Buitenlandse verkiezingen

Wel gek dat de nederlaag zo zwaar is voor orban. Dat in een systeem, opgezet zodat hij bijna niet kan verliezen

Tsja, bijna de ganse oppositie was samengegaan tegen hem.

Op dat vlak toch maar uitkijken hoe dat uitdraait. In Polen verschilden de koalitiepartners te veel van mening om echt grote veranderingen door te voeren waarbij bij de latere presidentsverkiezingen veel mensen teleurgesteld thuisbleven of als "onafhankelijke" stemmer toch maar weer hun stem aan PiS gaven. Met als gevolg dat Polen een quasi onbestuurbaar land is gezien de president alles vetooed.

Ik ben totaal geen fan van Orban, Trump en co, en ik lees graag hoe ze zichzelf in de vernieling rijden (en dat reflecteert zich enorm hoe mijn sociale media eruit ziet, ik geraak bv de US niet binnen zonder een bezoekje aan Gitmo :lol: )

Maar sinds gisteren word ik overspoeld door doemberichten hoe de EU er nu aangaat, dat we binnenkort in oorlog zijn met Rusland, de massa immigranten die nu via Hongarije gaat binnenkomen.

Niet. Normaal. Zijn de trollenlegers wakker geworden? Waarom kunnen die het algoritme van wat ik graag lees omzeilen?

Ik ben totaal geen fan van Orban, Trump en co, en ik lees graag hoe ze zichzelf in de vernieling rijden (en dat reflecteert zich enorm hoe mijn sociale media eruit ziet, ik geraak bv de US niet binnen zonder een bezoekje aan Gitmo :laugh: )

Maar sinds gisteren word ik overspoeld door doemberichten hoe de EU er nu aangaat, dat we binnenkort in oorlog zijn met Rusland, de massa immigranten die nu via Hongarije gaat binnenkomen.

Niet. Normaal. Zijn de trollenlegers wakker geworden? Waarom kunnen die het algoritme van wat ik graag lees omzeilen?
Waarschijnlijk omdat het algoritme geen onderscheid maakt tussen wat ge graag leest over Orban of Trump. Ik heb hetzelfde op sociale media waardoor ik ook een hoop propagandabagger gepusht krijg. Die ik dan wel gewoon blokkeer want reactie creëert meer zichtbaarheid en daar profiteren ze van.

En ja, inderdaad gewoon een toename van bots rond dat soort zaken, met Rusland en China als belangrijkste drivers.

Inderdaad, 'k heb zo gisteren de fout gemaakt van de reacties te lezen op FB bij het artikel van de verkiezingsoverwinning op de pagina van het nieuwsblad die plots op mijn feed verscheen. Amai. Blijkbaar is voor velen op FB Ursula Von der Leyen de antichrist en was Hongarije nog het enige "gezonde" land in Europa en dat gaat nu allemaal teniet en gaan we allemaal de verdoemenis in. Echt bedroevend niveau aldaar en het haalt precies nog redelijk wat likes ook. Dan wel eens doorgeklikt op die hun personen hun profielen en je ziet dan nogal snel welk niveau dat is (bvb serieus wat covidontkenners, extreem rechtse propaganda, ...)

Ik ben totaal geen fan van Orban, Trump en co, en ik lees graag hoe ze zichzelf in de vernieling rijden (en dat reflecteert zich enorm hoe mijn sociale media eruit ziet, ik geraak bv de US niet binnen zonder een bezoekje aan Gitmo :laugh: )

Wat ik gekker vind is dat ik veel conservatiever ben dan u en mijn sociale media toont zulke berichten totaal niet. Denk zelfs geen enkel over de verkiezingen in Hongarije. Nu ik zit niet zoveel op de socials. Ik vraag me af of dat nu is omdat ik er niet actief op klik of achter zoek?
Of zie ik dat niet omdat ik in the dark side zit? :unsure:

Wat ik gekker vind is dat ik veel conservatiever ben dan u en mijn sociale media toont zulke berichten totaal niet. Denk zelfs geen enkel over de verkiezingen in Hongarije. Nu ik zit niet zoveel op de socials. Ik vraag me af of dat nu is omdat ik er niet actief op klik of achter zoek?
Heeft weinig met "dark side" te maken en meer met hoe algoritmes werken. Die tonen vooral waar je op klikt of bij blijft hangen, niet per se wat bij je politieke voorkeur past. Dus als jij er minder op zit of er niet op interacteert, ga je dat gewoon minder zien. Ik krijg die doomposts net omdat ik er (al is het om me eraan te ergeren) toch op klik. Engagement = Engagement.

