BG's vijfde bordspelquiz

Ik heb ook slecht gescoord, maar ik had last van een slechte internetverbinding :unsure:
Hetzelfde, maar ik was net met mijn ogen aan het knipperen toen ik daar de belangstelling in verloor. De rest dan maar met gesloten ogen ingevuld, terwijl ik op mijn hoofd stond en aan het meekwelen was op Enter Sandman! :p

Lol, eerste vraag fout (wie speelt die vorte escape games ook) en direct laatste plaats ... en dan een 14-answer streak
unsure.gif
.
Maar toch maar 4e geworden.

Lol, eerste vraag fout (wie speelt die vorte escape games ook) en direct laatste plaats ... en dan een 14-answer streak
unsure.gif
.
Maar toch maar 4e geworden.
Ge hebt momenteel het hoogst aantal correcte antwoorden. Maar ge zijt precies niet van de snelste.

Indien ik Lint met mijn opmerking tegen de borst gestoten heb, wil ik hierbij mijn welgemeende excuses aanbieden. Humor online is niet alles en de mijne zeker niet 🤓

Lol gasten, ten eerste was mijn reactie tegelijk met Savatar. Die was dus eigenlijk naar StanTem gericht, ik had die van Savatar nog niet eens gezien :p.
En ten tweede, als ik ZO lichtgeraakt zou zijn, dan zou Twilight Imperium niet mijn favoriet spel zijn :D. Hell dan zou ik mijn shit al verliezen bij Uno.

Laatst bewerkt:
Lol gasten, ten eerste was mijn reactie tegelijk met Savatar. Die was dus eigenlijk naar StanTem gericht, ik had die van Savatar nog niet eens gezien :p.
En ten tweede, als ik ZO lichtgeraakt zou zijn, dan zou Twilight Imperium niet mijn favoriet spel zijn :D. Hell dan zou ik mijn shit al verliezen bij Uno.
Elke gezonde mens verliest zijn shit bij uno, want er doet altijd een of andere lul mee die denkt dat ge een +4 op een +4 kunt leggen.

Amai da ging enorm slecht... Snap niet goed hoe da spel abstract is maar that's just me.
Dat was Azul, juist? Want ik vind Azul ook niet 100% een abstract spel (het heeft een thema, dus kan het niet abstract zijn?), al snap ik wel waarom ze het zo klassificeren.
Maar de andere 3 waren zo duidelijk, dat ik voor abstract sowieso bij Azul uitkwam, en ZO vergezocht vond ik het ook niet.

Dat wordt toch algemeen als een abstract spel beschouwd, daar moest ik niet over nadenken :p Het is niet omdat iets een thema heeft, dat het niet abstract kan zijn.

Erm de letterlijke definitie van abstract is dat er geen thema is ... of op zijn minst dat het thema niet belangrijk is (wat bij Azul wel klopt, waarom ik ook zei dat ik niet 100% akkoord ben)

Jah, veel thema hangt er niet aan he. Gewoon eentje opgeplakt om een te hebben, zoals bij veel spellen.
En dat spel wordt dus echt wel beschouwd als een abstract spel, zoals hier wordt aangehaald.
Staat ook zo op BGG.

Idd, meer nog, de top 3 abstracte spellen op BGG zijn Azul, Patchwork en Sagrada, alledrie spellen met een "thema"...

Idd, meer nog, de top 3 abstracte spellen op BGG zijn Azul, Patchwork en Sagrada, alledrie spellen met een "thema"...
Lol dan moet ik mijn woorden terug nemen :p.
Al blijft de definitie van abstract wel: geen thema / thema niet relevant :).

Jah, veel thema hangt er niet aan he. Gewoon eentje opgeplakt om een te hebben, zoals bij veel spellen.
En dat spel wordt dus echt wel beschouwd als een abstract spel, zoals hier wordt aangehaald.
Staat ook zo op BGG.
Ik was ook niet aan het zagen hoor. Zoals ik zei was de vraag duidelijk genoeg, ge moet niks veranderen (in tegenstelling tot de vorige quiz :devilish:).
En om nog eens te herhalen: Als ik hier lig te zagen op details, is dat niet omdat het slecht is. Ik denk dat we allemaal zeer blij zijn met al de effort die gij erin steekt. Het is zeer plezant, net daardoor dat ik hier kom zagen :p.

Al blijft de definitie van abstract wel: geen thema / thema niet relevant :).
Da's dus het geval bij dat spel. Een spel als Nemesis, dat heeft pas een thema. Maar iets zoals Sagrada of Azul? Nah.

Ik was ook niet aan het zagen hoor. Zoals ik zei was de vraag duidelijk genoeg, ge moet niks veranderen (in tegenstelling tot de vorige quiz :devilish:).
Neen weet ik wel hoor.

Terug
Bovenaan