Blind getrouwd 2025

Zelfinzicht is het begin van alle wijsheid ;)
Het inzicht dat BG bol staat met hyperbolische uitspraken is ook goud waard.

Paardenmensen zijn speciaal, net zoals mensen die andere mensen in elkaar kloppen omdat ze een sjaaltje van een andere voetbalclub aan hebben of mensen die wél graag of net niét graag koriander lusten. Wat een red flag is lijkt me vooral een subjectieve ingeving, die soms wordt gedeeld door een grote groep mensen en soms door een heel selecte groep mensen. Alles is soms wel, soms niet. Een beetje en minder beetje, tot bijna helemaal of welhaast integraal maar toch niet helemaal.

En bij deze heb ik alles kapotgenuanceerd, waarna we terug kunnen overgaan tot de orde van de dag.

Het zijn natuurlijk wel levende dieren die veel verzorging nodig hebben en als je er iets van wedstrijd met wil doen ook de nodige training nodig hebben. Dus je hoort het inderdaad veel dat dit gewoon niet stopt.
Je kan dat zeker naast een veeleisende job of zelfstandige of topsporter leggen maar vind ik toch nog een verschil. Maar ook daar is het inderdaad gewoon hoe de partner ermee om gaat en daar wil in meegaan.

Ik denk dat het vooral de combinatie van afstand én een tijdsintensieve hobby is die de kansen op succes toch behoorlijk verkleinen.

Het moet nog blijken hoe ver die paardenhobby juist gaat. Is dat gewoon een paar uurtjes op zondag gaan rijden, of heeft ze zelf een paard dat ze iedere dag 's morgens en s' avonds moet gaan verzorgen? Doet ze mee aan wedstrijden? Komen daar nog bijkomende activiteiten bij zoals bijvoorbeeld linedance en rodeo's?

In het eerste geval zal het paardrijden geen obstakel vormen, maar in het tweede geval zie ik geen kans op het slagen van de relatie.

Maar zo zijn er toch nog dingen? Is een partner die al kinderen heeft ook bijvoorbeeld een red flag? Er zijn ook mensen die een zeer veeleisende job hebben bijvoorbeeld. Is dat dan ook een red flag?
Dat het misschien wat extra denkwerk vraagt, die paarden, kan ik aannemen, maar het een red flag noemen is gewoon overdreven. Dan link je het eerder aan de persoonlijkheid van de dame in kwestie.
Niemand spreekt over een red flag, maar dat zijn gewoon zaken die spelen natuurlijk. En voor de niet-paardenmensen zijn kinderen of een job >>>>>> een hobbydier doorgaans natuurlijk. Het wordt dan gewoon ingewikkelder als men zich in bochten moet wringen omdat er aandacht naar paard(en) moet gaan. Zoals anderen hier al hebben genuanceerd zijn daar ook gradaties in natuurlijk, maar in mijn streek zijn er heel wat "paardenmensen" en een groot deel daarvan lijken echt wel deel uit te maken van een subcultuur die eigen sociale kringen, events, etc. heeft. Als je dan niets hebt met paarden hebt is het volgens mij uitdagender om met zo iemand samen te zijn dan iemand met een eerder vrijblijvende hobby.

Je kan er toch niet om heen dat Sien onmogelijk kan verhuizen door haar paarden die waarschijnlijk in de buurt van haar woonplaats op stal staan. Tenzij de paarden mee verhuizen naar haar toekomstige 'ranch' in Amerika...

Een "hobby" is iets vrijblijvend, iets wat je doet om de tijd mee te verdrijven en iets waar je met relatief weinig hartzeer afstand van kan nemen als je er geen tijd meer voor hebt. Een passie is iets wat je blijvend doet. Uiteraard zijn er wel wat mengvormen en kan een hobby ook een noodzakelijk iets zijn in je leven om je sociale contacten mee te onderhouden. Als je elke week voetbalt met de vrienden is het voetballen op zich minder belangrijk dan het contact met je vrienden.

En een passie is inderdaad goed uitgedrukt. Net zoals dat voetballers de passie hebben voor hun sport, met twee trainingen en een matchdag per week.
Je kan het daarom ook omdraaien. Je hobby en passie is bijvoorbeeld voetbal spelen met de 'maten'. Zou je het appreciëren als uw partner ook samen met u en uw 'maten' voetbal speelt? (als je van hetzelfde geslacht bent bijvoorbeeld) Of denk je eerder: Dat is versmachtend? Dat laatste kan ook hé. Dat je juist tijdens uw hobby / passie net NIET wil dat de partner er non stop / chronisch bij is. Dat is 'uw eigen momentje'. ;)

Misschien denkt Ziggy: Ze is bezig met haar paarden. Phoeh even rust want het is een 'hevige' zeg!
En Sien denkt: Ik heb eens een momentje met mijn paard alleen. Mijne vent moet wegblijven. Laat me efkes met rust.

