren te gebruiken voor de site, ook al snap ik dit en is het logisch, het is gewoon niet niet dat... maar kan je niks aan veranderen, tenzij je het in je logo ook veranderd. But again, tis niet slecht ook niet ze dus hoeft niks te veranderen voor mij.

Het topic overzicht:

In tegenstelling tot het dark theme heb ik er hier ook minder issues mee in het algemeen. Het enige dat ik zou doen is de tekst ballonnen die van dat mottig roos (sorry dat ik dit blijf herhalen) naar dat blauw gaan bij gelezen vs ongelezen deze niet in het vet te laten staan. Dit is verwarrend. Je tekst gaat van bolt naar niet bolt maar je icon niet. beter beide uit bolt zetten oogt cleaner en duidelijker.

242494449_588630635648192_7429141488138218723_n.png
VS
242594919_815825385779863_2467751126045146867_n.png

Ej kijk eens aan eigenlijk valt mijn feedback nog wel mee, en kunnen we concluderen dat ik voornamelijk gewoon minder fan ban van de mottig roos, maar zoals ik al zei, dat is voornamelijk in combinatie met het wit. In de header stoort mij dat roos niet echt.

242524597_411091730585695_821001265957723486_n.png

Paar random tweakskes zonder echt 100% uit te dokteren wat nu perfect zou zijn.

242598581_231443872225929_7353301049959409047_n.png

Iets minder hard blauw als header, want das wel echt een zwaar donker blauw. (#121d42) -> met de natte vinger, zal wrs nog wel beter combo zijn.
Edit: vooral ook omdat het een light theme is, is het heel hard om zo een enorm donker kleur als contrast te hebben met al de rest.

242478086_2943520899196503_3987052591555702521_n.png

IPV da roos te overgebruiken, gewoon bij uw blauw blijven maar meer nadruk legen op uwe icon en text weight. Klaar en duidelijk wat ge wel en niet gelezen hebt, dat roos zo min mogelijk gebruiken en als het kan zo subtiel mogelijk, zoals idd in de header of als bottom borderker per topic overzicht. Ook hier, dit is alles behalve perfect wrs, maar gewoon een ideetje dat in me op kwam...

Paar random tweakskes zonder echt 100% uit te dokteren wat nu perfect zou zijn.

242598581_231443872225929_7353301049959409047_n.png

Iets minder hard blauw als header, want das wel echt een zwaar donker blauw. (#121d42) -> met de natte vinger, zal wrs nog wel beter combo zijn.
Edit: vooral ook omdat het een light theme is, is het heel hard om zo een enorm donker kleur als contrast te hebben met al de rest.

242478086_2943520899196503_3987052591555702521_n.png

IPV da roos te overgebruiken, gewoon bij uw blauw blijven maar meer nadruk legen op uwe icon en text weight. Klaar en duidelijk wat ge wel en niet gelezen hebt, dat roos zo min mogelijk gebruiken en als het kan zo subtiel mogelijk, zoals idd in de header of als bottom borderker per topic overzicht. Ook hier, dit is alles behalve perfect wrs, maar gewoon een ideetje dat in me op kwam...
Ik denk dat ik mij daar bij kan aansluiten. Ik moet het effectief zelf eens kunnen zien op mijn scherm. Maar zoals al gezegd voelde de nieuwe light versie gewoon niet echt goed aan.
Ik heb ondertussen de stap gezet naar de dark versie. En die had al niet echt mijn goesting, maar aangezien die in beta was en ik toegang had tot de xenoforo light die voor mij beter aanviel. En eigenlijk ook een beetje gelijkaardig was aan die van tweakers. Wat niet als te fel of te flitserig of whatever naar voor komt. Heb ik daar nooit echt diepgaander naar gekeken om er kritiek of zo op te geven. Want waarom ergens kritiek op geven indien er alternatieven zijn waar ik mij mee kan contenteren. Uiteindelijk zijn het vrijwilligers die dit recht houden, dus meh ik pas mij dan wel aan.

Maar die light die jullie hebben uitgerold is gewoon irritant voor mijn ogen. En ik heb het gewoon moeilijk om uit te leggen waarop ik dat baseer. Maar toen ik de versie van hier hoger een beetje maximaliseerde leek dat beter mee te vallen.

Zoals al gezegd, indien dat roos / fuchsia / topaas/whatever gebruikt wordt op een donkere achtergrond dan lijkt dat gewoon beter mee te vallen voor mijn ogen. En mij boeit het echt niet dat jullie die kleur gebruiken. Dat is nu eenmaal jullie keuze. Maar het was ineens een enorme verandering die mij verraste. Maar ik kom nu eenmaal niet naar een forum voor de kleurtjes of de stijltjes die men gebruikt. Dat laat mij gewoon koud. Net zoals dat ik ook nooit naar telenet of een ander forum ga omdat ze toch wel niet het mannelijke zwart gebruiken of het hartelijke rood of het hatelijke geel of... ik kom naar een forum voor de inhoud.

De rest is ruis voor mij. Zolang het mij niet irriteert in het consumeren van de inhoud. Wat de light versie wel een beetje deed met die verrassende switch.

Maar zoals gezegd, ik heb mij voorlopig gecontenteerd met de dark versie. Niet ideaal, maar meh het gaat. Dus ik ben blij dat die dark versie er dan tenminste nog is.

die had al niet echt mijn goesting, maar aangezien die in beta was en ik toegang had tot de xenoforo light die voor mij beter aanviel. En eigenlijk ook een beetje gelijkaardig was aan die van tweakers. Wat niet als te fel of te flitserig of whatever naar voor komt. Heb ik daar nooit echt diepgaander naar gekeken om er kritiek of zo op te geven.
Heb beetje hetzelfde voorgehad, ik vond de dark theme niet echt mooi, maar er waren alternatieven... dus heb er geen kritiek op gegeven deels uit respect voor degenen die het maakte, maar ook omdat het mij niet hinderde de oude light te gebruiken. Achteraf gezien was dat mss niet zo slim.
Want waarom ergens kritiek op geven indien er alternatieven zijn waar ik mij mee kan contenteren.
Zoals ik hierboven ook schuld beken inderdaad... Maar soms is het beter toch kritiek te geven, dit hoeft niet negatief te zijn.
Uiteindelijk zijn het vrijwilligers die dit recht houden, dus meh ik pas mij dan wel aan.
Klopt, wil daarom hier ook nog eens laten weten, mijn "kritiek" moet je niet aanzien als "IK WEET HET BETER, HET TREKT OP NIKS EN DOE WAT IK ZEG", maar eerder een beetje proberen mee denken met jullie en de klachten die ik zie en die ik zelf ondervind. Misschien kan mijn voorstel tot een idee leiden bij jullie. In elk geval inderdaad ook hier zeker mijn respect naar jullie toe dat jullie dit in je vrije tijd willen doen! Wennen zal het uiteindelijk allemaal wel, ook al veranderd er niks. Keep on keeping on!

Terug
Bovenaan