Blind Getrouwd 2023

Ik vermoed dat Isabelle haar vrije tijd volledig vult met lachen/giechelen met vriendinnen, disney films en wat studio100 of gelijkaardige optredens. In de ogen van Matthieu zijn dat geen echte hobbies en had hij gehoopt op wat meer avontuurlijke of sportieve hobbies. Daarbij lijkt Isabelle mij perfect gelukkig met zo'n leven en dus niet echt nood heeft aan meer avontuurlijke dingen.

Emma en Emile, buiten dat hun namen een perfecte match zijn, lijkt me dat sowieso niks te worden. De andere 2 koppels kan miss nog wel iets worden.

Ik snap Mathieu wel, je moet niet over de hele lijn dezelfde interesses hebben maar er moeten toch raakvlakken zijn. Een huismus die de songs van de nieuwste disneyfilms van buiten kent, die zelf niet graag wandelt en niet om kan met een massa mensen om zich heen.. samenzetten met iemand die er graag met tent en rugzak op uittrekt en duidelijk nog nood heeft aan uitgaan/festivals leek mij geen slim plan. Zeker als je ziet dat dat voor hem wel belangrijk is. Er moet ergens een raakvlak zijn van dingen die je wel graag samen doet.
Als Mathieu nog zoveel belang hecht aan zijn hedonistische verlangens als uitgaan, festivals, "avontuur'....moet hij zich vooral de vraag stellen waarom hij zonodig wou trouwen.
Blijf dan vrijgezel en leef er nog een paar jaar op los.

Ik vermoed dat Isabelle haar vrije tijd volledig vult met lachen/giechelen met vriendinnen, disney films en wat studio100 of gelijkaardige optredens. In de ogen van Matthieu zijn dat geen echte hobbies en had hij gehoopt op wat meer avontuurlijke of sportieve hobbies. Daarbij lijkt Isabelle mij perfect gelukkig met zo'n leven en dus niet echt nood heeft aan meer avontuurlijke dingen.

Emma en Emile, buiten dat hun namen een perfecte match zijn, lijkt me dat sowieso niks te worden. De andere 2 koppels kan miss nog wel iets worden.
Waar kan ik mij zo’n Isabelle vinden? :unsure:

Waar ik mij de vraag dan stel, waarom koppelen de experts dan hen samen? Of heeft isabelle toevallig op haar papieren gezet dat ze houdt van zo’n dingen terwijl het niet zo is?

Als Mathieu nog zoveel belang hecht aan zijn hedonistische verlangens als uitgaan, festivals, "avontuur'....moet hij zich vooral de vraag stellen waarom hij zonodig wou trouwen.
Je bedoelt het goed maar uw paragraaf kan ook verkeerd geinterpreteerd worden :tongue:

Uitgaan - Check
Festivals - Check
Avontuur - Check

Makila "it is time to grow up!"
Ik ben al 48 jaar :support:

Laatst bewerkt:
Vind ik ook nogal een vreemde conclusie. Precies of je kan alleen nog maar thuis zitten en disneyfilms binchen eenmaal je de 30 gepasseerd bent? :confused:

Dat is niets cultureel, dat zijn pure dwangneurosen. Net als meteen stofzuigen/zwifferen na haar kammen (dien zwiffer en stofzuiger kon niet rap genoeg op hun appartement staan), dagelijks 1001 cremekes, pyjama kan niet als thuisloopkledij etc.
Ik ken de stress om met zo iemand te moeten samenleven, ik herken die tekenen direct. In hun hoofd is dat hoe het moet, als iemand iets anders doet slaan ze in paniek. Op 20 jaar tijd hebben ze 7 relaties achter de rug en het strand altijd op hetzelfde stresspunt.

Schoenen uit als je binnenstapt kan ik verstaan, blinde paniek als iemand met binnenslipper even tot aan de brievenbus loopt niet.
Ik heb nu niet met de volle concentratie gekeken, maar overdrijf je niet met je dwangneurose?

Die "blinde paniek" omdat iemand met pantoffels naar de auto loopt was toch gewoon een anekdote van de schoonbroer, toen ze ermee aan het lachen waren? Net zoals heel die uitleg over het verschil tussen buitenkledij, thuiskledij, en een pyjama? Allez misschien heb ik een stuk gemist, maar daar is toch niemand beginnen pannikeren omdat er een regel werd "overtreden"? En dan heb ik haar een vlek van een muur ofzo zien verwijderen nadat de gasten waren vertrokken. Dat fragment zal ook wel behouden zijn omdat het een beetje binnen het "typetje" past dat de programmamakers voor ogen hebben.

