Buitenlandse limonades

Misschien iets voor de limonadeliefhebbers hier: Jarritos.

Oorspronkelijk Mexicaans merk dat je nu denk ik zowat overal over de plas kan vinden, ook hier al gezien in Mexicaanse restaurants. Veel smaken, waaronder sommige zoals Tamarinde of Jamaica (Hibiscus) die in Mexico heel populair zijn maar die we hier niet echt drinken. Meestal ook mierzoet.

Laatst bewerkt:
Wodka-Almdudler mmmh
Mountain Dew Livewire en Voltage (amper nog te vinden)

Nachtwinkels zijn zalig om exotische soda smaken te vinden die ze niet verkopen in de mainstreamm winkels. Carrefour Hyper is daar idd ook goed voor. Kheb al veel geprobeerd en meestal is het brossel (das subjectief natuurlijk) maar soms komde zo iets tegen da mega lekker is. Alleen al het proeven op zich, zelfs al is het slecht, vindtek tof.

Wodka-Almdudler mmmh
Mountain Dew Livewire en Voltage (amper nog te vinden)

Nachtwinkels zijn zalig om exotische soda smaken te vinden die ze niet verkopen in de mainstreamm winkels. Carrefour Hyper is daar idd ook goed voor. Kheb al veel geprobeerd en meestal is het brossel (das subjectief natuurlijk) maar soms komde zo iets tegen da mega lekker is. Alleen al het proeven op zich, zelfs al is het slecht, vindtek tof.
Als ge van Antwerpen (in de buurt van't stad) bent kunde Livewire en Voltage Dew in de American Food Store vinden in Wilrijk. Hebben ze van alle soorten Dew op voorraad.

Mountain Dew ben ik wat van afgestapt omdat zo zoet is.

Zelf vind ik die Fanta Shokata wel heel lekker.
Tijdje terug op iBood een pak van 12 flesjes gekocht.

7Up Cherry is ook wel goed.

Toen ik nog Japanse snoepboxen kocht zat daar ook soms een Fanta of Cola met een smaak dat ze enkel in Japan hebben, zoals Fanta White Peach.

In Engeland hebben ze Lucozade (soort van Energy drank) in tal van verschillende smaken. De orginele is al van jongs af aan mijne favoriet. Elke keer wij naar Engeland gingen bracht ik daar een aantal flessen van terug, die na een week al op waren 😆.

Laatst bewerkt:
In Engeland vond ik de lucozade frisdrank wel heel goed. Ik vond de Appelmans vooral heel goed.

Laat weten hoe die Chupa chups smaken, waarschijnlijk ga ik ze ook proberen.
Beetje laat, maar ze allemaal geprobeerd. Ik vond ze eigenlijk wel goed meevallen. Ook niet mierzoet zoals sommige varianten. Drinken ook lekker weg.

Strawberry-cream was het beste. Grape en Orange op een gedeelde tweede plaats. Melon-cream vond ik de minste.

Irn Bru :D lang geleden, wat een rare smaak ook. Heel raar hoe populair dat in Schotland is :D.

Ik vind Mountain dew ook wel lekker en Almdudler kan mij ook smaken. Om 1 of andere reden is dat wel iets dat ik op reis altijd eens doe, gewoon zo'n lokale limonade proberen.

Fanta smaakt echt enorm verschillend per land. En de zoetheid van cola is ook een enorm verschil.

Als ik vroeger naar Italië ging bracht ik altijd kratje Lemonsoda mee. En in Zweden rond kerst ook nog paar keer Julmust gedronken.

strawberry kiwi van Fanta, zijn maar bepaald aantal winkels in Belgie die het verkopen.

fanta_strawberry_kiwi_dosen_pfandfrei.jpg

Deze winkel heeft wel wat variatie van buitenlandse frisdranken.
Kwasi al mijn drank komt van hier, leveren aan huis met GLS.

Misschien iets voor de limonadeliefhebbers hier: Jarritos.

Oorspronkelijk Mexicaans merk dat je nu denk ik zowat overal over de plas kan vinden, ook hier al gezien in Mexicaanse restaurants. Veel smaken, waaronder sommige zoals Tamarinde of Jamaica (Hibiscus) die in Mexico heel populair zijn maar die we hier niet echt drinken. Meestal ook mierzoet.
Ik herinner me vooral uit Mexico de limonade “Fresca”

15685688.jpg

Nog niet in België tegengekomen.

In Malta Kinnie leren kennen:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kinnie
Ik hou wel van die bittere limonades (Chinotto of Crodino uit Italië bvb)
Hier nog nergens tegengekomen.
En ze hebben allemaal de twee varianten.
En deze vind je ook op verschillende plaatsen: https://www.delhaize.be/nl-be/shop/...tief-San-Bitter-0-ALC-/p/S2013053100234850000
Yw 😜

Ik hou ook wel van zurige frisdrank, en heb het idee dat de Bitter Lemon van Schweppes al een hele tijd is verdwenen ☹️
Aldi heeft ook wel een goeie bitter lemon, maar ik ben dan ook wel altijd op zoek naar suikervrij 😬

In Italië op Lemonsoda gevallen, en dang, da's echt wel een citroensmaakje ipv zo van die mierzoete frutellasmaaktoestanden.
En hun zero-versie is ook top.

Een unieke smaak die je hier niet vindt is de Duitse Apfelschorle, basically appelsap met prik.
Te vinden in eender welke supermarkt, en de huismerken (zoals Ja! van de REWE-supermarkten) zijn vaak nog beter dan de merken :)
Helaas ook moeilijk suikervrij te vinden.

Die staan hier al lang op het schap hoor :tongue:
Het is Kinnie die ik nog nooit ben tegengekomen...

Pocari sweat, tegengekomen tijdens mijn bezoek van Japan :

Eerder in de richting van aquarius. Maar beter. Volgens degenen die mee zijn gegaan hielp het ook enorm goed tegen katers.

Terug
Bovenaan