Buitenlandse verkiezingen

Een Farage zou ik niet op hetzelfde niveau zetten als een Trump.
Niemand staat op hetzelfde niveau als Trump, maar dat zegt niets. Brexit was niet zomaar een strategische fout, maar wel een regelrechte leugencampagne met vreselijke gevolgen. Die vent is simpelweg niet te vertrouwen en een affront voor het conservatieve gedachtegoed.

Ja de Brexit is geen goede strategie geweest, dat geef ik toe. Maar het gaat niet meer over de Brexit, maar de algemene toestand vh land. Er is veel meer onveiligheid, geweld, sociale cohesie achteruit, in sommige steden spreken ze bij wijze van spreken nog amper engels, er is de achteruitgang van de NHS, historie van systematisch misbruik van britse meisjes door vnl. pakis, etc etc.

Er is een gemeenschappelijke deler, waarmee ik ook niet teveel wil veralgemenen. Ook veel britten delen deze mening, als je kijkt naar de uitslagen. Ook een vrij normale reactie als je land democratisch ondergraven wordt.

Op welke manier wordt de democratie in het Verenigd Koninkrijk dan ondergraven?

Maar dat staken ze allemaal op de EU. En nu is de EU weg en moeten ze het op iemand anders steken.
'het op iemand anders steken' is nogal een kinderachtige opmerking. er zijn wel degelijk problemen, zie mijn voorgaande post.
Niemand staat op hetzelfde niveau als Trump, maar dat zegt niets. Brexit was niet zomaar een strategische fout, maar wel een regelrechte leugencampagne met vreselijke gevolgen. Die vent is simpelweg niet te vertrouwen en een affront voor het conservatieve gedachtegoed.
Toch liever een Farage dan die "vastberaden" natte dweil Starmer.

Brexit was vooral economisch een farce, deze keer...zie voorgaande post.

Heb je daar zelf echt geen flauw gedacht van? Ik ga hier verder niet teveel op in want BG kennende zie ik de banhamer al in de verte.
Het is een oprechte vraag gezien jij dat hier komt poneren en als een van de redenen aanhaalt waarom mensen op Reform zouden stemmen.
Dus nogmaals de oprechte vraag: op welke manier wordt de democratie in het Verenigd Koninkrijk dan ondergraven?

Als je de 'banhamer' voelt komen, is uw stellingen onderbouwen misschien wel de manier om dat te voorkomen...

Loze beweringen en dan afbollen. En dan naar een ander verwijzen als 'typerend BG'.
Ik vroeg, nogmaals, OPRECHT om een verduidelijking. Het gaat helemaal niet over 'pakken'.
Jongens toch.

Ja de Brexit is geen goede strategie geweest, dat geef ik toe. Maar het gaat niet meer over de Brexit, maar de algemene toestand vh land. Er is veel meer onveiligheid, geweld, sociale cohesie achteruit, in sommige steden spreken ze bij wijze van spreken nog amper engels, er is de achteruitgang van de NHS, historie van systematisch misbruik van britse meisjes door vnl. pakis, etc etc.

Er is een gemeenschappelijke deler, waarmee ik ook niet teveel wil veralgemenen. Ook veel britten delen deze mening, als je kijkt naar de uitslagen. Ook een vrij normale reactie als je land democratisch ondergraven wordt.

Het probleem is dat Farage alleen maar de schijn van oplossingen aanbiedt, want dat doen populisten nu eenmaal: gebakken lucht verkopen. Klinkt allemaal fantastisch om het land weer "great" te maken en ze weten héél goed het buikgevoel te bespelen. Of ze werkelijk iets gaan oplossen betwijfel ik. Kijk maar naar het VB: hun programma's worden ook bij elke verkiezing steevast de grond ingeboord door experts omdat die totaal onuitvoerbaar zijn en de staatskas nog sneller doen leeglopen. Als barometer speelt Farage zeker een rol en dat is voor partijen die wél uitvoerbare programma's hebben een belangrijk alarmsignaal om in actie te schieten zodat Farage niet aan zet geraakt. Want met zo iemand aan het stuur is het vragen om problemen.

