Blind Gekocht 2026

Die Quinten is imo toch ook maar een Lord Simpleton aan zijn reacties en uitspraken te horen.

En Ronse... als je daar al niets kan vinden qua value for money, dan zal het in de rest van Vlaanderen ook niet lukken want het is een van de goedkoopste regio's.

Uiteraard komt een groot deel van de ouders. Maar dat zal zeker geen dik half miljoen zijn zoals gij beweert.
Lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze samen meer dan €119.999 zelf gespaard hebben. Het zijn mensen die 3~4j werken. Dit is bv B1 loon van Quinten (loonsimulator van een stad opgezocht, barema B1 niveau):
eF7EZDz.png

Wat op zich geen slecht loon is, maar ook geen wow loon om veel mee te sparen.

Zelfs als ze thuis niets afgeven, hebben ze nog altijd kosten hé. Dan moeten ze al een groot percentage van hun loon opgespaard hebben. Niet onmogelijk maar onwaarschijnlijk.
Zeker als je er dan de opmerkingen bijneemt zoals "Het zal een beetje puzzelen worden om alles er in te krijgen" bij een huis van 180m² of "ijskarfiets, speedpedelec van u, speedpedelec van mij, gewone fiets, gewone fiets, plooifiets, tandem, koersfiets van mij en koersfiets van u". Alleen al het lef van te durven zeggen dat ze wel goed gespaard hebben en dan die collectie fietsen gekocht hebben...

Ze lieten het appartement van papa zien, vervolgens het huis van mama. Dat waren zeker geen woningen van rijke mensen.

Het volgende shot van het kasteel van de stiefpapa was natuurlijk wel alles behalve middenklasse.
De vader zijn appartement, geen idee. Enkel een shot van buiten dus kan ik niet inschatten. Ook geen idee van de locatie. Was geen grote woonblok en zag er van buiten wel deftig en ruim uit.
Dan de moeder. Alleenstaande moeder in een grote open bebouwing. Wederom geen idee van de locatie of grootte.

Je bent het huis van Quinten zijn ouders vergeten. Grote, moderne, open bebouwing. Geen idee van de locatie.

Die ouders zullen toch wel in het hoogste luik van hogere middenklasse of zelfs rijk zitten. En zeker niet "normale mensen" zoals je stelde want dat is allesbehalve de norm.

Mensen met zo'n landgoed benoemen als betere middenklasse 😛. Wat moet rijk dan wel niet zijn.

Los daarvan leek het wel Megan te zijn, snap je!?

Lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze samen meer dan €119.999 zelf gespaard hebben. Het zijn mensen die 3~4j werken. Dit is bv B1 loon van Quinten (loonsimulator van een stad opgezocht, barema B1 niveau):
eF7EZDz.png

Zelfs als ze thuis niets afgeven, hebben ze nog altijd kosten hé. Dan moeten ze al een groot percentage van hun loon opgespaard hebben. Niet onmogelijk maar onwaarschijnlijk.
Zeker als je er dan de opmerkingen bijneemt zoals "Het zal een beetje puzzelen worden om alles er in te krijgen" bij een huis van 180m² of "ijskarfiets, speedpedelec van u, speedpedelec van mij, gewone fiets, gewone fiets, plooifiets, tandem, koersfiets van mij en koersfiets van u". Alleen al het lef van te durven zeggen dat ze wel goed gespaard hebben en dan die collectie fietsen gekocht hebben...

De vader zijn appartement, geen idee. Enkel een shot van buiten dus kan ik niet inschatten. Ook geen idee van de locatie. Was geen grote woonblok en zag er van buiten wel deftig en ruim uit.
Dan de moeder. Alleenstaande moeder in een grote open bebouwing. Wederom geen idee van de locatie of grootte.

Je bent het huis van Quinten zijn ouders vergeten. Grote, moderne, open bebouwing. Geen idee van de locatie.

