Buitenlands voetbal 2024-2025 WK voor clubs/ Saudi League / Ligue 1 / Serie A / …

Dat middenveld van City ook :unsure:

Reijnders uitspelen als 6, wat hij totaal niet is en dan daarvoor het centrale bejaardenduo Gundogan-Silva... Hebben ze daarvoor al die miljoenen gespendeerd in twee transferperiodes?

Gaat die Guardiola nu eens niet gewoon de eer aan zichzelf houden?
Een frisse wind daar, kan toch geen kwaad, lijkt me...

Bij Al-Hilal stonden er effectief wel wat leuke spelers op het veld precies.
Cancelo, Koulibaly, Milinkovic-Savic, Ruben Neves...

Cherki lijkt me wel een heel goede aankoop te worden voor City dit seizoen. Heerlijke assist op de goal van Foden, KDB-esque.

Straks toch nog eens een matchke kijken (Real - Juve).

Is maar een gedacht maar.. Deze compo gaat er volgens mij wel voor zorgen dat clubs die niet deftig hebben durven te roteren (en als friendly te gebruiken) te vroeg gaan pieken voor die andere compo die wel van tel is de CL. 🤔

Gonzalo Garcia :love:

Leen Endrick maar uit dit seizoen. En Rodrygo lijkt mij toch ook op weg naar de uitgang.

Ja zeg, het blijven toch oefenmatchen hoor.
Klopt.

Die hitte doet er sowieso ook geen goed aan. Modric speelde een kwartiertje mee en het leek precies net alsof die juist uit de douche kwam. :unsure:

Dat gaat toch ook een probleem worden op 't WK volgend jaar hoor.

Laatst bewerkt:
Gaat die Guardiola nu eens niet gewoon de eer aan zichzelf houden?
Een frisse wind daar, kan toch geen kwaad, lijkt me...

Ik denk toch dat de eerste weken van het nieuwe seizoen cruciaal gaan zijn voor Guardiola bij Man City.
Als de resultaten tegenvallen zal hij toch buiten gegooid worden, nee?

Ik denk toch dat de eerste weken van het nieuwe seizoen cruciaal gaan zijn voor Guardiola bij Man City.
Eerste vijf matchen zijn:
- Wolves (U)
- Spurs (T)
- Brighton (U)
- Man U (T)
- Arsenal (U)

Niet de gemakkelijkste, maar ook niet de moelijkste. Wolves is verzwakt met het vertrek van Cunha en Ait-Nouri. Spurs is een vraagteken maar ze hebben wel Frank gehaald. Brighton is Brighton. Man U is ook een vraagteken maar wel al versterkt met Cunha. Arsenal is volop transfers aan het afronden (behalve waar het al drie seizoenen nodig is).

Geen idee... ze hebben hem nu ook niet buiten gegooid, ondanks een (hele) lange slechte periode in het midden van het seizoen. Geen enkele prijs gepakt. Vroeg eruit in de CL. Nu vroeg eruit op het WK voor clubs. Ondanks een waanzinnig budget.

Uiteindelijk nog 3e geworden in de Premier League, dat is dan nog min of meer aanvaardbaar zeker.

Hij zit er al een 10-tal jaar, heeft zijn strepen wel verdiend en veel prijzen gepakt (al zou je kunnen zeggen dat 1x CL met dat budget ook net te weinig is). Dus ik snap ook wel dat ze hem niet in 1-2-3 buiten gooien na een mindere periode.

Hem in augustus/september buitengooien na een paar slechte matchen is ook pijnlijk natuurlijk. Vooral voor de club zelf, want dan heb je tenslotte een hele voorbereiding achter de rug en moet je 'plots' een andere trainer er midden in gooien...

Ik zou verwachten dat hij zelf toch de handdoek in de ring zou gooien (al is het natuurlijk geen gedroomd afscheid). Tenslotte heeft hij er alles gewonnen wat hij kon winnen. Voor het geld moet hij het ook niet meer doen. Of hij wil het nog rekken in de hoop om nà het WK 2026 ergens bij een topland aan de slag te kunnen.

Chelsea naar een halve finale tegen Fluminense. Palmer nog is gescoord en opmerkelijk Estevao (vanaf deze zomer van Chelsea) scoorde een knap doelpunt tegen ons. minder opmerkelijk, Lavia & James alweer (licht) geblesseerd...

De conclusie na dit WK voor clubs is voor mij toch vooral dat de Braziliaanse competitie blijkbaar redelijk sterk is.
Op zich niet vreemd natuurlijk, voor een voetbalgek land met heel veel inwoners.

Straks op papier 2 heel leuke wedstrijden

Moeilijk voor Europese ploegen om zich op te laden voor dit tornooi terwijl dit voor de braziliaanse ploegen hét moment van het jaar is. Had zelfs eerder meer verassingen verwacht.

De finale behalen is nochtans een financiële opsteker.

Prijzengeld voor de winnaar​

• Winbonus: USD 40 miljoen voor het winnen van de finale the-sun.com+9inside.fifa.com+9dazn.com+9
  • Prestaties per ronde:
    • Groepsfase: USD 2 miljoen per overwinning, USD 1 miljoen per gelijkspel
    • Round of 16: + USD 7,5 miljoen
    • Kwartfinale: + USD 13,125 miljoen
    • Halve finale: + USD 21 miljoen

Aiaiai, Musiala gaat maanden out zijn.

Vrij onschuldige tussenkomst van Donnarumma, maar daarbij breekt Musiala zijn enkel ofzo.
Voet stond achteraf in de verkeerde richting... 🤮 Horror blessure.

Alé, toch hopen dan dat Bayern die prijzenpot pakt, anders begrijp ik niet goed waarom Musiala hier zijn enkel verkl**t.

Terug
Bovenaan