Klik maar op de gemiddelde HLN/Nieuwsblad artikel over bijvoorbeeld migratie. Die mensen die daarop commenten zitten er pas écht diep in.

Ik blijf geloven dat dat allemaal Russische AI bots/trolls zijn die zich voordoen als jef en karel van achter de hoek. Ik weiger te geloven dat de vlaming écht zo rot is.

Ik blijf geloven dat dat allemaal Russische AI bots/trolls zijn die zich voordoen als jef en karel van achter de hoek. Ik weiger te geloven dat de vlaming écht zo rot is.

Er zijn 5 miljoen stemgerechtigde Vlamingen, dus die paar 100 tot 1000 "shit" accounts zijn maar een peulschil van de samenleving.

Wel gek dat de nederlaag zo zwaar is voor orban. Dat in een systeem, opgezet zodat hij bijna niet kan verliezen
Orban had het systeem zo aangepast dat de grootste partij bevoordeeld werd in de verdeling van het aantal zetels. En dat heeft zich nu tegen hem gekeerd.

Vergeet niet dat het de 'loud minority' is die reageert op zo'n post. Als je moet afgaan op reacties op sociale media posts, zou 75% van de bevolking extreem rechts zijn.

Absoluut.
Nog maar enkele dagen geleden stond de vice president van Amerika in Hongarije de Amerikaanse steun aan Orban te verkondigen hé!

Voorlopig nog geen rant zien passeren op Truth social, maar die zal er vanacht wel doorkomen...
Hij gaat daar gewoon niks over zeggen, zoals elke keer wanneer hij iemand endorsed en die dan op zijn bek gaat. Waarschijnlijk omdat hij niet geassocieerd wil worden met verliezers.

Wss omdat je er niet achter zoekt. Ik zit vrij vaak in de "trump is bad, mkay" rabbithole :lol:

Vergeet niet dat het de 'loud minority' is die reageert op zo'n post. Als je moet afgaan op reacties op sociale media posts, zou 75% van de bevolking extreem rechts zijn.
En vooral dat het niet de posts an sich zijn maar meestal het publiek dat niet echt is (likes, shares, dat soort dingen).

Voor de rest volledig akkoord Sneeuwstorm, sociale media is voor mij de grote driver waarom veel mensen vandaag het gevoel hebben slecht(er) af te zijn, gedreven door een waanzinnige stroom desinformatie of zelfs leugens.

Vooral benieuwd of t volk daar ook effectief de verandering gaat krijgen die ze willen en dat t land niet tenondergaat door de geweldige Europese regels die ze daar nu gaan doordrammen. Hongarije is echt wel n mooi land qua natuur en de mensen (de politiek liet te wensen over onder tsaar orban) zijn daar echt heel erg vriendelijk en gastvrij.

Zelenski zal wel blij zijn want die krijgt nu zn centjes.

Vooral benieuwd of t volk daar ook effectief de verandering gaat krijgen die ze willen en dat t land niet tenondergaat door de geweldige Europese regels die ze daar nu gaan doordrammen. Hongarije is echt wel n mooi land qua natuur en de mensen (de politiek liet te wensen over onder tsaar orban) zijn daar echt heel erg vriendelijk en gastvrij.

Want door "Europese regels" gaan andere landen ten onder? Leg uit.

Wat is de meerwaarde van zo'n statement eigenlijk?

Leider van een land dat reeds 4 jaar kampt met invasie van agressieve buur die beloftes gebroken heeft, is blij dat een marionet van die agressieve buur vervangen wordt door een leider die voorstander is van een sterk Europees verzet tegen die agressieve buur.

Hoe... verrassend? Je doet uitschijnen alsof Zelensky hier blij mee is voor persoonlijk gewon.

Terug
Bovenaan