BG's vierde bordspelquiz

Ik heb geen Lacerda games omdat ik die altijd net iets te ingewikkeld en te duur vind voor m'n persoonlijke collectie, dus die vraag had ik geen enkel idee. Ik heb ook geen permanente blik op de BGG top 10 in mijn hoofd, maar voor de rest best wel goed gescoord. Voorlopig tweede, afwachten of dat zo blijft.

Ik denk dat Wacko Santo wel onklopbaar is, bereid jij je voor? Volgende keer ga ik ook eens op BGG kijken naar de laatste top zoveel :P.

Ik heb geen Lacerda games omdat ik die altijd net iets te ingewikkeld en te duur vind voor m'n persoonlijke collectie, dus die vraag had ik geen enkel idee. Ik heb ook geen permanente blik op de BGG top 10 in mijn hoofd, maar voor de rest best wel goed gescoord. Voorlopig tweede, afwachten of dat zo blijft.

Ik denk dat Wacko Santo wel onklopbaar is, bereid jij je voor? Volgende keer ga ik ook eens op BGG kijken naar de laatste top zoveel :P.
Lol die
top 4 op BGG
was een van de weinige zaken die ik wel wist...
Wel spijtig dat je op kahoot de vragen niet opnieuw kunt bekijken.

Amai moeilijke maar interessante quiz! Was niet voorbereid op het bevestigen van vragen als er meerdere antwoorden juist zijn.
De vraag over 7 wonders. Hoe scoor je rechtstreeks punten met optie 1 grondstoffen:thinking:. Tenzij je bedoelt dat iemand grondstoffen kan kopen van je en je er geld voor krijgt en dat geld is dan punten waard? of dat je met een gele/paarse kaarten in ronde 3, punten kunt krijgen als je die kaarten legt. Maar dat is het antwoord: punten scoor je door geld en door gele kaarten en niet door grondstoffen, toch?

Laatst bewerkt:
Voorlopig tweede, afwachten of dat zo blijft.
Nee
unsure.gif

Ouch, de deze ging heel wat moeilijker :).
Het antwoord op 7 Wonders vind ik wel fout. Met grondstoffen kunt ge wel punten scoren op het eind van het spel.

Ik wil gewoon efkes meedelen dat ik tweede ben omdat ik vermoedde dat het antwoord op een bepaalde vraag "juist" was, maar mijn boardgamerhart bloedde om dat te moeten toegeven. Ik heb dus bewust fout op die vraag geantwoord in de hoop dat deze wereld een mooie plaats was.

Wacko Santa wint deze dus omdat we op een kutplaneet leven.

Vuistregel die ik in elke versie van deze quiz tot nu toe gehanteerd heb:
De meeste populaire tv-programma's hebben eerder wél dan niet een bordspel-versie. Marginaliteit zoals bij Temptation Island is geen belet, gewoon zorgen dat de regels dan niet te moeilijk zijn voor de mensen die het dan toch nog kopen.

Vuistregel die ik in elke versie van deze quiz tot nu toe gehanteerd heb:
De meeste populaire tv-programma's hebben eerder wél dan niet een bordspel-versie. Marginaliteit zoals bij Temptation Island is geen belet, gewoon zorgen dat de regels dan niet te moeilijk zijn voor de mensen die het dan toch nog kopen.
StanTem heeft ook de neiging om dit soort clickbait-vragen te stellen als het antwoord tegen alle logica "ja" is, dus ergens had ik het wel verwacht. Het leek me ook iets waar geld uit te slaan was, dus dan zal het wel bestaan. Maar ik wou zo hard dat het niet waar was, dat ik er blijkbaar de (voorlopige) eerste plaats op vergokt heb. Voor deze quiz is dat misschien niks waard, maar voor mij wel.

Terug
Bovenaan