Blind Gekocht

Je moet dat wassen? :eek:
ge kunt het ook elke dag afscheren, dan moet dat niet. en dan kunnen ze ook niet klagen dat het nat wordt.
Idd, mijn ouders vroeger hadden een bad maar in den beginnen gebruikten ze ook een kinderbadje omdat dat nog makkelijker was dan een bad.
wij hadden vroeger gewoon een plastieken bak, dat vulde mijn moeder met warm water, en daar werden wij dan in gewassen.

Mijn zoontje gaat sinds een maand (is nu11 maand) mee met mij in de douch. Zo snel mogelijk beginnen met watergewenning.
Mijn dochter (8 maanden) pakken we ook soms mee in de douche, zeker als het al te laat is om een bad te laten lopen. No biggie.

Heb dat hier op het werk eens aan mijn collega moslim gevraagd. Blijkbaar is het zo dat je vroeger in Marokko huizen kon kopen zonder rente (lees: héél lang geleden, denk zelfs in de Middeleeuwen, lol). Leningen met rente gaan in tegen hun geloof omdat daarmee de rijken de armen kunnen "uitbuiten" door hun rentes en interesten te laten afbetalen op hun eigendommen in de vorm van een lening. (lees: het moderne banksysteem met leningen in Europa eigenlijk).

Maar: de moslims zijn beginnen immigreren naar Europa, de huizen zijn opgeslagen en leningen met interesten zijn nu eenmaal een feit. Dus wat hebben ze gedaan? De islam wat gefinetuned en geupgradet. Ze mogen nu voor hun eigen gezinswoning een lening afsluiten bij de bank. Wat je wel niet als moslim mag doen zijn investeringseigendommen kopen. Dus gaan lenen bij de bank (met rentes dus) uit het oogpunt om er zelf winst uit te halen in de vorm van verhuur en huurgeld.

Allez, zoiets. Het is eigenlijk een moreel iets.
Je mag blijkbaar ook geen interesten vragen... Ik had dus beter geleend bij Chaabi Bank.

Blijkbaar verbiedt de islam ook het nemen van onnodig grote financiële risico's... Dat is nu toch een beetje een hol begrip. Hoe definiëren ze onnodig, groot en risico? Als een sjeik zijn - nog groen achter de oren - zoon met een Ferrari op pad stuurt in London is dat dan: a) een risico, b) onnodig en c) financieel groot?

https://www.thesun.co.uk/news/9700002/arabs-london-racetrack-supercars-noise/

een financieel groot risico is bvb een Ferrari kopen als ge budget hebt voor een tweedehands Dacia.
als ge als oliesjeik een circuit in uw woestijn kunt bouwen, en daar F1 kunt op laten rijden, dan is voor uw zoon een Ferrari kopen een even groot financieel risico als toch voor die extra frikandel gaan bij uw frieten

Je mag blijkbaar ook geen interesten vragen...
Ze mogen geen interest vragen maar er zijn omwegen voor een equivalent:

De bank maakt dan officieel winst op de woning en niet op woeker(rente). Het is in de EU niet echt mogelijk om zoiets op te zetten dus de meesten krijgen idd een toelating om enkel voor de eigen woning een hypotheek af te sluiten (en als ze willen op een andere manier boete doen). Je kan natuurlijk voor de eerste woning een hypotheek afsluiten en daarna het huis verkopen en dan zonder lening een tweede aankopen zoals dat koppel doet.

In Vlaanderen zit je dan ook nog met extra registratierechten en verlies aan woonbonus. Los van het feit dat hier geen reguliere banken staan te springen om een woning aan te kopen en door te verkopen aan een particulier.

Da koppel in Sint-Truiden gaat niet blij zijn.

- dat huis zal in essentie nog altijd grotendeels hetzelfde zijn, oerlelijke gevel, en om er van binnen nog iets te gaan maken dat zij voor ogen hebben hebt ge veel meer geld nodig.
- wat zij schoon vinden is een oud huis in zijn authenticiteit gelaten en van binnen bezaaid met 'vanalles'. Alleen moet dat 'vanalles' spullen zijn die persoonlijke waarde hebben en die ge over 20 jaar heen bij elkaar gesprokkeld hebt op vakanties en rommelmarkten en weet ik veel. Zoiets kunt ge niet bereiken door een namiddagske te gaan shoppen in de overstock, dat gaat gewoon niet. Ik gok dus dat Bart een namiddagske 'eclectisch' is gaan shoppen in de overstock, die zooi her en der gaat verspreiden over het huis, maar dat niemand daar vrolijk van gaat worden.

Die twee zijn zwaar gechareld.

Da koppel in Sint-Truiden gaat niet blij zijn.

