Blind Gekocht 2026

ilgonwe

Well-known member
Elke maandagavond op Play:
We kunnen ons weer ergeren aan de koppels, het nieuwe seizoen start vanavond! Ze hebben meer budget dan ooit met enkelen voor 600 of 700.000 euro maar uiteraard eerst chagrijnig geschokt zijn voor het gekochte krot om dan superblij te wenen van geluk.

De eerste aflevering staat al online (zal mss al van de ochtend geweest zijn):
Het eerste koppel is alweer de smaakmaker van het seizoen om krantenartikels en online facebook outrage te wekken, ze doen er alleszins hun best voor.

Dat jong koppel... Ze hadden beter es iets gehuurd voor een paar jaar om goed te weten wat ze wel/niet willen. Begon vervelend te worden na een tijdje met dat ze continue in tegenstellingen bezig waren. Ik snapte de reactie van Daan en Sophie volledig, haha

typisch rijkeluiskinderen, hoge verwachtingen en zelf amper iets bijeengespaard in hun leven.

Leek me een goed huis, goede locatie met allemaal vrijstaande huizen, mooie tuin, ruime living en ruime garage. Ook aangekocht voor 497.500 euro, terwijl vraagprijs 529.000 euro was, dus toch nog wel wat renovatiebudget.

typisch rijkeluiskinderen, hoge verwachtingen en zelf amper iets bijeengespaard in hun leven.
Dat zijn toch gewone mensen?

Het is niet omdat haar ma nu een andere vent met centen heeft dat het rijkeluiskinderen zijn.
De intro met het kasteel doet precies goed zijn ding. :unsure:

Laatst bewerkt:
Een paar van de reacties van dat koppel in Bonheiden leken me ook wat slecht geacteerd, alsof ze daar soms een nieuwe take moesten nemen. De man moest daar allerlei problemen verzinnen dat het toch niet goed was. Ik vond die kerstboom wel goed gevonden. Hij is nog de partytent en opzetzwembad vergeten te vermelden voor dat ene tuinfeest dat ze ooit gaan organiseren. Dat moet ergens gestald worden.

Reactie Sophie zegt het allemaal: ze willen alles, nu en liefst een huis van 1.000.000 € voor 500.000 € volledig in orde zoals wij het willen en energie neutraal, why not.
De tegenstellingen die er gebrabbeld worden zijn iconisch, dit gaat nog zéér lang meegaan :biglaugh: :biglaugh: :biglaugh: :biglaugh: :biglaugh:
Een open keuken maar toch afgesloten snap je? Niet groot maar toch ruim, snap je? :rofl::puke:

Hier kan geen ander koppel ooit nog over.

Ronse: pssssssssssst de paashaas, sinterklaas en de kerstman bestaan niet echt, hé

Laatst bewerkt:

Het is niet omdat haar ma nu een andere vent met centen heeft dat het rijkeluiskinderen zijn.
De intro met het kasteel doet precies goed zijn ding. :unsure:
Als je op uw 25 zo'n kast van een nieuwbouw (man) hebt ben je geen 'gewone mens' maar leun je eerder aan tegen de rijke soort... Dat is nu toch geen rare uitspraak 😛 .

Ronse ook wel een jammer verhaal.
Huis gekocht toen Ronse nog onbekend en goedkoop was, helaas in de foute buurt.
Nu, ah shit we willen toch in de betere buurt. Het zal nog wel zo goedkoop zijn als vroeger. Helaas pindakaas :biglaugh:

Als je op uw 25 zo'n kast van een nieuwbouw (man) hebt ben je geen 'gewone mens' maar leun je eerder aan tegen de rijke soort... Dat is nu toch geen rare uitspraak 😛 .

Ronse ook wel een jammer verhaal.
Huis gekocht toen Ronse nog onbekend en goedkoop was, helaas in de foute buurt.
Nu, ah shit we willen toch in de betere buurt. Het zal nog wel zo goedkoop zijn als vroeger. Helaas pindakaas :biglaugh:
Die 2 hebben nu toch allesbehalve het voorkomen van rijkeluiskinderen.
Geen make-up, goedkope kledij, geen fancy auto...

Dat is gewoon een koppel uit de betere middenklasse die heel goed gespaard hebben en meegekregen hebben van thuis uit.

Laatst bewerkt:
Een paar van de reacties van dat koppel in Bonheiden leken me ook wat slecht geacteerd, alsof ze daar soms een nieuwe take moesten nemen. De man moest daar allerlei problemen verzinnen dat het toch niet goed was. Ik vond die kerstboom wel goed gevonden. Hij is nog de partytent en opzetzwembad vergeten te vermelden voor dat ene tuinfeest dat ze ooit gaan organiseren. Dat moet ergens gestald worden.
Dit dus. Lag er dik op dat het geacteerd of gestuurd was door de productie.
Is ook typisch voor een eerste aflevering om de kijkers "mee te krijgen". Net zoals dat koppel uit Ronse. Voor dat budget weet je dat er niks deftig uit de bus kan komen. Eigenlijk op geen enkele locatie in Vlaanderen. Maar het gaat toch weer iets leuk/mooi worden uiteindelijk. Beproefd concept voor zulke programma's helaas.

Ja ondertussen ist wel duidelijk dat dit gewoon goedbetaalde acteerjobs zijn. Een simpele schets met potlood en kladpapier had bij dat koppel een hoop onduidelijkheid weg kunnen halen maar nee liever wat meer neuten over tegenstrijdigheden.