Die ouders zullen toch wel in het hoogste luik van hogere middenklasse of zelfs rijk zitten. En zeker niet "normale mensen" zoals je stelde want dat is allesbehalve de norm.
Ik zei letterlijk dat het mensen uit de betere middenklasse zijn... ?

Mensen met kledij van de H&M, een oudere Fiat 500, naar het werk met de fiets, een gewone job, noem ik inderdaad "gewone" mensen.
Dat ze iets meer hebben mee gekregen dan de gemiddelde Vlaming maakt van hen geen rijkeluiskinderen.

Wat dat jong koppel meekrijgt is zeker niet abnormaal in de betere middenklasse.

Dat landgoed van haar stiefpapa is natuurlijk een ander paar mouwen.
Maar we weten ook allemaal waarom dat getoond werd.

Laatst bewerkt:
Ik vond het wel raar dat Daan zei dat ze die ene kamer boven niet gingen aanpakken? Het verbouwbudget was meer dan 100.000 euro, nieuwe keuken, nieuwe badkamer, nieuwe vloeren, wat gesponsorde (maat)kasten, wat verven, dan is er toch nog voldoende budget over?

Ik vond het wel raar dat Daan zei dat ze die ene kamer boven niet gingen aanpakken? Het verbouwbudget was meer dan 100.000 euro, nieuwe keuken, nieuwe badkamer, nieuwe vloeren, wat gesponsorde (maat)kasten, wat verven, dan is er toch nog voldoende budget over?
Nu, er wordt ook wel (zoals gewoonlijk) weinig gezegd over de technieken. Dat vraag ik me vaak af bij de woningen die daar passeren in die programma's. Hoe zit het op het vlak van isolatie, verwarming, asbest, ... ?

Ik dacht overigens wel dat ze ook een bureauruimte gevraagd hadden, of vergis ik me? Waar zou die moeten komen? Of verwar ik dat met het koppel van Ronse?

Nu, er wordt ook wel (zoals gewoonlijk) weinig gezegd over de technieken. Dat vraag ik me vaak af bij de woningen die daar passeren in die programma's. Hoe zit het op het vlak van isolatie, verwarming, asbest, ... ?

Ik dacht overigens wel dat ze ook een bureauruimte gevraagd hadden, of vergis ik me? Waar zou die moeten komen? Of verwar ik dat met het koppel van Ronse?
Ze vroegen geen bureauruimte maar een ruimte waar ze een bureau konden zetten :p

Lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze samen meer dan €119.999 zelf gespaard hebben. Het zijn mensen die 3~4j werken. Dit is bv B1 loon van Quinten (loonsimulator van
Moet ook niet hé, de meeste mensen gaan ook nog een lening aan om een huis te kopen.
Ja er is hulp van de ouders, dat wordt ook gewoon eerlijk gezegd. Maar niets doet vermoeden dat ze naast een beetje eigen inleg ook geen lening moeten aangaan.

Ik zei letterlijk dat het mensen uit de betere middenklasse zijn... ?

Mensen met kledij van de H&M, een oudere Fiat 500, naar het werk met de fiets, een gewone job, noem ik inderdaad "gewone" mensen.
Dat ze iets meer hebben mee gekregen dan de gemiddelde Vlaming maakt van hen geen rijkeluiskinderen.

Wat dat jong koppel meekrijgt is zeker niet abnormaal in de betere middenklasse.
Maar die dingen gaan gewoon niet samen 🤷‍♂️

Je kan niet tegelijk zeggen dat het "gewone mensen" zijn en dan dat ze uit de hogere middenklasse komen. Hogere middenklasse wilt net zeggen dat het hoger is dan gewoon...

Je gaat duidelijk vooral af van wat je ziet in het programma. Wat daarom niet het enige is. Ik ga eerder af op uitspraken zoals "We hebben 9 fietsen maar fietsen eigenlijk niet veel" wat voor mij niet samengaat met "we hebben goed gespaard"... (En ze hebben maar 2 van hun fietsen laten zien in het programma :P ).

