Black Myth: Wukong

Ik sprak van die editie met dat beeldje erbij, die zal net iets duurder uitvallen peis ik
Die is 400$ en denk ik niet te verkrijgen hier. Er is zo te zien ook nog altijd geen PS5 versie van gezien en blijkbaar zou alles pas veel later toekomen en krijg je op release enkel de code van de game. Hoe hard ik ook uitkeek naar deze game, moet ik zeggen dat deze er bij mij niet in komt day one. Te veel belachelijke klantonvriendelijke praktijken, zoals ook onder andere geen fysieke disc in de fysieke release.

Zal deze wel eens kopen op PC in een deep sale ooit als ik men nieuwe PC heb of als er later toch een echte fysieke release komt.

Wat voor een soort game is deze exact?
Toegankelijk zoals Stellar Blade of meer een hardcore Souls game?

Ik dacht dat het net minder souls was en meer actie gericht? Misschien dat ik het verwar met een andere titel maar ik dacht dat ik dat ergens had gezien op youtube.

Ze zijn er gewoon heel sceptisch over.

Ze noemen het zelf geen "soulslike" maar een action RPG (Dat zijn Souls games ook...) maar langs de andere kant is er wel geen keuze in moeilijkheidsgraad en zeggen ze dat je zeker wel wat zal sterven en moet leren hoe je bosses het beste aan pakt. Bij mij komt dit gewoon over als jullie willen je gewoon distantiëren van de term "Soulslike" om niet te veel te vergeleken te worden maar eigenlijk gaat het er wel naar toe zoals zo veel games. Dus ik verwacht moeilijker dan casual, makkelijker dan Bloodborne of Sekiro, misschien eerder wat zoals Stellar Blade, maar dan zonder een story mode optie.

Stellar Blade vond ik wel aanzienlijk makkelijker dat de gemiddelde Fromsoft game. Heb hem gewoon op normal gespeeld en buiten de laatste 2/3 bosses en denk de 2de of 3de heb ik geen enkele moeten meer als 1 keer proberen. Wat me wel op viel was dat als je niet veel explored en toch aanzienlijk wat basis upgrades mist op het einde, dat het wel een pak lastiger was. Zo heb ik @kenneke2.0 wat moeten helpen op het einde omdat hij te zwaar door de game gerushed was op bepaalde punten en dus echt amper nog currency als tools had en heel wat upgrades ontbrak ( HP, Beta, Damage... ) en dat vond ik toen toch ook wat uitdagender en had toen toch ook meerdere pogingen nodig.

Nu lang verhaal kort, ik vond Stellar Blade nog altijd wel een soort van uitdaging hebben, maar het was wel veel meer casual als je hem echt uitgebreid speelt.

Stellar Blade vond ik wel aanzienlijk makkelijker dat de gemiddelde Fromsoft game. Heb hem gewoon op normal gespeeld en buiten de laatste 2/3 bosses en denk de 2de of 3de heb ik geen enkele moeten meer als 1 keer proberen. Wat me wel op viel was dat als je niet veel explored en toch aanzienlijk wat basis upgrades mist op het einde, dat het wel een pak lastiger was. Zo heb ik @kenneke2.0 wat moeten helpen op het einde omdat hij te zwaar door de game gerushed was op bepaalde punten en dus echt amper nog currency als tools had en heel wat upgrades ontbrak ( HP, Beta, Damage... ) en dat vond ik toen toch ook wat uitdagender en had toen toch ook meerdere pogingen nodig.

Nu lang verhaal kort, ik vond Stellar Blade nog altijd wel een soort van uitdaging hebben, maar het was wel veel meer casual als je hem echt uitgebreid speelt.
nja dunno de game zelf (stellar blade) en de mechanic van de game, skills enz, zelfs het verhaal is best wel intressant.
Maar die enemies vind ik zo RAAR tis daarom ook dat ik bij FromSoft games er ook niet in kom, bij Elden Ring en Dark Souls ik vind ik die setting gewoon meh en sommige enemies en bosses zijn ook raar dat ik er niet in kom.

Bij Wukong hier heb ik dat dus niet ik vind de setting ervan prachtig en de enemies zien er ook dik ok.
Ik ga dit day one aankopen op Steam en spelen.

nja dunno de game zelf (stellar blade) en de mechanic van de game, skills enz, zelfs het verhaal is best wel intressant.
Maar die enemies vind ik zo RAAR tis daarom ook dat ik bij FromSoft games er ook niet in kom, bij Elden Ring en Dark Souls ik vind ik die setting gewoon meh en sommige enemies en bosses zijn ook raar dat ik er niet in kom.

Bij Wukong hier heb ik dat dus niet ik vind de setting ervan prachtig en de enemies zien er ook dik ok.
Ik ga dit day one aankopen op Steam en spelen.
Kan perfect eh, je gaat sowieso meer gemotiveerd zijn om iets te leren of moeite te doen als het totaal plaatje je meer aan staat.

Zou het iets voor mij zijn ? Die games spreken me altijd aan maar meestal te moeilijk

Buiten de moeilijkheidsgraad hoop ik dat het niet TE veel van diene magic bracelet/upgrade in shops/verzamel dit en craft dat zal zijn, maar gewoon good old fashioned actie met mooie settings...

Sommige games overdrijven hier echt in, en vaak bij samurai, of Japanse setting van de game. Dit doet mij gewoon afhaken soms. Heb sekiro nog eens opgestart verleden week, ik verstond niks van al die items in die shop of trading points, wat is het...

Upgraden ok maar maak het niet TE met TEVEEL items en powers. Alé dat vind ik toch

Terug
Bovenaan