Met zo iemand zie je dat land toch de Orban-toer opgaan: een vrijhaven voor conservatieve radicale vrijbuiters maar vooral voor zichzelfverrijkende apparatsjiks onder de vleugels van Reform.

Het probleem is dat Farage alleen maar de schijn van oplossingen aanbiedt, want dat doen populisten nu eenmaal: gebakken lucht verkopen. Klinkt allemaal fantastisch om het land weer "great" te maken en ze weten héél goed het buikgevoel te bespelen. Of ze werkelijk iets gaan oplossen betwijfel ik. Kijk maar naar het VB: hun programma's worden ook bij elke verkiezing steevast de grond ingeboord door experts omdat die totaal onuitvoerbaar zijn en de staatskas nog sneller doen leeglopen. Als barometer speelt Farage zeker een rol en dat is voor partijen die wél uitvoerbare programma's hebben een belangrijk alarmsignaal om in actie te schieten zodat Farage niet aan zet geraakt. Want met zo iemand aan het stuur is het vragen om problemen.

Met zo iemand zie je dat land toch de Orban-toer opgaan: een vrijhaven voor conservatieve radicale vrijbuiters maar vooral voor zichzelfverrijkende apparatsjiks onder de vleugels van Reform.
Exact, en dit probleem van Starmer aangrijpen om te laten zien dat mensen eigenlijk nog een rechtser beleid willen, klopt toch gewoon niet? Starmer wordt net verweten dat hij té rechtse standpunten en methodes heeft ingenomen wat betreft migratie. Sterker, naast de Epstein files is dat kritiek nummer één, voor zover ik vanaf een afstandje zie. Ik volg het niet zo als andere verkiezingen.

Sinds de Brexit lijkt het VK in het algemeen de kluts kwijt en weten ze niet meer welke politici ze moeten hebben om iets goed te doen. Het vertrouwen is er sinds Farage helemaal weg, dat hij er dan toch nog in slaagt lokaal mensen achter zich te scharen vind ik verrassend. Vooral omdat een referendum over de Brexit nu niet meer gewonnen zou worden...

Het probleem is dat met de migratieproblematieken in de UK dit echt wel 'low hanging fruit' is voor een populistische partij. Problematieken die trouwens zelfs in belgie voelbaar zijn. Het hoeft niet te verbazen dat die tactiek gewoon werkt.

Als er tussen de 500k en 900K migranten toekomen (die ze kunnen identificeren) op een bevolking van ongeveer 69 miljoen is dat best wel voelbaar voor de man in de straat.
https://migrationobservatory.ox.ac.uk/resources/briefings/unauthorised-migration-in-the-uk/

Laatst bewerkt:
Maar 'tactiek'? het is niet dat de conservatie partijen gevraagd hebben om honderdduizenden migranten te importeren he. Het is wel een gevolg van jarenlang falend beleid van de left/trado partijen.

ja, en nu "profiteren" ze van dat beleid. fafo

het is niet dat de conservatie partijen gevraagd hebben om honderdduizenden migranten te importeren he.
De Tories zijn onafgebroken aan de macht geweest van 2010-2024. Rechtse politici zeiden dat Brexit nodig was om weer controle te krijgen over migratie. In 2023 onder Rishi Sunak piekte het jaarlijkse migratiecijfer tot 950k.

Veel van die migranten zijn overigens ook broodnodig om de NHS overeind te houden na decennialange besparingen door conservatieve partijen.

Dat klopt, de trado partij Tories zijn eveneens schuldig aan dit wanbeleid. mensen vergeten niet. vandaar ook dat reform zoveel stemmen heeft gehaald

Dat klopt, de trado partij Tories zijn eveneens schuldig aan dit wanbeleid. mensen vergeten niet. vandaar ook dat reform zoveel stemmen heeft gehaald
Mensen vergeten duidelijk wel wie de grote verantwoordelijke was voor de Brexit en wie hen daar gigantisch voorgelogen heeft. En trado partij Tories is toch een rechtse partij in het spectrum dus je uitstpraken of left/trado is ook redelijk gratuit. Want anders is Labour ook geen links maar een trado partij of over welke left heb je het?

Man, wat een bullshit lees je hier eigenlijk. Farage heeft continue de Brexit aangehaald als de oplossing voor het migratieprobleem en de economie . De Brexit is er gekomen en heeft de migratie niet gestopt en meer schade dan goed gedaan aan de economie (dankzij migranten nog beperkt gebleven). En nu opeens is de oplossing voor de problemen nog eens stemmen op diezelfde personen met dezelfde oplossingen. Zijn we eens teveel blijven bokken tijdens het vallen ofzo? Hoe kunnen mensen eigenlijk blijven trappen in die zever, in mijn ogen is het duidelijk, ze hebben niets liever dan miserie als ze de oorzaak maar op een ander kunnen schuiven ipv eens te kijken naar zichzelf. In Belgie zie je dit ook, hopen mensen die zich te goed doen aan het profitariaat en weigeren mee te werken aan de samenleving maar het is de bruine/politieker/ werkloze/kansarme/samson en gert/ freddy de bakker zijn schuld.

Man, wat een bullshit lees je hier eigenlijk. Farage heeft continue de Brexit aangehaald als de oplossing voor het migratieprobleem en de economie . De Brexit is er gekomen en heeft de migratie niet gestopt en meer schade dan goed gedaan aan de economie (dankzij migranten nog beperkt gebleven). En nu opeens is de oplossing voor de problemen nog eens stemmen op diezelfde personen met dezelfde oplossingen. Zijn we eens teveel blijven bokken tijdens het vallen ofzo? Hoe kunnen mensen eigenlijk blijven trappen in die zever, in mijn ogen is het duidelijk, ze hebben niets liever dan miserie als ze de oorzaak maar op een ander kunnen schuiven ipv eens te kijken naar zichzelf. In Belgie zie je dit ook, hopen mensen die zich te goed doen aan het profitariaat en weigeren mee te werken aan de samenleving maar het is de bruine/politieker/ werkloze/kansarme/samson en gert/ freddy de bakker zijn schuld.

Trump is ook een tweede keer aan de macht gekomen he.

A person can be smart, but people are dumb.

De Brexit is er gekomen omwille van de algemene toestand van het land. Diezelfde problemen gingen de vorige keer Farage er in geslaagd is de Britten een rad voor de ogen te draaien allemaal opgelost zijn met de Brexit. De gemene deler toen was de EU. Wat is de gemene deler nu?

De Brexit was de domste beslissing in 100 jaar Britse politieke geschiedenis, en voor een groot deel op het conto te schrijven van de populistische propaganda van Farage. Het is er dankzij de Brexit alleen maar op achteruit gegaan ginder, en nu gaan de Britten opnieuw massaal gaan stemmen op de hoofdverantwoordelijke van die monumentale fuck-up. Het is moeilijk om niet neer te kijken op wie zo dom is.

was Farage niet in een coalitie met Boris Johnson ?

Ja en dat was ook een idioot en een populist die goed genoeg wist dat hij leugens verkondigde met de Brexit-campagne en het toch deed.

Het idee dat Farage en consoorten nu wel te vertrouwen zijn is ridicuul. Even ridicuul als de steun die een Trump, Orban, Wilders, VB of gelijk welke van dat slag nog hebben.

was Farage niet in een coalitie met Boris Johnson ?
Alle zeg, zo op de hoogte van alle problemen in het VK, zelfs kennis over wat goed zou zijn voor het land maar niet weten dat Farage en Johnson elkaar niet kunnen luchten. Straf.

Terug
Bovenaan