Buitenlands voetbal 2021-2022 | Serie A/Bundesliga/Eredivisie/Ligue 1/etc.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Denk dat er aan Bayern weer weinig te doen zal zijn. Ik trek er mij een beetje aan op dat die toch ook punten verloren dit seizoen tegen Frankfurt en Gladbach, nr's 15 en 12. Natuurlijk wel 2 ploegen die toch wel niet draaien en onder hun niveau geklasseerd staan. Wel wat anders dan de nr 15 als Augsburg of Bochum waar Dortmund hun punten tegen verliest 😉

Over die zwakke verdediging en onregelmatig spel ben ik akkoord. De sterkere verdedigers zijn lange tijd out, bestuur wou niet direct versterking halen daar en er gaat geen week voorbij of er vallen er 2-3 nieuwe geblesseerden. Zo'n blessuregolf kan toch ook niet zonder gevolgen blijven, vraag mij af hoeveel er nog gaan vallen voor ze in de medische staf gaan ingrijpen.

Mogelijks is het verkopen van Bellingham en Haaland aankomende zomer een zegen in de zin dat ze 250+ miljoen gaan hebben om te investeren in wat deftige verdedigers, naast de vervangers natuurlijk.

Ik hoop toch dat ze Bellingham nog een jaar of 2 jaar langer zelfs kunenn houden.

Maar gelijk iedereen hier zegt, BVB speelt echt geen kampioen dit jaar. Te onstabiel qua verdediging, veel te veel blessures die maar ni stoppen.

Gisteren de match tussen heerenveen en vitesse, waren twee dubieuze fases
- pas van vitessse speler komt via scheids terug bij speler van vitesse waarop die door kan gaan en scoren
-Voorzet van vitesse speler raakt de arm van heerenveen speler raakt de arm, lichaam was breed gemaakt maar wel van dicht bij na tussen komst van de VAR beslissen ze geen strafschop toe te kennen.

Nu komt het na de match heeft de ref ballen aan zijn lijf om een interview te geven, hij geeft aan dat hij die fase waar hij de bal raakte beter de fase had afgefloten en dat hij dit verkeerd heeft ingeschat.

Penalty was een rand geval zegt hij, hun beslissing om uiteindelijk geen strafschop te geven was omdat de bal eerder naar de arm gaat dan de arm na de bal.

Dit zou hier in belgie zo een verademing zijn om sommige beslissingen toe te lichten en fouten toe te geven ipv frank de maandag wat zever komt vertellen.
Het filmpje kan ik niet direct vinden.

Interview niet gezien hoor, maar kan ik alleen maar toejuichen. Dat zijn tenminste ook oprechte reacties, in mensentaal, en niet op een toontje van een schoolmeester die eens gaat uitleggen.

Interview niet gezien hoor, maar kan ik alleen maar toejuichen. Dat zijn tenminste ook oprechte reacties, in mensentaal, en niet op een toontje van een schoolmeester die eens gaat uitleggen.
Die ref zat er ook echt mee in da hij die fase niet afgefloten heeft daar waar hij de bal raakt. Het was niet helemaal duidelijk of die bal zonder dat hij hem raakte ook bij een vitesse speler zou komen

Idd, dat dit bij ons niet mag, en dat ze dan maar een stijve hark als Frank De Bleeckere opvoeren die het ons als een schoolmeesterke gaat uitleggen, toont toch de wereldvreemdheid van ons ref department aan.

In de Premier League (wat toch gezien wordt als de beste/belangrijkste/grootste competitie) komen de refs ook nooit aan het woord voor een camera na de wedstrijd. Zelf heb ik nog geen Primera Division/Bundesliga ref gehoord ook na de wedstrijd voor wat uitleg over een fase. Ik denk dat Nederland de uitzondering is dus zo wereldvreemd zijn ze hier niet.

In de Premier League (wat toch gezien wordt als de beste/belangrijkste/grootste competitie) komen de refs ook nooit aan het woord voor een camera na de wedstrijd. Zelf heb ik nog geen Primera Division/Bundesliga ref gehoord ook na de wedstrijd voor wat uitleg over een fase. Ik denk dat Nederland de uitzondering is dus zo wereldvreemd zijn ze hier niet.
Jij bent scheids, wat zijn de nadelen om iemand aan het woord te laten na de match ( zal wel zijn reden hebben )

Bureau arbitrage wil hun korps zoveel mogelijk afschermen van de (giftige) pers/media. Er komt al zoveel druk op hun schouders bij te kijken zowel intern als extern dus nog een extra vorm van stress kunnen sommigen wel missen. Zou jij staan te springen als je een fout hebt gemaakt op je werk en je mag/moet het uitleggen op TV?

