Boardgame in promotie gespot?

Ik heb het recent in sale gekocht en moet zeggen: heel toffe game. De mechanics van een deck-builder, gecombineerd met een race-aspect. Geslaagde combinatie en zal met vrienden eerder op tafel komen als deckbuilder dan pakweg een Dominion die uiteraard abstracter is.

op deze site kun je enkele spellen aan een leuke prijs scoren met de kortingscode : BOANDKIDS20

Denkt ge nu dat ik spellen koop om te spelen? 😅
Ge kunt mss wel op de vraag antwoorden. Dit is een engine building game. Lijkt wat op Scythe, maar Scythe zou beter zijn. Zelf wel nog niet gespeeld. Heb alleen Through the Ages, wat toch hetzelfde thema lijkt te zijn, en die is wel goed imo.

Lijkt totaal niet op Scythe. Scythe is een echte engine builder met wat area control en resource management, maar Tapestry is een pure civilization game met tech trees enzo.
40 euro is wel inderdaad een koopje, veel waar voor je geld. Ik heb het helaas nog maar 1 keer gespeeld.

Prijs was heel aanlokkelijk, maar heb toch gepast. Enkele keren op BGA gespeeld, wel tof, maar voelde vooral unbalanced aan. Deel van de dure retailprijs komt ook door de spelonderdelen, waaronder die gebouwen, waar ik IRL weinig nood aan zie? Plus, meer persoonlijk, zie ik het niet niet zo snel op de tafel komen: door omstandigheden minder tijd voor bordspellen dus er wordt veel minder gespeeld, en als we tijd vinden, dan gaat de voorkeur naar kortere spellen eerder (helaas). Voorlopig kan ik me wel tevreden stellen met de BGA implementatie. :smile:

Ge kunt mss wel op de vraag antwoorden. Dit is een engine building game. Lijkt wat op Scythe, maar Scythe zou beter zijn. Zelf wel nog niet gespeeld. Heb alleen Through the Ages, wat toch hetzelfde thema lijkt te zijn, en die is wel goed imo.
Lol. Dan lijkt het mij beter dat ge er niet op antwoordt, want wat ge vertelt klopt langs geen kanten. Het enige wat Scythe en Tapestry gemeen hebben is de uitgever. Voor de rest zijn er eigenlijk geen overeenkomsten.

Lol. Dan lijkt het mij beter dat ge er niet op antwoordt, want wat ge vertelt klopt langs geen kanten. Het enige wat Scythe en Tapestry gemeen hebben is de uitgever. Voor de rest zijn er eigenlijk geen overeenkomsten.
Beide maar enkele keren gespeeld, maar je kan met een beetje wil toch wat gelijkenissen vinden? In de kern zijn het beide resource management euro's, detail voor componenten (met dure prijs tot gevolg), asymmetrisch, per beurt slechts 4 acties tot beschikking, upgrade van persoonlijke player board, ... Plus, in before @Lint die komt zeggen dat beide spellen solved zijn? :unsure:

Voor de rest wel eens, uiteindelijk voelen de 2 spellen toch anders aan. Tapestry aanraden als zijnde Scythe 2.0 zou ik niet meteen doen.

Beide maar enkele keren gespeeld, maar je kan met een beetje wil toch wat gelijkenissen vinden? In de kern zijn het beide resource management euro's, detail voor componenten (met dure prijs tot gevolg), asymmetrisch, per beurt slechts 4 acties tot beschikking, upgrade van persoonlijke player board, ... Plus, in before @Lint die komt zeggen dat beide spellen solved zijn? :unsure:

Voor de rest wel eens, uiteindelijk voelen de 2 spellen toch anders aan. Tapestry aanraden als zijnde Scythe 2.0 zou ik niet meteen doen.
Bwoa, ik vind die toch wel héél verschillend. 't Is niet omdat ge resources bij elkaar sprokkelt dat ge ze kunt vergelijken. En tegenwoordig zijn er heel wat spellen asymmetrisch.

En ja, ze hebben beide wel dure componenten. Tapestry nog meer dan Scythe.

Die 2 hebben echt wel overeenkomsten hoor, vooral dat de core mechanic hetzelfde is (engine builder met beperkte actie-selectie en tech tree die ge op elkaar probeert af te stellen + beperkte area control). Die core is bijna hetzelfde, al is het GUI gewijs anders geimplementeerd.

Ik vind beide best goed, vooral Scythe staat hoog in mijn ranking. Tapestry is vooral leuk als ge niet TE hard wilt nadenken, maar wel een beetje. De GUI is goed uit gedacht.
Helemaal akkoord met @Mephisto over die belachelijk dure componenten die compleet nutteloos zijn. Erger nog... doordat die componenten niet gewoon rechthoekig zijn maar zo een "mooie" shape hebben, passen ze niet goed op de vakskes, waardoor ge constant moet mieren of dat gebouw nu 4, 5, of 6 vakskes afdekt :wtf:.

Beide spellen zijn niet volledig solved, maar zoals meestal bij die Stegmaier / Stonemaier games, is er wel een duidelijk juiste pad... maw het spel dicteert uw strategie, wat ik jammer vind.

Terug
Bovenaan