Het concept van het programma is:
  • Koppel heeft te hoge verwachtingen voor hun budget (en dat moet in de verf gezet worden)
  • Koppel ziet het huis voor de eerste keer en ziet het totaal niet meer zitten (liefst met wat traantjes er bij)
  • Koppel ziet het eindresultaat en het overtreft hun verwachtingen (ook liefst met wat traantjes er bij)
Dat koppel in Bonheiden heeft een mooi budget wat zeker realistisch is voor hun wensen. Om in het format van het programma te passen moet er gewoon wat drama gemaakt worden en door geneut worden dat hun verwachtingen niet realiseerbaar zijn.

Hoezo kunnen onze vastgoedexperten niet begrijpen wat ze bedoelen met "dat de keuken niet volledig geïntegreerd mag zijn in de leefruimte maar toch ook niet volledig apart"? Een leefruimte in een L-formaat is wat het koppel omschrijft en wat je in veel huizen ziet. Straffe vastgoedexperten dat ze dat zogezegd niet begrijpen. Maar rararaa, dat is nu net wat ze gaan maken in dat huis. Dat ligt er toch vingerdik op dat ze wel perfect begrepen wat ze bedoelden.

Ik zou niet te veel kritiek geven op het koppel. Het is en blijft tv en het geheel moet gewoon in het format van het programma passen. Er wordt continu doorgevraagd, gepushed, gestuurd en gefilmd tot er genoeg takes zijn om het zo dramatisch mogelijk te laten overkomen.

^Dit natuurlijk. Toen ik gefilmd werd voor een segment over "geld", vroegen ze me ook om vanalles opnieuw te doen tot het paste in hun kraam. Een leuke voice over maakte het helemaal af. Vergeet ook niet dat ze het ook zo kunnen knippen dat bepaalde reacties eigenlijk op iets anders was maar dat het post zo wordt geknipt om het wat sappiger te maken.

Dat is gewoon een koppel uit de betere middenklasse die heel goed gespaard hebben en meegekregen hebben van thuis uit.
Kom hé, bekijk het realistisch. Ze alluderen er zelf naar dat het merendeel van de ouders komt.
De lichaamstaal, intonatie en woordkeuze sprak boekdelen toen ze het uitlegden. Jani kon zich nog net inhouden om niet te opvallend met zijn ogen te rollen toen ze over hun vakantiejobs hadden en zijn reactie kwam niet meer in beeld bij deze uitspraak "En natuurlijk krijgen we ook steun van onze ouders. Ja, want anders zou da sowieso niet mogelijk zijn. Allez..." :p

Ik vraag mij af welk percentage ze zelf gespaard hebben, maar ik vermoed dat het niet veel zal zijn. Ze zijn 24 & 25j oud, beide in een job waar meestal een bachelor/master gevraagd wordt. Lang zullen ze dus nog niet aan het werk zijn en aan't sparen zijn. En het bedrag zal ook niet zoveel zijn want het is niet dat beleggingsadviseur bij Argenta of sportpromotor bij de gemeente Bonheide (waarschijnlijk deze vacature van een halfjaar geleden voor een B1) zo goed gaan betalen.
Hun vakantiejobs, tja, hij werkte o.a. als koffiedame en zijn in de haven van Antwerpen dat "wel goed betaalde".

Ik denk niet dat "gewone mensen" ff meer dan een half miljoen van thuis meekrijgen op die leeftijd, zonder als koppel al eens gehuurd/samengewoond te hebben.

Kom hé, bekijk het realistisch. Ze alluderen er zelf naar dat het merendeel van de ouders komt.
De lichaamstaal, intonatie en woordkeuze sprak boekdelen toen ze het uitlegden. Jani kon zich nog net inhouden om niet te opvallend met zijn ogen te rollen toen ze over hun vakantiejobs hadden en zijn reactie kwam niet meer in beeld bij deze uitspraak "En natuurlijk krijgen we ook steun van onze ouders. Ja, want anders zou da sowieso niet mogelijk zijn. Allez..." :p

Ik vraag mij af welk percentage ze zelf gespaard hebben, maar ik vermoed dat het niet veel zal zijn. Ze zijn 24 & 25j oud, beide in een job waar meestal een bachelor/master gevraagd wordt. Lang zullen ze dus nog niet aan het werk zijn en aan't sparen zijn. En het bedrag zal ook niet zoveel zijn want het is niet dat beleggingsadviseur bij Argenta of sportpromotor bij de gemeente Bonheide (waarschijnlijk deze vacature van een halfjaar geleden voor een B1) zo goed gaan betalen.
Hun vakantiejobs, tja, hij werkte o.a. als koffiedame en zijn in de haven van Antwerpen dat "wel goed betaalde".

Ik denk niet dat "gewone mensen" ff meer dan een half miljoen van thuis meekrijgen op die leeftijd, zonder als koppel al eens gehuurd/samengewoond te hebben.
Uiteraard komt een groot deel van de ouders. Maar dat zal zeker geen dik half miljoen zijn zoals gij beweert.

Ze lieten het appartement van papa zien, vervolgens het huis van mama. Dat waren zeker geen woningen van rijke mensen.

Het volgende shot van het kasteel van de stiefpapa was natuurlijk wel alles behalve middenklasse.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan