Buitenlands voetbal 2024-2025 WK voor clubs/ Saudi League / Ligue 1 / Serie A / …

Wat een zwakke keuze weer. Toch enkel puur vanwege zijn Ajax-verleden? Als trainer zelf stelt die man namelijk amper iets voor.

Nu goed, 't Is uiteindelijk maar interim en de gevestigde toptrainers gaan toch niet instappen op dit moment. Veel keuze zullen ze dus ook niet gehad hebben en hun seizoen is toch zo goed als naar de Filistijnen.

Geen idee wat er in NL juist rondloopt qua jonge trainers met een visie die interessant zijn voor Ajax?
Ik denk dat het idd als tijdelijke noodoplossing is. Het is ook wachten op Kroes natuurlijk.

Wie weet ik niet. Ja, Slot natuurlijk, maar die gaat niet komen. Pascal Jansen van AZ misschien nog.

Het seizoen is om zeep, beter rustig zoeken naar de juiste persoon ipv halsoverkop een andere aan te stellen. Paniek is een slechte raadgever en Ajax luister al te lang daar naar.

Op kwaliteit gebaseerd wint Ajax straks genoeg potten om terug te komen en degradatie af te wenden. Wie weet pakken ze nog een Conference plekkie.

Nu de juiste directeur en sportief directeur aantrekken en die een half jaar de tijd geven om een zomerplan om te stellen en uit te voeren.

De kern moet doorgelicht worden en vervolgens gezuiverd worden. In Nederland gaat dat nog. In de Conference League idem. Maar het moet echt wel nu gebeuren. En het moeten voltreffers zijn. Zowel de aanstellingen van de club nu als de zetten in de zomer.

Heel vreemd hoe Ajax vanuit hun zetel plots zo van koers is afgeweken. Laat je wel zien hoe binnen een club verschillende kampen zijn die hun gelijk willen halen. En als één front wegvalt zoals VDS-Overmars, dan grijpen anderen de teugels en willen die hun stempel zetten. Ajax is ook wel vaak het voorwerp van interne strubbelingen. Met bepaalde mensen die niet welkom zijn en anderen die zonder cv binnen mogen…

Het seizoen is om zeep, beter rustig zoeken naar de juiste persoon ipv halsoverkop een andere aan te stellen. Paniek is een slechte raadgever en Ajax luister al te lang daar naar.

Op kwaliteit gebaseerd wint Ajax straks genoeg potten om terug te komen en degradatie af te wenden. Wie weet pakken ze nog een Conference plekkie.

Nu de juiste directeur en sportief directeur aantrekken en die een half jaar de tijd geven om een zomerplan om te stellen en uit te voeren.

De kern moet doorgelicht worden en vervolgens gezuiverd worden. In Nederland gaat dat nog. In de Conference League idem. Maar het moet echt wel nu gebeuren. En het moeten voltreffers zijn. Zowel de aanstellingen van de club nu als de zetten in de zomer.

Heel vreemd hoe Ajax vanuit hun zetel plots zo van koers is afgeweken. Laat je wel zien hoe binnen een club verschillende kampen zijn die hun gelijk willen halen. En als één front wegvalt zoals VDS-Overmars, dan grijpen anderen de teugels en willen die hun stempel zetten. Ajax is ook wel vaak het voorwerp van interne strubbelingen. Met bepaalde mensen die niet welkom zijn en anderen die zonder cv binnen mogen…
Het probleem is dat zowel Overmars als Ten Hag nooit fatsoenlijk zijn opgevolgd. Iedereen is vervangbaar, zelfs die 2, maar niet op deze manier. Het te lang uitblijven van een nieuwe TD was ook een dikke fout.

Stilletjes aan zie ik wel mensen komen die me wel aanspreken (al dan niet tijdelijk). Het is zoals ge zegt, het seizoen zit er eigenlijk op en nu is het volop bouwen naar volgend jaar. Waarschijnlijk ook de reden voor het aanstellen van Van 't Schip. Zo krijgt Kroes ook de tijd en ruimte om mee te beslissen. Al gaat die achter de schermen al contact hebben gehad met Van Gaal.

Aangezien ik geen Amsterdammer ben, kan ik wel leven met een minder jaar, maar laatste staan is wel behoorlijk pijnlijk en onnodig. Zoveel moois opgebouwd en zo snel de afgrond ingereden. Het is met pijn in het hart om mijn ploeg zo te zien spelen en kansloos te zien verliezen tegen de concurrentie. Ik blijf wel ervanuit gaan dat we snel weer mee te doen voor de knikkers, maar het gaat idd boenk erop moeten zijn. Van die resem nieuwe spelers zullen toch ook wel een paar zijn die Ajax-waardige kwaliteiten bezitten. Die Sutalo, Sosa en Tahirovic bijvoorbeeld, die moeten toch beter kunnen dan ze nu laten zien. En graag ook wat meer Godts. Hopen dat Bergwijn binnenkort naar de zandbak gaat, want dat is een serieuze optie.

Zit er wat talent bij de jeugd van Ajax die kunnen doorstromen?
Ja, redelijk. Hato staat er nu al, maar is pas 17. Dan nog Vos, Godts, van Axel Dongen, Aertssen, Misehouy, Hlynsson zijn wel de namen waar op korte termijn iets van wordt verwacht. Ik volg Jong Ajax niet heel goed en ze staan ook laatste :unsure: , maar dit zijn de namen die ik vaak lees bij medesupporters. Op Misehouy en Aertssen na, zitten de andere al vaak in de a-kern.

Ja, redelijk. Hato staat er nu al, maar is pas 17. Dan nog Vos, Godts, van Axel Dongen, Aertssen, Misehouy, Hlynsson zijn wel de namen waar op korte termijn iets van wordt verwacht. Ik volg Jong Ajax niet heel goed en ze staan ook laatste :unsure: , maar dit zijn de namen die ik vaak lees bij medesupporters. Op Misehouy en Aertssen na, zitten de andere al vaak in de a-kern.
Ik zou die volop de kans geven, wel een dik probleem wa brol ze gehaald hebben en een contract van 5 jaar gegeven hebben.

Ik zou die volop de kans geven, wel een dik probleem wa brol ze gehaald hebben en een contract van 5 jaar gegeven hebben.
Ik vind dat altijd dubbel. U jeugd een kans geven allemaal goed en wel, maar in een ploeg die laatste staat en waar het vierkant draait is dat ook geen cadeau éh.

Maar dat gaat niet allemaal brol zijn he. Dat is onmogelijk.

Ik vind sowieso niet dat ge die jongens nu voor de leeuwen moet gooien.

Gaat die Ballon d'Or nu echt voor Messi zijn? 🤨
Jup, en allemaal door dat WK.

Ben eigenlijk vooral benieuwd wie de prijs van beste keeper gaat krijgen. Over het hele seizoen zou ik 'm gewoon aan Courtois geven, maar aangezien er drie genomineerden bijzijn die een goed WK hebben gekeept zal dat ook wel naar één van die drie gaan... Wss Martinez of Bounou.

Bij de vrouwen 100% zeker Bonmati en Golden Boy lijkt me Bellingham.

Jup, en allemaal door dat WK.

Ben eigenlijk vooral benieuwd wie de prijs van beste keeper gaat krijgen. Over het hele seizoen zou ik 'm gewoon aan Courtois geven, maar aangezien er drie genomineerden bijzijn die een goed WK hebben gekeept zal dat ook wel naar één van die drie gaan... Wss Martinez of Bounou.

Bij de vrouwen 100% zeker Bonmati en Golden Boy lijkt me Bellingham.

Ja, door zijn prestatie bij PSG alvast niet.

Toch niet te snappen dat ze die weer een Ballon d'Or cadeau doen? Voor wat penals te scoren op een WK :sop:
Wat moet Haaland nog meer doen om te winnen...
1. Haaland
2. De Bruyne
3. Messi

Dit is mijn top-3. Maar het zal jammer genoeg wel weer Messi worden zeker? Maar die eerste 2 verdienen het gewoon zoveel meer.

Toch niet te snappen dat ze die weer een Ballon d'Or cadeau doen? Voor wat penals te scoren op een WK :sop:
Als je de pech hebt van voor een land uit te komen dat nooit presteert op een WK dan mag je dus 100 goals maken en 50 assists dan gaat Messi er nog steeds mee lopen ?? Op wat slaat dit ??

Ik vind het dus gewoon een slecht signaal als het weer Messi wordt.

En die mens heeft dat toch helemaal niet meer nodig? Er staan al voldoende gouden ballen in zijn kast.

Laatst bewerkt:
Wat moet Haaland nog meer doen om te winnen...
Sorry, maar Haaland verdient 'm ook niet echt imo. Dan toch echt KDB gewoon hé.

De statistieken van Haaland zijn uiteraard fenomenaal, maar zeker in money time vorig seizoen was die gewoon afwezig. Er was volgens mij zelfs een statistiek dat die in geen enkele (halve) finale een aandeel had in een doelpunt.

KDB, Rodri en ook Gundogan waren veel belangrijker voor City vorig seizoen.

Terug
Bovenaan