En rijkeluiskinderen wilt letterlijk zeggen dat het kinderen van rijkelui zijn, dat zegt niks over hun eigen vermogen. Dus ja, als ze extra geld krijgen van hun ouders die zich ofwel in hogere middenklasse of rijk bevinden, zijn het rijkeluiskinderen. En sinds we geen inzicht hebben op het vermogen of inkomen van die ouders, ga ik er eerder van uit dat het eerder rijk is. Zeker langs moeder/stiefvader kant en mogelijks de ouders van Quinten ook.

eF7EZDz.png

Pak dat ze 120k gespaard hebben, dan moeten ze nog 500k ontlenen bij de bank voor aan die 620k te komen.
500k lenen bij de bank tegen 3.50% op 20Y kost per maand 2.950€ (zonder schuldsaldoverzekering of iets erbij). Met die inkomens hierboven krijg je zo'n lening niet vast hoor.
Ik vermoed een schenking van 350k ofzo, zo kom je op die leeftijd aan 620k budget.

Maar die dingen gaan gewoon niet samen 🤷‍♂️

Je kan niet tegelijk zeggen dat het "gewone mensen" zijn en dan dat ze uit de hogere middenklasse komen. Hogere middenklasse wilt net zeggen dat het hoger is dan gewoon...

Je gaat duidelijk vooral af van wat je ziet in het programma. Wat daarom niet het enige is. Ik ga eerder af op uitspraken zoals "We hebben 9 fietsen maar fietsen eigenlijk niet veel" wat voor mij niet samengaat met "we hebben goed gespaard"... (En ze hebben maar 2 van hun fietsen laten zien in het programma :p ).

En rijkeluiskinderen wilt letterlijk zeggen dat het kinderen van rijkelui zijn, dat zegt niks over hun eigen vermogen. Dus ja, als ze extra geld krijgen van hun ouders die zich ofwel in hogere middenklasse of rijk bevinden, zijn het rijkeluiskinderen. En sinds we geen inzicht hebben op het vermogen of inkomen van die ouders, ga ik er eerder van uit dat het eerder rijk is. Zeker langs moeder/stiefvader kant en mogelijks de ouders van Quinten ook.
Zegt ge dan ook tegen mensen uit de lagere middenklasse dat het geen "gewone" mensen zijn?

Betere middenklasse is nog steeds de middenklasse...

Laatst bewerkt:
Zegt ge dan ook tegen mensen uit de lagere middenklasse dat het geen "gewone" mensen zijn?
Uw initiële antwoord was op deze post:
typisch rijkeluiskinderen, hoge verwachtingen en zelf amper iets bijeengespaard in hun leven.
Dus in de context daarvan, vind ik uw woordkeuze van "gewone mensen" hoedanook al raar. Maar dan zou ik mensen die onder de norm zitten ook niet als gewoon omschrijven maar effectief bestempelen als lage middenklasse of arm.

Uw initiële antwoord was op deze post:

Dus in de context daarvan, vind ik uw woordkeuze van "gewone mensen" hoedanook al raar. Maar dan zou ik mensen die onder de norm zitten ook niet als gewoon omschrijven maar effectief bestempelen als lage middenklasse of arm.
Op die post is "gewone" mensen inderdaad wel een verkeerde woordkeuze.

Ik vind dat ook een jong koppel die te veel noten op hun zang heeft terwijl ze waarschijnlijk amper iets gespaard gaan hebben / veel van thuis meekrijgen.

Ik ga af op wat gezegd werd. Mogelijks werd de vraag slecht gesteld, maar het was hoeveel geld ze hebben, wat voor mij dus zonder lening is...
R6goIZt.png
Maar dat is toch in de context van hoeveel geld ze voorzien hebben voor hun huis? Als mensen mij vragen hoeveel ik voor mijn huis betaald heb zeg ik ook gewoon "400k" zonder te specifiëren dat 250k door de bank betaald was.

Maar dat is toch in de context van hoeveel geld ze voorzien hebben voor hun huis? Als mensen mij vragen hoeveel ik voor mijn huis betaald heb zeg ik ook gewoon "400k" zonder te specifiëren dat 250k door de bank betaald was.
Wederom, ik ga af op wat er gevraagd werd. En dat is hoeveel ze hebben, niet wat hun budget is. En zonder aankoop, zullen ze nog geen lening aangegaan hebben...
Je vergelijking klopt ook niet, want dat is een compleet andere vraag. Logisch dat als er gevraagd wordt hoeveel je voor iets betaalt hebt dat je dan de vraagprijs geeft en niet enkel je eigen inbreng. Of je kosten (notaris/registratiebelasting/...) meerekent in die prijs, is ook niet éénduidig want sommige mensen doen dit wel en anderen niet.

Kan goed zijn dat ze bedoelden te vragen hoeveel budget ze hebben, maar dat werd niet gevraagd.

Elk koppel dat net een huis heeft gekocht met een hypotheek van 25 jaar zal het ook hebben over 'ons huis' hoewel het strikt gezen nog een hele poos meer van de bank is dan van hun.
Maar then again, moesten alleen zij bij wie alles is afbetaald mogen spreken van 'ons huis', dan zullen er niet al te veel zo zijn in de <40j. categorie...

Wederom, ik ga af op wat er gevraagd werd. En dat is hoeveel ze hebben, niet wat hun budget is. En zonder aankoop, zullen ze nog geen lening aangegaan hebben...
Je vergelijking klopt ook niet, want dat is een compleet andere vraag. Logisch dat als er gevraagd wordt hoeveel je voor iets betaalt hebt dat je dan de vraagprijs geeft en niet enkel je eigen inbreng. Of je kosten (notaris/registratiebelasting/...) meerekent in die prijs, is ook niet éénduidig want sommige mensen doen dit wel en anderen niet.

Kan goed zijn dat ze bedoelden te vragen hoeveel budget ze hebben, maar dat werd niet gevraagd.
Maar ge gaat op basis van die slecht gestelde vraag er wel vanuit dat ze minstens een half miljoen gekregen hebben.

400k lening en 150k krijgen en een beetje spaargeld hebben is iets heel anders dan 600k krijgen en niks moeten lenen.

Laatst bewerkt:
Maar ge gaat op basis van die slecht gestelde vraag er wel vanuit dat ze minstens een half miljoen gekregen hebben (en niks moeten lenen).
Ik ga af op wat er gezegd werd in de aflevering, ja. Hoe is dat zo raar?
Ge moogt er van maken wat ge wilt in uw gedachten, maar het enige referentiepunt is het programma. Dus we moeten daarvan uitgaan, ook al is er een vermoeden dat het slecht gestelde vraag is. Ik zei dat het mogelijks slecht gesteld was, jij maakt er hier al een zekerheid van; wat ook weer fout is.

Allez, anders kan ik ook uit mijn duim zuigen dat ze de lotto gewonnen hebben om er zo een verklaring aan te geven :sarcastic:

Ik ga af op wat er gezegd werd in de aflevering, ja. Hoe is dat zo raar?
Ge moogt er van maken wat ge wilt in uw gedachten, maar het enige referentiepunt is het programma. Dus we moeten daarvan uitgaan, ook al is er een vermoeden dat het slecht gestelde vraag is. Ik zei dat het mogelijks slecht gesteld was, jij maakt er hier al een zekerheid van; wat ook weer fout is.

Allez, anders kan ik ook uit mijn duim zuigen dat ze de lotto gewonnen hebben om er zo een verklaring aan te geven :sarcastic:
Jij kijkt naar een programma, knipt er een vraag en antwoord uit, negeert de context van de vraag en trekt dan uw conclusies.

Ik heb nog geen enkel koppel in dat programma weten zeggen hoe groot hun lening was. Wilt dat dan zeggen dat die allemaal handje contantje betaald hebben?

Terug
Bovenaan