Heeft de dubbele nationaliteit.
https://www.bruzz.be/politiek/het-brokkenparcours-van-emir-kir-2020-01-13
Dat zo iemand zo lang burgemeester kan zijn...
- al jarenlang die gemeente compleet laat verloederen, officieel nu ook de armste gemeente van het land. Maar gewoonweg middenin Brussel waar er toch veel kansen liggen.
- Waar in 2023 het mediaan jaarinkomen geen 21000€ is; netto mediaaninkomen per inwoner na belastingen is 12.715 in 2019. één op de drie inwoners heeft risico op armoede
- dan nog door de PS uit de partij gezet werd door de sympathie met de grijzewolven. Als zelfs de PS het met je heeft gehad

- Vlamingen niet kan uitstaan (toch al zeker als die commentaar hebben op zijn gemeentelijk beleid)...
- Gemeente moest de gemeenteraadsverkiezingen opnieuw houden in februari dit jaar omdat die van 2024 ongeldig werden verklaard
Alle maar gewoonweg alle statistieken van die gemeente zijn niet gewoon slecht maar schandalig (onderwijs, kinderopvang, werkloosheidsgraad, ...)
Maar hij werd toch opnieuw met een absolute meerderheid verkozen.
Ik snap dat echt niet. Ik vermoed dat +50% van de bevolking in die kleine gemeente Turks moet zijn ofzoiets.
Alleen al dit volstaat voor mij om de gemeentes in Brussel op te heffen & in te zetten op 1 gewest. Dan zijn we toch al van deze loser af.
En als de volledige fusie niet kan, fusioneer die gemeente af, laat ze bij 1000 Brussel of bij Schaarbeek ofzo.