Blind getrouwd 2025

Persoonlijk snap ik wel niet hoe je én zo goed kan overeen komen, én een goed intiem leven kan hebben, en dan toch niet verliefd wordt.
Ik snap just niks van hun uitleg. Ik zie een vrouw die eerst aan zichzelf had moeten werken voor ze een ander persoon mee sleurde in whatever er in haar hoofd blokkeert.
Allemaal veel te ver gezocht, @Bjorn wist het lange tijd geleden al:
Dat is een oerinstinct. Ze wil eigenlijk een alfaman waar het wel mee werkt. Mijn 2 centen hè.

VTM wil het zo hard opnemen voor Sien dat het storend wordt. Nee Sien wordt niet hard aangepakt 'omdat ze het niet voelt'. Ze werd hard aangepakt omdat ze het experiment totaal niet is aangegaan, en geen enkele openheid of moeite heeft gedaan.
Ellen van Leander heeft het ook niet gevoeld uiteindelijk, maar wel haar best gedaan.
Jij doet mee aan een tv programma en je doet niet goed genoeg mee!!! je bent een slecht mens!
zoiets?

Imho is het heel marginaal mensen te beoordelen en te pesten op basis van hoe hard ze meedoen aan een tv programma :-D

Voor Leander staan ze in Wachtebeke aan te schuiven, hij kan zich alleen maar verbeteren.
En dat gezever van een alfa-man, de bad boy, tja sommige vrouwen willen nu eenmaal dat type, maar voor een vrouw van 31 is dat soort "spielerei" eigenlijk iets dat ze achter zou moeten hebben. Sommigen leren het nooit.

VTM wil het zo hard opnemen voor Sien dat het storend wordt. Nee Sien wordt niet hard aangepakt 'omdat ze het niet voelt'. Ze werd hard aangepakt omdat ze het experiment totaal niet is aangegaan, en geen enkele openheid of moeite heeft gedaan.
Ellen van Leander heeft het ook niet gevoeld uiteindelijk, maar wel haar best gedaan.
Je doet alsof dat werd ontkend, maar dat is toch letterlijk gezegd? En uitgelegd dat ze er wel zo is ingegaan, maar dat ze blokkeerde en daar niet aan voorbij geraakte. Alsof jij en ik op voorhand weten hoe we op elke mogelijke situatie gaan reageren?

Slightly off-topic, maar is dat nu ook geen vreemde carrièreswitch van Ian? Van militair naar zelfstandig werfleider bij 2 bedrijven? Terwijl hij zelf aangeeft structuur nodig te hebben? Dieje moet toch gek worden dan van de chaos en onvoorspelbaarheid van bouwwerven soms, lijkt mij. :) Maar allez, toch een vorm van serieus water bij de wijn doen naar Maïté door dan niet meer wekenlang weg te moeten zijn met het leger.
Ze zeiden toch dat hij al gewerkt had in de bouw ervoor, en dat hij nog een bijberoep had naast zijn werk bij Defensie. Dus ik vermoed dat hij niet uit de sector is geweest.

Laatst bewerkt:
Je doet alsof dat werd ontkend, maar dat is toch letterlijk gezegd? En uitgelegd dat ze er wel zo is ingegaan, maar dat ze blokkeerde en daar niet aan voorbij geraakte. Alsof jij en ik op voorhand weten hoe we op elke mogelijke situatie gaan reageren?
Ze zegt dat ja, maar er is letterlijk niets in al die uitzendingen waaruit blijkt dat ze hem effectief een faire kans heeft gegeven of zich heeft opengesteld.

Alleszins wel een ENORM verschil qua persoonlijkheden tussen 2 vrouwen in deze reeks, namelijk Maité en Sien. De ene supervolwassen, heel veel EQ en enorm mooi persoon, en de ander enkel maar met zichzelf bezig.

Er wordt vaak gezegd dat in realityreeksen er enkel maar gebasht wordt op de vrouwen, maar deze jaargang heeft toch aangetoond dat je er als vrouw ook gewoon fantastisch positief kan uitkomen. Elke aflevering met open mond gekeken naar wat een mooi persoon die Maité toch wel is!

Ik vind ook dat Maïté een heel mooi persoon is. Maar ik vind Sien daarom geen lelijk persoon of zo, wel gedeconnecteerd van de wereld en zichzelf. Ik zou bijna denken dat er iets mee scheelt, en bedoel dat daarom niet verkeerd.

Je hebt in het contrastenpallet ook nog Paulien, die met de berichtjes voor mij weer volstrekte emotionele onvolwassenheid toonde. Ze begon toen met die do not disturb bijna te stuiteren zoals Gollem die de ring in handen kreeg.

Ik vind ook dat Maïté een heel mooi persoon is. Maar ik vind Sien daarom geen lelijk persoon of zo, wel gedeconnecteerd van de wereld en zichzelf. Ik zou bijna denken dat er iets mee scheelt, en bedoel dat daarom niet verkeerd.
Zeg ik ook niet hé ;)

Valt wel enorm op hoe hard Sien enkel en alleen met zichzelf bezig was, enorm egocentrisch persoon (Paulien ook wel eigenlijk). Maar daar waar Paulien nog wel reflecteerde hoe haar gedrag impact had op Kim, was dit bij Sien totaal afwezig. Ze was enkel bezig met haar gevoelens en als ze over Ziggy sprak was het dan eerder nog beschuldigend dat hij haar pushte of druk op haar legde.

Ik zeg ook niet dat jij dat zegt, sorry als dat zo overkwam. Maar het zijn twee totaal verschillende types in elk geval. Ian mag in zijn pollekes kussen.

Ik vind Paulien het eigenlijk weinig in de diepte over Kim hebben. Soms was het wel van "ze dit deed en dat was helemaal oké" maar ik miste dan wel de reflectie over haar eigen aandeel. Nu ja, ik hoop dat het in de realiteit toch genuanceerder gaat met die twee en dat Kim niemand is die zichzelf uiteindelijk niet meer kent omdat ze beetje bij beetje weggeschreven werd.

Ik snap just niks van hun uitleg. Ik zie een vrouw die eerst aan zichzelf had moeten werken voor ze een ander persoon mee sleurde in whatever er in haar hoofd blokkeert.

Ze lieten nu wel beelden zien van in de auto op hun trouwdag dat ze vertelde dat haar opa net terminaal was (en daarom niet aanwezig was) - ik kan mij niet herinneren dat dat in de afleveringen zelf getoond werd. Ik denk dat dat veel meer meespeelde in haar gedrag dan dat ze eigenlijk hier maar lichtjes insinueren, gezen hoe belangrijk haar grootouders voor haar waren. (Geeft voor mij ook wel een andere insteek voor dat zeer gedeconnecteerd gedrag en vluchten in werk. Niet iedereen kan in zo'n context ook zijn verdriet blootgeven aan iemand vreemd - hoe lief en goed matchend ook)

Misschien dat er met haar besproken geweest is of ze wel wou doorgaan met het programma na dat nieuws, maar ik betwijfel het. En ik vind dat de experts daar eigenlijk hadden moeten ingrijpen (en kaderen).

En wie beslist er om haar een segmentje te geven met Goedele over hoe zwaar het was en hoe ze zich er zich bij voelt ... in een restaurant 🤦‍♀️

Slightly off-topic, maar is dat nu ook geen vreemde carrièreswitch van Ian? Van militair naar zelfstandig werfleider bij 2 bedrijven? Terwijl hij zelf aangeeft structuur nodig te hebben? Dieje moet toch gek worden dan van de chaos en onvoorspelbaarheid van bouwwerven soms, lijkt mij. :) Maar allez, toch een vorm van serieus water bij de wijn doen naar Maïté door dan niet meer wekenlang weg te moeten zijn met het leger.
Iets meer uitleg over zijn carrièreswitch uit een HLN-dubbelinterview. :)
Ook jij hebt een belangrijke carrièreswitch gemaakt, Ian.
Ian: “Klopt, ik ben niet langer aan de slag bij defensie, wel als zelfstandige werfleider. Ik heb hout en bouw gestudeerd en heb zelf veel verbouwervaring. Na bijna tien jaar als militair had ik het een beetje gezien. Nu ik met Maïté gehuwd ben, wil ik een stabieler leven en meer tijd om onze relatie te beleven. Ik voelde ook dat mijn rol in het leger zorgde dat ik niet de beste man was voor Maïté.”