Ik herken daar gewoon veel Latijns-Amerikaanse gewoonten in: vrouwen maken zich meer op en smeren vaak dagelijks allerhande crèmekes (en snappen niet hoe sommige vrouwen hier het huis durven verlaten), "buiten" is vies en je moet binnen meteen pantoffels dragen (op hotel neemt mijn vrouw een douche met teenslippers aan), zaken binnen de relatie zoals conflicten worden niet met de buitenwereld gedeeld (haar reactie toen die kerel op huwelijksreis eens vertelde aan de groep dat ze haar toch wel lang opmaakte). Dan waarschijnlijk nog wat extra opletten voor de camera.

Die man stoort me bij momenten eigenlijk meer met zijn "ik ga 10 keer herhalen dat je je toch lang opmaakt en vreemde gewoonten hebt, maar dat stoort me niet want het is zo uniek, ...wacht ik zal het nog eens zeggen".

Vind ik ook nogal een vreemde conclusie. Precies of je kan alleen nog maar thuis zitten en disneyfilms binchen eenmaal je de 30 gepasseerd bent? :confused:
Een gokje: Outsider heeft minstens 2 kleine kotertjes rondlopen :D

Als je kinderen hebt dan zal het avonturieren en uitgaan op een laag pitje staan (of onbestaande zijn). In die zin begrijp ik het. Maar niet iedereen heeft kinderen. Ik sport veel en ik ben avontuurlijk. Ik ga zonder kindjes echt niet heel der dagen in mijne zetel liggen en chips fretten :)

Anyways Mathieu lijkt er zich al (te snel?) bij neer gelegd te hebben dat het niet gaat werken.

Hij wil gewoon enkele raakvlakken waar ze elkaar wel vinden.
Mijn vriend gaat op zijn 35ste ook nog altijd graag uit. Is dat wekelijks? Zeker en vast niet, hoogstens 1 keer om de 2 maand ofzo. Wekelijks lukt hem dat ook niet meer :p, hij heeft eveneens behoefte en kan genieten van een rustige avond voor de tv/cinema/restaurant/avondje bij vrienden met een goed glas etc. Als hij uitgaat (discotheek zoals de Fuse) ga ik niet mee, dat interesseert mij geen hol, maar ik gun hem dat wel. Hij gaat ook graag naar festivals, doet er jaarlijks toch een stuk of 5-6, daar ga ik meestal wel mee omdat ik daar zelf ook kan van genieten. Vaak gaan we zelf gewoon onder ons 2.
We hebben nu ook weer net tickets voor Rammstein gekocht, dat is een gans ander uiterste dan de Fuse maar hij is daar eveneens zot van. Als we 1000 km bollen richting het zuiden moet hij niet 12u techno/house opzetten, we vinden het fijn dat we gezamenlijke playlists hebben waar we beiden op kunnen meezingen.

Ik denk dat er bij Isabelle en Matthieu tout court geen raakvlakken zijn. En je merkt dat Matthieu daar op vastloopt. Zijn interesse is compleet weg.

Die man stoort me bij momenten eigenlijk meer met zijn "ik ga 10 keer herhalen dat je je toch lang opmaakt en vreemde gewoonten hebt, maar dat stoort me niet want het is zo uniek, ...wacht ik zal het nog eens zeggen".
Dat is omdat ze eens goed gepraat hebben, zij zich enorm misbegrepen voelde en ze heel erg kwaad geworden is op hare man he.
Hij wil steeds zijn eerlijke mening geven maar hij heeft nu schrik dat zij, wat hij zegt fout zal begrijpen en dat ze dan opnieuw uitvliegt tegen hem.

Vandaar dat hij het 10x herhaalt. Dat is onzekerheid en proberen van ervoor te zorgen dat ze het wél goed begrijpt. Maar hij moet daarmee oppassen want dat kan ook soms een averechts effect hebben.

In het begin was hij al zo: Alles 5x herhalen. Nu is dat daardoor nog eens verdubbeld. Als ik hem was zou ik er gewoon niks meer over zeggen. Time to get over it and move on. (or NOT)

Dat is omdat ze eens goed gepraat hebben, zij zich enorm misbegrepen voelde en ze heel erg kwaad geworden is op hare man he.
Hij wil steeds zijn eerlijke mening geven maar hij heeft nu schrik dat zij, wat hij zegt fout zal begrijpen en dat ze dan opnieuw uitvliegt tegen hem.