Ja natuurlijk zal Ziggy wél interesse moeten hebben in paarden. (gemeenschappelijke interesses is belangrijk) Maar dat is niet hetzelfde als "chronisch" daar ook te staan koekeloeren als ze met haar paarden bezig is.

Allé ik zeg maar: iedereen is hier maar wat random aan het gissen en aan het raden hoe Sien en Ziggy dat bekijken vanuit hun eigen standpunt. Hooguit 1% kent hier Sien en / of Ziggy persoonlijk.

Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk.
En een passie is inderdaad goed uitgedrukt. Net zoals dat voetballers de passie hebben voor hun sport, met twee trainingen en een matchdag per week.
Ik heb het beeld van mijn eigen kennissenkring natuurlijk. Dat zijn dan mensen die dressuur doen op een of ander plaatselijk, vrij laag niveau, maar die daar wel continue mee bezig zijn want ze zijn lid van een club (=sociale kring "ademt" paarden), hun paard staat bij hen thuis of elders in een stal, en in het seizoen is er elk weekend wel een wedstrijd waar ze aan meedoen of jury zijn of gewoon voor de club supporteren. Ook moeilijk verlof nemen, want dat paard....
Dat lijkt me wat verder te gaan dan twee keer per week trainen en een keer wedstrijd; drie keer per week is zowat standaard voor zowat elke sport die je met enige sérieux aanpakt denk ik. Ik heb dat ook gedaan toen ik wedstrijden deed, en infeite train ik nu ook drie keer per week, maar buiten die drie (korte) momenten bepaalt dat verder niets.

Anyway, leven en laten leven, maar ik denk dat het cliché rond paardenmensen wel ergens vandaan komt, en bij de voorbeelden die ik ken is dat verdiend. Je hebt uiteraard ook mensen die voetballen (of er naar kijken) en die enkel daarover kunnen praten, ook dat lijkt me niet eenvoudig om mee samen te zijn als dat je niets zegt.

Ik ken ook iemand die gepassioneerd is door Defenders en regelmatig met zijn Defender erop uittrekt en events doet en als die op reis een andere man met Defender tegenkomt slaan ze vaak een babbeltje. Als je daar een relatie mee aan gaat moet je dat in mijn ogen aanvaarden in plaats van te hopen dat je zijn passie kan degraderen tot hobby (of minder). Kwestie van open communicatie. Passies kunnen heel mooi zijn maar met foute communicatie ook heel verstikkend voor de partner. Als je beiden afspraken maakt en elkaar tegemoetkomt, is er veel mogelijk.

IMG-4419.jpg

Een paardenvrouw op mijn Facebook, toeval bestaat niet. Run Ziggy run.

Laatst bewerkt:
Net zoals andere hier al gepost hebben vraag ik me oprecht af of Sien wel met hart en ziel meedoet aan dit programma.
Ik dacht dat ze zeiden dat er 2000 inschrijvingen waren, zou spijtig zijn als dit "verspild" wordt aan iemand die zich niet smijt. Het concept van Blind Getrouwd is nu wel al lang duidelijk voor iedereen toch?

Maar ik ben wel benieuwd wat er van die twee gaat komen. Ik hoop op een goede afloop.

Ik heb op VTMGo al wat vooruitgespoeld en het lijkt me ook dat ze er eigenlijk niet klaar voor is. Dus de voorbije pagina's over de paarden kunnen wss bespaard worden, dat is een heel eind van de stal waar Ziggy met de verrekijker nog aan de overkant van de weide staat.

Ik snap oprecht niet waarom er een match gemaakt wordt met een groot afstandsverschil als eentje aangeeft dit absoluut niet te willen.
Vanzelfsprekend dat die Ellen panikeert.

Ik meen me te herinneren uit een vorig seizoen dat de kandidaten in de vragenlijst sowieso de vraag krijgen of ze bereid zouden zijn te verhuizen voor hun partner. Dus allicht ziet hij dat wel zitten voor de juiste persoon.

Gohja klopt maar elke dag voorbij den tunnel is ook geen cadeau.
Klopt, maar voor even kan je dat er wel voor over hebben.
Mijn vriendin en ik zijn 6 jaar samen. Zij van de kust, ik van de Kempen.
Na 2,5 jaar zijn we gaan samenwonen in West-Vlaanderen. Als het écht goed zit in je relatie speelt afstand geen rol maar je moet er wel iets voor over hebben.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan