Blue Prince

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
blueprince.png

release: 10 april 2025
genre: puzzle, adventure
dev: Dogubomb

Roguelike puzzelgame in een mysterieus landhuis.

As the heir of Mt. Holly, you have been tasked to explore its shifting halls in search of Room 46. Yet as your journey takes you further into the mansion’s depths, you start to discover that there is more lurking under the surface than a missing room. Investigate a past woven with the threads of blackmail, political intrigue, and the mysterious disappearance of a local children’s book author. The deeper you venture, the more you realize that the past is closer than it appears.

You embark on a genre-defying experience, filled with a unique mix of mystery, strategy, and puzzles that weave together to create an unpredictable journey. Upon reaching a closed door, you decide what room appears behind it and each decision shapes your path as you navigate through the manor. Every door can reveal new and exciting chambers that contain their own unique challenges and secrets.

Will your explorative steps lead you to the rumored Room 46?

Blijkbaar een serieuze goty kandidaat volgens sommige als we reviews/Jason scheier kunnen geloven.

Toch ook zeer benieuwd naar

Ongelooflijk hyped voor dit spel, lang geleden dat dit nog zo het geval was! Krijgt inderdaad zo goed als overal lovende commentaar. Ben een sucker voor de zogeheten "metroidbrainias" zoals deze, The Outer Wilds, Obra Dinn...

Verslavend :)
Ik ging het eens checken via gamepass en zit hier al 3 uren te spelen.
Ben normaal gezien nu ook niet echt een puzzelaar, maar het zit leuk in elkaar.

Eén keer tot rank 9 geraakt en dacht ik dat ik er was, maar tarara.
Ben hier te lomp voor. :laugh:

Same, net rank 9 op dag 11.
Ik had nog 3 sleutels, 1 diamond en een reroll voor de tegel.
Ik moest een tegel hebben met een deur rechts naar de antechamber, en zelfs met de reroll njet, verdoeme. :biglaugh:

Ik heb nog wat issues om die Antichamber deuren (allemaal) open te krijgen.

Het is ook van ergens laat de jaren negentig geleden dat ik nog zoveel op een papiertje naast mijn pc heb zitten krabbelen
bij een spel dat ik speel. :biglaugh:

Dus voorlopig nog wel wat bezigheid, dag 31.

Hier nog maar 1x kunnen openen, maar had geen stappen meer over om er te geraken 😭, laat staan om daarna nog naar de kelder te geraken.
Ook al gevonden waar het schaakbord ligt, waar je kunt ingeven in welke kamers welke stukken staan, maar had ze toen niet allemaal. 😭

Zoveel puzzels waarvan je weet waar je moet zijn, wat je nodig hebt, wat je moet doen, maar de game werkt je op alle mogelijke manieren tegen.
Een specifieke kamer nodig? Een stuk gereedschap? Een doorgang? Sleutels? Diamanten? Munten? Stappen?

computer-says-no.gif

En het beruchte dartbord wordt er ook niet makkelijker op. 😅

Toch al wat upgrades waardoor ik de dag kan starten met 70 stappen (boomgaard) en diamanten (grot) én munten (geen idee waar ik dat heb gekregen). En de 4 fakkels branden ook al, daarmee open je een gang naar o.a. dat schaakbord.

RNG is wel een dingetje in dit spel. Ik ga ervan uit dat je door meer kennis het spel meer naar je hand kan zetten, maar misschien vergis ik me.

Gisteren weer tot antechamber geraakt en ook verder kunnen spelen. De puzzel begint stilaan in elkaar te vallen.
Een tip die ik kan meegeven mocht je die nodig hebben om verder te raken.
gebruik de coat check chamber

Laatst bewerkt:
Lol, 5 stappen te kort of het spel was uit. Vanavond zal het dus waarschijnlijk zover zijn. (Dag 30)

Het pad naar hendel voor 46e kamer vrijgespeeld en klaar gezet zodat ik er meteen naartoe kan. Dus is het nu enkel nog een kwestie van juiste kamers te draften om tot einde te stappen.

Laatst bewerkt:
Yesssss! Ben er geraakt. Op dag 41, en had deze keer nog een ongelofelijke 62 stappen over :crazy:

(geen spoilers van het einde, enkel een klein overzicht van de laatste run)

Bij de laatste runs eerst al room 46 geopend via de leeggepompte fontein, al had ik de route al eerder afgelegd via de kelder via een tunnel in de berg bij de 4 blauwe fakkels. :crazy:

Daarna kwestie van geluk hebben.

- met dank aan de sauna (van de vorige dag) voor 20 extra stappen
- met dank aan de shrine voor extra courtyards
- met dank aan de billiard room / darts voor de sleutel van de secret garden
- met dank aan de coatcheck waar ik nog een schup had liggen

Enfin, alle puzzelstukjes vielen eindelijk op z'n plaats.

Screenshot van m'n laatste blueprint; geen spoilers van het einde:

Blue Prince_20250415154106.jpg

Nice one, ik heb op dit moment nog maar 1 rode enveloppe dit moment, ik vermoed dat dit post-game stuff zal zijn.

Heb een probleem. Ik start rond 23u met spelen maar stop pas rond 2-3u, elke dag opnieuw. Verslavend en o zo goed. Post game secrets zijn echt zot. Ik ben nog lang niet uitgespeeld, het vinden van kamer 46 lijkt nog maar het begin... Game of the year voor mij!

Terug
Bovenaan