Buitenlands voetbal 2022-2023 / Eredivisie / Ligue 1 / Bundesliga / Serie A / …

Die De Ketelaere hé, da gaat ne grote meneer worden. Niet normaal welke stappen die al op een paar wedstrijden gezet heeft.

Ze zijn echt lyrisch in Italië over hem. Als hij zo doordoet wordt hij daar echt een grote. Speelt ook echt meer als AM dan als aanvaller zoals bij Club, en de vergelijkingen met KDB gaan niet lang op zich laten wachten zo.

Alleen jammer dat Martinez bij de RD's wellicht nog steeds de voorkeur gaat blijven geven aan Hazard of Mertens. Als hij nu CdK geen volle kansen geeft mogen ze hem lynchen voor mijn part.

Ze zijn echt lyrisch in Italië over hem. Als hij zo doordoet wordt hij daar echt een grote. Speelt ook echt meer als AM dan als aanvaller zoals bij Club, en de vergelijkingen met KDB gaan niet lang op zich laten wachten zo.

Alleen jammer dat Martinez bij de RD's wellicht nog steeds de voorkeur gaat blijven geven aan Hazard of Mertens. Als hij nu CdK geen volle kansen geeft mogen ze hem lynchen voor mijn part.
Carrasco-------Lukaku-----------------Trossard
--------------CDK----De Bruyne----
------------------Witsel------------
X---Alderweireld---Vertonghen--Meunier/Castagne
----------------Courtois------------------

Linksachter: De Cuyper, Ndenbe, D’Haene of Foulon?
Op rechtsachter vrees ik dat Meunier passé is want die heeft geen basisplaats meer.

Triestige bedoeling daar in Utrecht. Oerwoudgeluiden, liters bier het veld op gooien. Vuurwerk. Match al eens stilgelegd.

Mogen wel wat straffen volgen KNVB.
Ik vond het heerlijk en volledig terecht, dat de scheidsrechter gewoon de match stilgelegd heeft terwijl een counter bezig was van Utrecht. Dit moeten ze meer doen (ook tegen mijn eigen ploeg voor de duidelijkheid). Zo kloot je die idioten tenminste met hun bommetjes.

Nog een lekkere elleboog van Bas Dost erbovenop. Met daarna wat verontwaardigd gedoe.

Triestig clubje daar. Net als de match trouwens. Wordt je niet vrolijk van. :)

Nog een lekkere elleboog van Bas Dost erbovenop. Met daarna wat verontwaardigd gedoe.

Triestig clubje daar. Net als de match trouwens. Wordt je niet vrolijk van. :)
Dat begrijp ik ergens nog wel, omdat hij in het begin van de match ook een stevige tik, in de nek, van Bassey kreeg.

Kudus in de spits blijft voor mij iets vreemds. Ik wil hem graag meer zien spelen, maar niet op die positie. Zet dan Lucca erin he.

Vond dat hij het daar allerminst slecht deed in de voorbereiding. En Lucca ben ik voorlopig absoluut geen fan van. Niet mijn type spits.
Ook niet mijn type spits, maar het is een spits. Ik vind Kudus gewoon niet het type dat daar hoort te staan. Los van dat hij het niet slecht doet. Ik zie het eerder als, gaat hij Kudus daar ook zetten indien het tegen een topploeg is?

Carrasco-------Lukaku-----------------Trossard
--------------CDK----De Bruyne----
------------------Witsel------------
X---Alderweireld---Vertonghen--Meunier/Castagne
----------------Courtois------------------
Die verdediging, daar wordt ge nu toch behalve Castagne alles behalve blij van. De opvolging daar blijft uit.

Linksachter: De Cuyper, Ndenbe, D’Haene of Foulon?
Op rechtsachter vrees ik dat Meunier passé is want die heeft geen basisplaats meer.
Wie op de linksachter? De Cuyper heeft amper 6 matchen op het hoogste niveau en ook geen blijk van RD potentieel
Ndenbe speelt blijkbaar in de MLS, maar niveau van die competitie is ook niet je dat.
D'Haene: bedoel je Kristof? Haalt op dit moment zelfs geen 1A niveau, laat staan RD niveau
Foulon: bankzitter in 2de klasse.

Sorry maar met zulke spelers geraken we niet eens meer op een eindronde. Dit is zelfs zwakker dan de periode 2002-2012

Onze verdediging is altijd al ons zwakste punt geweest hé, zelfs tijdens de hoogdagen. We hadden met Kompany en imo Vermaelen twee wereldtoppers, maar die waren extreem blessuregevoelig. Alderweireld en Vertonghen waren in hun prime ook zeer degelijke centrale verdedigers, maar werden een groot deel van hun carrière bij de Duivels uitgespeeld op de flanken.

Als we terug willen naar een 4-mansverdediging, dan zullen we terug een centrale verdediger (Theate bvb) op die linkerflank moeten zetten. Op de rechterflank heb je Castagne (die je ook op links kan zetten), Meunier, Foket. Centraal kan je in theorie nog altijd spelen met Vertonghen en Alderweireld, maar heb je ook Witsel en eventueel zelfs Dendoncker als je echt niet met Denayer, Boyata, en co wil spelen.

We kunnen imo nog altijd een paar jaar, maar dan echt als outsider/dark horse, meedoen voor de prijzen dankzij de verschillende subtoppers en paar spelers van wereldklasse op de andere posities. Maar dan vereist dat wel een heel andere manier van spelen dan nu. Als landen als Kroatië en Portugal er in slagen om finales te spelen en te winnen, dan moeten wij dat (in theorie) de komende 2 toernooien ook nog kunnen.

En ook op langere termijn, met de jongere generatie, kan ik me moeilijk voorstellen dat we in de toekomst terug moeten vrezen voor deelname aan eindtoernooien.

Castagne is gewoon een top RB die in de PL elke week presteert hoor. Veruit de beste die we hebben. Ook in aanloop naar het EK gewoon de beste man op het veld bij momenten, reusachtige aderlating.
Kan wel zijn maar bij de Rode Duivels ben ik er persoonlijk geen fan van.
Geef mij maar een Meunier in vorm. Al is dat laatste al even geleden :headshake:

Kan wel zijn maar bij de Rode Duivels ben ik er persoonlijk geen fan van.
Geef mij maar een Meunier in vorm. Al is dat laatste al even geleden :headshake:
Bwa, ik aanloop naar het EK was die toch echt solide? Verdedigend goed, betrokken bij de aanval enzo. Ik moet nu wel zeggen dat in Bobby zijn systeem die WB posities énorm ondankbaar zijn omdat het systeem je constant afstraft.

Terug
Bovenaan