Hoe bedoel je?
Ian: “‘Blind getrouwd’ heeft me een spiegel voorgehouden. Toen ik de afleveringen voor het eerst zag, ben ik wel geschrokken van mezelf. Hoe ik mijn nood aan structuur opdrong aan haar, zoals het inladen van de vaatwas. Ik wil zo niet zijn. Dat is die militaire discipline en orde die ik thuis niet kon loslaten. De afgelopen jaren kon ik die knop minder goed omdraaien. Het was moeilijk om mijn job en privé van elkaar los te koppelen. Maïté is een heel empathische vrouw, zij verdient iemand die veel liefde kan geven. Ik heb er hard aan gewerkt om mijn kantjes minder scherp te maken.”

Ze zeiden toch dat hij al gewerkt had in de bouw ervoor, en dat hij nog een bijberoep had naast zijn werk bij Defensie. Dus ik vermoed dat hij niet uit de sector is geweest.
Dit dus. Hij heeft van zijn bijberoep zijn hoofdberoep gemaakt en zijn hoofdberoep laten varen om een gezinnetje te stichten.
Daar is niks mis mee zolang je uw bijberoep ook graag uitoefend.
Snap niet dat die daar dan in zijn militait kostuum komt staan om dan een paar maand later te stoppen :D
Ian heeft gewoon gedacht: Straks lopen hier twee kleine kotertjes rond. En dan ben ik gene papa want ik zit non stop maanden in het buitenland.
Dat is toch gewoon de vlucht vooruit dat hij genomen heeft? Toekomstgericht. :tongue:

Ian heeft gewoon gedacht: Straks lopen hier twee kleine kotertjes rond. En dan ben ik gene papa want ik zit maanden in het buitenland.
Dat is toch gewoon de vlucht vooruit dat hij genomen heeft?
Lijkt mij ook. Gewoon een sterk teken dat het echt wel heel goed zit tussen die twee.

Ze lieten nu wel beelden zien van in de auto op hun trouwdag dat ze vertelde dat haar opa net terminaal was (en daarom niet aanwezig was)
Mensen mogen de impact van een ziek gezinslid (waarmee je echt close bent) op een relatie niet onderschatten. Zo is er ooit een relatie van mij gestrand omdat de vriendin haar papa (plots) terminaal was. Ik ga niet (meer) in detail treden maar om dan de goeie balans te vinden is heel erg moeilijk of zelfs onmogelijk.

Een relatie kan pas slagen als je er vol voor gaat en zonder zorgen en dat gaat dan gewoon niet.

Ellen liet bij dat etentje met haar beste vriendin ook vallen dat het meegaande van Leander voor haar een struikelblok was. Het gevoel dat hij met ongeveer alles oké zou zijn. Ik denk niet dat ze bedoelde dat hij geen ruggengraat heeft, maar misschien heeft ze een verleden van relaties met af en toe eens een stevige ruzie en pieken en dalen, en is dat wat ze mist? :thinking: ik probeer het te begrijpen.

Nja snap het ook niet goed bij Leander en Ellen, goede communicatie, goede sfeer, goeie? Seks? Maar geen gevoelens langs Ellen haar kant. Leander lijkt toch een chille dude, zei ook vlakaf dat verhuizen voor hem geen probleem is snap het niet eerlijk gezegd.

Ian heeft ook zijn leven 180 graden gedraaid weg uit het leger, de hond is geen probleem meer i dunno kan toch ook tegen steken binnen een jaar.

Terug
Bovenaan