Buitenlands voetbal 2024-2025 WK voor clubs/ Saudi League / Ligue 1 / Serie A / …

Gisterenavond record toeschouwersaantal voor een Poolse competitiewedstrijd deze eeuw, met 54.000 toeschouwers. Op zich niet zooo speciaal, ware het niet dat het een wedstrijd in Poolse 2e klasse betreft. Dat maakt het wel een stuk knapper.

Deze nacht ging de OFC Champions League van start, en Auckland City uit Nieuw Zeeland nam het op tegen AS Pirae uit het idyllische Tahiti. Blijkt dat er een Belg meespeelt biij AS Pirae, al 3 seizoenen. Heeft het hier nooit verder geschopt dan invaller in 2e Amateur, maar is dan naar Frans Polynesie getrokken en speelt daar nu dus al bijna 3 jaar bij AS Pirae.
Wat een zalig leven moet die daar niet hebben. Leven als een god in Frankrijk, ofzoiets.

Ah, en de beelden:

Bologna met de 1-0 in laatste minuten tegen Inter. Gelijke stand daar nu met Napoli met nog 5 wedstrijden te spelen. Inter met nog wel een moeilijker programma.

Wel opmerkelijk hoe trefzeker Stassin is de laatste weken bij St. Etienne. 9 goals in 9 wedstrijden, totaal toch 12 goals en 4 assists bij de voorlaatste in de stand. Hij staat mooi in de top-10 van de topschutterslijst daar, en is nog altijd maar 20 jaar oud.
Benieuwd hoe dat verder gaat evolueren.

Wel opmerkelijk hoe trefzeker Stassin is de laatste weken bij St. Etienne. 9 goals in 9 wedstrijden, totaal toch 12 goals en 4 assists bij de voorlaatste in de stand. Hij staat mooi in de top-10 van de topschutterslijst daar, en is nog altijd maar 20 jaar oud.
Ik had dat eigenlijk totaal niet verwacht van hem. Leuke speler voor Westerlo (dacht ik), maar hij maakt toch veel progressie.

Hij heeft bij Anderlecht ook niet echt een eerlijke kans gekregen?

Wat een gechoke van Inter zeg.

In Frankrijk is het ook enorm spannend voor de ereplaatsen precies

Laatst bewerkt:
Dat moet toch een van de meest bizarre dingen zijn dat ik al heb gezien in 't voetbal. Zitten pas op het hoogste niveau sinds 2011 en zijn sinds een jaar later continue kampioen geworden. Terwijl CSKA en Lokomotiva Sofia daar jarenlang de titels quasi onder elkaar verdeelden. :wtf:

Ik volg die competitie nu niet, dus geen idee wat daar de oorzaak van is.

Terug
Bovenaan