Maar als de ref in kwestie zelf op eigen houtje iets wil uitleggen of het boetekleed aantrekken zoals die Hollander voor de camera dan mag hij dat doen voor mijn part maar je mag en kan ze ook niet verplichten (i.t.t. trainers die contractueel wel moeten).

Dortmund gisteren echt zwak tegen Leipzig. Kobel heeft wel al bewezen dit seizoen dat hem een degelijke keeper is maar dankzij hem was de uitslag nog enigzins aanvaardbaar.
De rest van de ploeg was echt slecht. Denk wel dat er ook wel enigzins vermoeidheid meespeelt. Er is echt geen enkele mogelijkheid meer om posities te wisselen door al de blessures. Trainer kan nog met moeite 11 man op zijn wedstrijdblad zetten. Ik heb niets tegen mannen als knauff of tigges maar dat je die al zoveel nodig hebt wil toch zeggen dat je met een zeer beperkte kern zit.

Dortmund heeft
Dortmund gisteren echt zwak tegen Leipzig. Kobel heeft wel al bewezen dit seizoen dat hem een degelijke keeper is maar dankzij hem was de uitslag nog enigzins aanvaardbaar.
De rest van de ploeg was echt slecht. Denk wel dat er ook wel enigzins vermoeidheid meespeelt. Er is echt geen enkele mogelijkheid meer om posities te wisselen door al de blessures. Trainer kan nog met moeite 11 man op zijn wedstrijdblad zetten. Ik heb niets tegen mannen als knauff of tigges maar dat je die al zoveel nodig hebt wil toch zeggen dat je met een zeer beperkte kern zit.

Ja serieuze fysio crisis bij bvb. Het trok idd op niet veel gisteren maar zoals ge zei, met zo’n ploeg geef ik rose nog altijd voordeel van twijfel. Er kan amper iets deftigs opgesteld worden.

Vandaag al 2 matchen onderbroken dankzij de supporters in Nederland. Ongelofelijk hoe die marginalen de laatste tijd bezig zijn. Tijd om eens hard op te treden.

Vandaag al 2 matchen onderbroken dankzij de supporters in Nederland. Ongelofelijk hoe die marginalen de laatste tijd bezig zijn. Tijd om eens hard op te treden.
Ik zou eigenlijk altijd zeggen, d'office FF
Ware het niet dat enkele marginalen het dan eigenlijk voor duizenden andere enorm kunnen vergallen, aan de andere kant is het maar zo dat dergelijke gedrag er echt uit kan.

Pfff, dan win je van PSV en daarna ga je 2x gelijk spelen tegen Go Ahead en Heracles. Als Feyenoord hun Inhaalmatch wint, staan ze eerste. Het gaat even moeizaam.

Pfff, dan win je van PSV en daarna ga je 2x gelijk spelen tegen Go Ahead en Heracles. Als Feyenoord hun Inhaalmatch wint, staan ze eerste. Het gaat even moeizaam.
Goed voor de spanning. ;)

Laat ons maar eens knallen in de Champions league dit seizoen. :)

Feyenoord zit ondertussen in Anderlechtse papieren, en heeft de Algemeen Directeur er de brui aan gegeven nadat supporters in zijn tuin wat vernielingen kwamen aanbrengen omdat ze tegen het nieuwe stadion zijn. Ferm volkske daar toch in Rotterdam.

Bij ons is het erg, maar Nederland is helemaal aan het ontsporen. Altijd maar willen opvallen om dan op de gekende hooliganpagina's te verschijnen.

Ik zou eigenlijk altijd zeggen, d'office FF
Ware het niet dat enkele marginalen het dan eigenlijk voor duizenden andere enorm kunnen vergallen, aan de andere kant is het maar zo dat dergelijke gedrag er echt uit kan.
Het probleem is dat ge niet zeker kunt zijn dat het om supporters/hooligans gaat van die club. Genoeg hooligans die gewoon "ergens" ambras gaan maken, zonder echte band met die club. Dan straf je die club, maar die kan er ook niks aan doen.

Gewoon keihard optreden tegen hooliganisme.

Terug
Bovenaan