Multiboxer
Well-known member
Ik was de website van de FOD financien eens aan het lezen en zag dat je toch wat voordeel kan doen met een bonificatie. (belastingsvermindering krijgen door op voorhand uw belastingen al te betalen)
financien.belgium.be
Kan er iemand bevestigen of ik het wel goed begrijp?
Jaarlijks dien ik bijna zo'n €4k te betalen wanneer ik mijn aanslagbiljet heb ontvangen.
De reden is om er maar een beperkt % van mijn vakantiegeld belastingen afgehouden is.
Stel nu dat ik voor het verstrijken van het eerste kwartaal 2025 een voorafbetaling doe van €4k, krijg ik dan een korting van €240 op mijn aanslagbiljet in 2026?
Voor het aanslagjaar 2026 (inkomsten 2025) is het bedrag van de bonificatie gelijk aan de som van de volgende producten:
Mijn voorafbetalingen uitvoeren en beheren
Kan er iemand bevestigen of ik het wel goed begrijp?
Jaarlijks dien ik bijna zo'n €4k te betalen wanneer ik mijn aanslagbiljet heb ontvangen.
De reden is om er maar een beperkt % van mijn vakantiegeld belastingen afgehouden is.
Stel nu dat ik voor het verstrijken van het eerste kwartaal 2025 een voorafbetaling doe van €4k, krijg ik dan een korting van €240 op mijn aanslagbiljet in 2026?
Voor het aanslagjaar 2026 (inkomsten 2025) is het bedrag van de bonificatie gelijk aan de som van de volgende producten:
- bedrag van de 1ste voorafbetaling (VA1) x 6,00 %
- bedrag van de 2de voorafbetaling (VA2) x 5,00 %
- bedrag van de 3de voorafbetaling (VA3) x 4,00 %
- bedrag van de 4de voorafbetaling (VA4) x 3,00 %