Vandaar dat hij het 10x herhaalt. Dat is onzekerheid en proberen van ervoor te zorgen dat ze het wél goed begrijpt. Maar hij moet daarmee oppassen want dat kan ook soms een averechts effect hebben.

In het begin was hij al zo: Alles 5x herhalen. Nu is dat daardoor nog eens verdubbeld. Als ik hem was zou ik er gewoon niks meer over zeggen. Time to get over it and move on. (or NOT)
We zullen de uitkomst zien :oi22:.

Dan zal het dit jaar gene vette zijn. Alleen onze krachtpatser met zijn miss die het nog een tijdje volhouden dan?
Die kerel die telkens voor de camera zijn armen zo positioneert dat zijne biceps goed uitkomt? Kwestie van genoeg toekomstige kandidates aan te trekken als het niet lukt met miss Gent. Opties openhouden hé.

Die kerel die telkens voor de camera zijn armen zo positioneert dat zijne biceps goed uitkomt? Kwestie van genoeg toekomstige kandidates aan te trekken als het niet lukt met miss Gent. Opties openhouden hé.
Hoe geraakt zijn familiepak condooms anders ooit op...

Laatst bewerkt:
Alexander heeft blijkbaar recent een appartement in Brussel gekocht. Dat zal dan toch niet zijn om te gaan samenwonen met zijn Fleur die in Knokke werkt. Bij deze kunnen we wel raden wat de uitkomst daar was.
Het zijn misschien BeyondGamers die een opbrengsteigendom hebben gekocht?

Natuurlijk niet, maar als je persé wilt trouwen mag ik toch aannemen dat samen iets opbouwen, gezin, kinderen...op de eerste plaats komen.
De rest kan ook nog maar moet geen prioritiet meer zijn, wat ik vermoed dat dit bij Mathieu wel nog zo is.

Enfin, ik heb nog anderhalve aflevering te bekijken.
Verdere analyses volgen.

Ik heb nu niet met de volle concentratie gekeken, maar overdrijf je niet met je dwangneurose?

Die "blinde paniek" omdat iemand met pantoffels naar de auto loopt was toch gewoon een anekdote van de schoonbroer, toen ze ermee aan het lachen waren? Net zoals heel die uitleg over het verschil tussen buitenkledij, thuiskledij, en een pyjama? Allez misschien heb ik een stuk gemist, maar daar is toch niemand beginnen pannikeren omdat er een regel werd "overtreden"? En dan heb ik haar een vlek van een muur ofzo zien verwijderen nadat de gasten waren vertrokken. Dat fragment zal ook wel behouden zijn omdat het een beetje binnen het "typetje" past dat de programmamakers voor ogen hebben.

Ik herken daar gewoon veel Latijns-Amerikaanse gewoonten in: vrouwen maken zich meer op en smeren vaak dagelijks allerhande crèmekes (en snappen niet hoe sommige vrouwen hier het huis durven verlaten), "buiten" is vies en je moet binnen meteen pantoffels dragen (op hotel neemt mijn vrouw een douche met teenslippers aan), zaken binnen de relatie zoals conflicten worden niet met de buitenwereld gedeeld (haar reactie toen die kerel op huwelijksreis eens vertelde aan de groep dat ze haar toch wel lang opmaakte). Dan waarschijnlijk nog wat extra opletten voor de camera.

Klopt helemaal. Mijn vrouw heeft dan ook een dwangneurose. Die dweilt zo goed als iedere dag.
Als dat de dingen zijn die je storen, iemand die zich graag mooi maakt en proper is dan kun je niet echt klagen imo.
Liever dat dan 1 die er een stal van maakt en zich totaal niet verzorgd.

Ik snap die kerel eigenlijk niet. Want dat lijkt echt een supertoffe ook van karakter. En je ziet dat zij hem toch ook wel graag ziet en volgens mij is dat echt wel iemand die je voor de volle 100% kan vertrouwen ook. Qua karakter en humor passen die ook gewoon bij elkaar.

Nuja sommige zijn gewoon nooit content zeker? En dat is meestal ook de reden dat ze zolang single zijn en niemand vinden.

Terug
Bovenaan