Op het werk hebben we een soort bonus-systeem waarbij je zo nu en dan eens een extra'tje kunt krijgen. Dat is dan in de vorm van cadeau-bonnen, maar nu merkte ik dat een van de opties ook is dat je het als loon kan laten uitbetalen (zelfde bedrag). Met cadeau-bonnen wordt dat belast als een VAA en staat gewoon samen met bvb VAA GSM op de loonbrief. Dus qua manier van belasten zal dat dus hetzelfde zijn (i.e. wordt opgeteld bij het bruto-loon, dan belasting berekend en dan terug afgetrokken van het netto-loon).
Maakt dat dan eigenlijk verschil of je het laat uitbetalen of voor de cadeau-bonnen kiest ? Ik had het hier al aan HR gevraagd, maar ik kreeg daar een weinigzeggend antwoord over dat als je het als loon laat uitbetalen het 'subject to lump sum taxes that is applied to any extra salary benefits'. Maar daarmee weet ik nog altijd niet welke van de 2 opties het voordeligst uitkomt.
Maakt dat dan eigenlijk verschil of je het laat uitbetalen of voor de cadeau-bonnen kiest ? Ik had het hier al aan HR gevraagd, maar ik kreeg daar een weinigzeggend antwoord over dat als je het als loon laat uitbetalen het 'subject to lump sum taxes that is applied to any extra salary benefits'. Maar daarmee weet ik nog altijd niet welke van de 2 opties het voordeligst uitkomt.