- dat huis zal in essentie nog altijd grotendeels hetzelfde zijn, oerlelijke gevel, en om er van binnen nog iets te gaan maken dat zij voor ogen hebben hebt ge veel meer geld nodig.
- wat zij schoon vinden is een oud huis in zijn authenticiteit gelaten en van binnen bezaaid met 'vanalles'. Alleen moet dat 'vanalles' spullen zijn die persoonlijke waarde hebben en die ge over 20 jaar heen bij elkaar gesprokkeld hebt op vakanties en rommelmarkten en weet ik veel. Zoiets kunt ge niet bereiken door een namiddagske te gaan shoppen in de overstock, dat gaat gewoon niet. Ik gok dus dat Bart een namiddagske 'eclectisch' is gaan shoppen in de overstock, die zooi her en der gaat verspreiden over het huis, maar dat niemand daar vrolijk van gaat worden.

Die twee zijn zwaar gechareld.
Die hebben zich ingeschreven voor dat programma omdat ze graag opnieuw zo'n uniek huis willen vinden dat het huis dat voor hun neus was weggekaapt overtreft. Dat was naïef.

Wat hun "nieuw" huis betreft: ik had wel de indruk dat ze het potentiëel van dat huis zagen. Het was inderdaad van binnen afgewerkt zonder authentieke elementen (voor zover die er waren) bloot te laten. Maar ik geloof dat je je daar over kan zetten als het potentieel helemaal zichtbaar is. Wat je zegt over dat eclectische interieur is waar: die invulling is héél persoonlijk. Als iemand een saai grijs-beige interieur wil hebben zal die veel sneller tevreden zijn met een interieur "uit de boekskes", omdat zo'n interieur nu eenmaal weinig persoonlijkheid uitstraalt. Met een eclectisch interieur ben je qua persoonlijkheid héél expressief en haast exhibitionistisch.

Ah ja ik heb die aflevering met de wensen / eisen niet gezien. Maar toch, een huis zonder bad, da's gewoon niet praktisch voor mensen met kindjes. Soit, geen kinderwens geen probleem.

Voor een baby misschien? Maar peuters blijven wassen in een kinderbedje dat zou mij niet gelukt zijn :D
Das echt bull shit. Onze kleuter en baby gaan probleemloos en vaak in de douche, ook al hebben wij een bad. Veel gemakkelijker zelfs.

Das echt bull shit. Onze kleuter en baby gaan probleemloos en vaak in de douche, ook al hebben wij een bad. Veel gemakkelijker zelfs.

Oké, maar 't is nog niet omdat je het daar niet mee eens bent dat je zo onbeschoft moet reageren.

Een bad in je badkamer is nu eenmaal handig met kleine kindjes. Of moeten we hier nu echt over gaan discussiëren :unsure:

Oké, maar 't is nog niet omdat je het daar niet mee eens bent dat je zo onbeschoft moet reageren.

Een bad in je badkamer is nu eenmaal handig met kleine kindjes. Of moeten we hier nu echt over gaan discussiëren :unsure:
Onbeschoft.. Het is niet omdat er bull shit staat dat je het zo persoonlijk moet opnemen.
Douchen is zelfs een pak minder moeite, sneller en gaat perfect met kleine kinderen imo. Ik zie het probleem niet, al zeker niet handiger. Een bad is vooral leuker, dat is een feit.

Onbeschoft.. Het is niet omdat er bull shit staat dat je het zo persoonlijk moet opnemen.
Douchen is zelfs een pak minder moeite imo en gaat perfect met kleine kinderen. Ik zie het probleem niet, al zeker niet handiger. Een bad is vooral leuker, dat is een feit.

Een post beginnen met das echt bull shit en erna leuk pennen dat het niet persoonlijk moet worden opgenomen. oké...

Fijn dat jou kleuter leuk in de douche gaat. De mijne doet dat niet. Een bad in een badkamer is dus handig met kleine kindjes. Ga je daar nu tamtam rond blijven maken :)?

Een post beginnen met das echt bull shit en erna leuk pennen dat het niet persoonlijk moet worden opgenomen. oké...

Fijn dat jou kleuter leuk in de douche gaat. De mijne doet dat niet. Een bad in een badkamer is dus handig met kleine kindjes. Ga je daar nu tamtam rond blijven maken :)?

Als die kleine niks anders heeft gekend dan maakt het toch niet uit of er een bad of douche staat?
Ik denk vooral dat de ouders het leuk en handig vinden om hun kind in bad te steken :D

Als die kleine niks anders heeft gekend dan maakt het toch niet uit of er een bad of douche staat?
Ik denk vooral dat de ouders het leuk en handig vinden om hun kind in bad te steken :D
Boh, douche gaat rapper... Hier thuis ist een douche, aan de zee ist douche om zand af te spoelen, en kan hij in bad spelen s'avonds.
Het is wat je gewoon bent.

Denk dat het vooral van de kinderen afhangt. Hier begint onze peuter te gillen als ze in de douche moet dus bij ons ook altijd bad.

Terug
Bovenaan