Black Friday

Status
Niet open voor verdere reacties.
Meer apps en meer vrijheid. Wij hebben een Philips tv en veel verder dan Youtube en Netflix kom je daar niet mee. Casten van bv VRT of VTM gaat daarmee ook niet.

OT: mijn vrouw wou de steelstofzuiger uit de Aldi, dus ik heb het logische gedaan en ene van Dewalt gekocht :laugh: Met gratis accu actie!
Huh raar, ik heb ook Philips en daar zit gewoon VRT NU en VTM go op geinstalleerd, werkt eigenlijk wel goed.

wat is het voordeel tegenwoordig nog van een chromecast? Bij de recente tv's zit toch zo goed als alles ingebouwd qua streamingservices en mirroring of vergis ik mij?
1- meer vrijheid in het kiezen van geschikte interface
2- je kan de chromecast op je AVR aansluiten en zo de -meestal baggere- audio processing van de TV omzeilen
3- ja kan die vervangen door een NVIDIA SHIELD of iets beter, met meer verwerkingskracht om films te streamen zonder al te veel problemen
enzovoort. component based systemen zijn niet meer in, maar bieden een pak meer flexibiliteit, maar minder 'gebruiksgemak'

Kan je zo'n chromecast ook niet makkelijk meenemen op reis om die zo aan te sluiten op de tv in uw hotel/airbnb om zo te streamen?

Iemand een deftige korting op een mooie NAS gespot? Simpele doeleinden gelijk mediastreams en backup. Budget €100-200 zonder schijven

Kan je zo'n chromecast ook niet makkelijk meenemen op reis om die zo aan te sluiten op de tv in uw hotel/airbnb om zo te streamen?

Ik zou hier niet veel van verwachten. Veel hotel's/airbn's hebben echt lage downloadspeeds op hun wifi. In mijn ogen zijt ge veel beter af met uw tablet of laptop vol te laden met series/films die ge zou willen kijken als ge 's avonds in uw hotelbed ligt.

Als ge de laptop meepakt, desnoods er een hdmi-kabelke bij het en het op de "ouderwetse" manier het venster op uw hotel-tv doen afspelen

Das zeker een optie. Al kan je je wel afvragen als je op reis voortdurend wilt zitten Netflixen. Kan je bete thuis blijven lijkt mij.
Zou het voor mijn vader willen kopen voor Kerst. Die is voor het werk vaak in het buitenland dus wel handig als hij dan ‘s avonds toch zou kunnen streamen als hij dat wil.
Ik zou hier niet veel van verwachten. Veel hotel's/airbn's hebben echt lage downloadspeeds op hun wifi. In mijn ogen zijt ge veel beter af met uw tablet of laptop vol te laden met series/films die ge zou willen kijken als ge 's avonds in uw hotelbed ligt.

Als ge de laptop meepakt, desnoods er een hdmi-kabelke bij het en het op de "ouderwetse" manier het venster op uw hotel-tv doen afspelen
Maar als ge ze al gedownload hebt, kunt ge ze toch nazr de tv streamen via chromecast om zo op groter scherm te kunnen zien?

Zou het voor mijn vader willen kopen voor Kerst. Die is voor het werk vaak in het buitenland dus wel handig als hij dan ‘s avonds toch zou kunnen streamen als hij dat wil.

Maar als ge ze al gedownload hebt, kunt ge ze toch nazr de tv streamen via chromecast om zo op groter scherm te kunnen zien?
Ja, maar die stream gebeurt nog altijd via het wifi-netwerk van uw toestel naar de chromecast. Als de kwaliteit van het netwerk tegenvalt, gaat uw stream gehinderd worden.

Volgende meegeplukt uit Google:

Als de hotel-wifi een inlogpagina heeft (en die is er vaak) dan werkt bovenstaande methode simpelweg niet. De Chromecast is hier niet geschikt voor.

Om toch de Chromecast in een hotel te gebruiken gebruik je een hotspot van je smartphone. Idealiter heb je twee smartphones voor nodig, maar met één smartphone is het ook mogelijk.

Nu ja, laat mij u niet tegenhouden hé. Voor hetzelfde geld zal het meestal wel werken. :)

Hier plopsaland tickets gekocht met absurd veel korting o de officiele website. Ze zijn 2 jaar geldig... komt wel nog eens van pas.

Ben nog op zoek naar een goeie deal om mijn sodastream siropen voorraad aan te vullen.

Daarnaast nog 2x24 inch schermen vernieuwen.

Goeie wokpan is ook welkom.

Als iemand tips heeft altijd welkom.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan