Blind Gekocht 2026

Maar ik vond hen wel verrassend positief over dat huis. Ik had verwacht dat zij het huis helemaal niks zou vinden, niet door het gelijkvloers heen zou kunnen kijken (was ook niet echt makkelijk), en vooral dat ze de tuin te klein zou vinden. Maar het tegendeel is waar blijkbaar.

Nieuw koppel uit Mortsel ziet er wel sympa uit.

Ja, ik vond ze ook heel positief! Alles wel afgewerkt ook buiten de tuin, da's een meevaller. Ik vond het alleen erg jammer dat die grote raampartij in de keuken uitgaf op die muur van de berging, en dat je vanuit de living nog altijd geen zicht hebt op de tuin.

Ben benieuwd of ze iets leuks vinden voor dat Antwerps koppel. Heftig, meteen een drieling!

ik vond het toch maar een raar huis, maar je hebt nu eenmaal beperkingen. uiteindelijk wel een geslaagde verbouwing, waar al hun wensen wel voldaan waren, denk ik?
enig nadeel is toch wel de locatie imo, da's op max 200m van een groot terrein van Infrabel. zit nog wel een straat tussen, maar toch

Het was een mooie verbouwing in Gent. Met vijf meter gevelbreedte is het vooral slim gebruik van de ruimte. De living was niet veel groter dan de huidige woning maar het zijn vooral de kamers boven die het hem maken. Die vond het koppel megagroot. Vooral een "vierkante" vorm van de kamers dat boven wel mogelijk was (van de originele indeling) gaf toch dat gevoel zonder daadwerkelijk enorm veel vierkante meters in totaal te moeten hebben.

Voor het koppel ten zuiden van Antwerpen zal het goed zoeken zijn, de woningen zijn duur. De "bouwvallen" lijken te wijzen dat de ruimtes er wel zijn maar de verbouwing veel te duur. Ik denk dat het een bel-etage wordt waar van 3 toch naar 4 kamers gegaan wordt. Twee kamers van 2 op 4 meter, zoiets (was in een vorig seizoen ook al eens gemaakt).

Voor Mortsel/Kontich is het toch gelukt. Zelf nog wat werk aan, maar toch meer ruimte, wat hun belangrijkste vraag was denk ik.

Het koppel dat vlucht voor de buren... lastige situatie. Als je je huis zelf fijn vindt, maar het moet achterlaten door je buren: niet tof. Hopelijk vinden ze daar ook een tof huis waar wel redelijke mensen naast wonen. Al is het wel een heel dure regio waar gezocht moet worden...

Ik snapte in Kontich enkel niet goed de reden voor een aparte douchekamer. Ze wou de kinderen niet wakker maken en op het gemak een bad/douche nemen. Maar of je nu een bad/douche neemt in die badkamer of in de doucekamer dat maakt toch geen verschil qua geluid? Ok die badkamer zal grenzen aan die kinderkamer maar die douchekamer is amper 2 meter verder.

Voor de rest vond ik het qua opbergruimte ook maar mager zo te zien.

Als ik plots een zware maar niet erkende ziekte krijg, de verzekering niks wil betalen en ik een crowfunding opzet.
Hoeveel zou ik binnenhalen? :unsure:

@Ebel @Valyra we kunnen er mee lachen maar ze hebben toch netjes reeds 21k opgehaald voor haar.

Als ik plots een zware maar niet erkende ziekte krijg, de verzekering niks wil betalen en ik een crowfunding opzet.
Hoeveel zou ik binnenhalen? :unsure:

@Ebel @Valyra we kunnen er mee lachen maar ze hebben toch netjes reeds 21k opgehaald voor haar.
Eerst nog even op TV komen in één of ander programma.

Ze hebben inderdaad toch maar een aardig bedrag opgehaald.
Een bedrag waar menig Vlaming jaren voor moet sparen. Je ziet maar, je hoofd eens tonen op Vlaamse televisie kan wonderen doen.

Ik vond dat huis van dat koppel met die drieling maar niks eigenlijk. Allez, het is sowieso een dikke upgrade van waar ze komen, en ik denk dat het ook wel een wereld van verschil voor hun gaat betekenen, dus ik ben wel content want dat zien er lieve mensen uit.

Maar als ik efkes kritisch mag zijn: ik weet niet hoe fijn het is om zo half in die veranda te zetten, ik stel mij sowieso wel wat vragen bij de energie-efficientie en hoe comfortabel dat gaat zijn bij warme/koude dagen.

Verder gewoon veel kleine kottekes, klein wc'ke, zo die extra douchekamer enzo - het is fijn dat ze tegemoet komen aan de wensen van die madam maar ik zie niet in waarom ge een tweede, ongezelligere badkamer voor uzelf wilt :D Daar is dan redelijk wat budget naartoe gegaan dat ze misschien hadden kunnen gebruiken om de vloer van die veranda mee te doen, of om die zolder wat meer in het verhaal te betrekken.

Kweenie. Op een of andere manier bleef dat gewoon heel klein en onnatuurlijk aanvoelen, ik vond de woonkamer ook gewoon echt niet gezellig, de inrichting en kleuren vond ik het minste van het hele seizoen.

Ik vond dat huis van dat koppel met die drieling maar niks eigenlijk. Allez, het is sowieso een dikke upgrade van waar ze komen, en ik denk dat het ook wel een wereld van verschil voor hun gaat betekenen, dus ik ben wel content want dat zien er lieve mensen uit.

Maar als ik efkes kritisch mag zijn: ik weet niet hoe fijn het is om zo half in die veranda te zetten, ik stel mij sowieso wel wat vragen bij de energie-efficientie en hoe comfortabel dat gaat zijn bij warme/koude dagen.

Verder gewoon veel kleine kottekes, klein wc'ke, zo die extra douchekamer enzo - het is fijn dat ze tegemoet komen aan de wensen van die madam maar ik zie niet in waarom ge een tweede, ongezelligere badkamer voor uzelf wilt :D Daar is dan redelijk wat budget naartoe gegaan dat ze misschien hadden kunnen gebruiken om de vloer van die veranda mee te doen, of om die zolder wat meer in het verhaal te betrekken.

Kweenie. Op een of andere manier bleef dat gewoon heel klein en onnatuurlijk aanvoelen, ik vond de woonkamer ook gewoon echt niet gezellig, de inrichting en kleuren vond ik het minste van het hele seizoen.
Same, die stijl was inderdaad saai in mijn ogen. Er sprong niets uit ergens. Alsof je naar een beige vlek keek 😅
Maarja, meningen verschillen.

De 2e badkamer kan ik wel inkomen naar de toekomst toe. 3 kinderen van dezelfde leeftijd die 1 badkamer gebruiken. Als je dan al graag zelf wat tijd er in doorbrengt zal ze er wel genot van hebben.

De (reeds bestaande) veranda vond ik wel heel mooi, maar is de vraag inderdaad hoe ze dat op zomerse dagen gaan voelen. Zelf zijn we al aan het twijfelen voor ene van 5m2. Laat staan ene van 30m2

Gedeeltelijk akkoord.

Mijn eerste bedenking was ook "wil je daar wel staan koken in putteke zomer?"
En het is inderdaad heel beige, ik vind wat kleur zelf ook veel toffer.

Maar qua kottekes, dat valt wel mee vind ik?
Een deftige berging/wasruimte is super praktisch om uwe rommel in weg te krijgen. Zeker met drie kinderen.
Een apart toilet is toch sowieso een meerwaarde?
Het enige "kotteke" dat overblijft is de aparte douchekamer. En daarvan zie ik ook de grote behoefte niet. Naar uw eigen kinderen toe, in uw eigen gezin, is naaktheid iets dat ik best normaal vind. Ik denk dat (puberende tiener)dochters hier meer een probleem van zouden maken van hun privacy dan iemand anders. Maar goed, ik erken ook dat dat persoonlijk is.

Ik snap de behoefte wel aan "een eigen ruimte voor rust". Maar dat zou ik alvast eerder bv. een gezellig hoekje in de slaapkamer geven als het doel is je eens terug te kunnen onttrekken van de hectiek.

De ruimte die vanvoor in de zithoek ingericht was als speelruimte vond ik wel goed voorzien.

Laatst bewerkt:
Wij stelden ons hier ook grote vragen bij die veranda op warme dagen. En hoe je dat proper moet houden.

Laatst bewerkt:

Die veranda wordt een broeikas in de zomer. Winter gaat goed meevallen omdat je dan kan bijstoken.

Die veranda wordt een broeikas in de zomer. Winter gaat goed meevallen omdat je dan kan bijstoken.

In beide gevallen toch een bron van ergernis - toen wij gekocht hebben was er ook een aangebouwde veranda (kan wel volledig afgesloten worden van huis) en eerlijk, tis toch zelden optimaal vertoeven kwa temperatuur. En op den duur zie je het nut niet meer van bijstoken in de winter, en in de zomer is het aangenamer buiten onder een paraplu.

Ik vond die veranda wel heel mooi, met prachtig zicht op die boom. Het glas is niet vernieuwd, dus het is goed mogelijk dat dat energetisch en qua temperatuur een ramp is.

Het is en blijft een enorm klein huis voor 5. Jammer dat de regio niet wat meer opengetrokken kon worden om toch te gaan voor een groter huis met meer comfort...

Het reclameke voor volgende week is ook spannend. Ze zullen het wel zo gemonteerd hebben, maar ik ben benieuwd welke negatieve zaken die moeder en dochter in Leuven te vertellen hebben.

Terug
Bovenaan