CAO 90 tijdelijk contract

Zinja

Member
Hoi,
Ik heb een tijdelijk contract van 6 maanden en ga dit niet verlengen.
Nu is het zo dat ze een cao 90 hebben met een referteperiode van maart tot oktober.
Ik ben in maart begonnen en heb dan tot september mijn 6 maanden er gewerkt.
Als de uitbetaling in november is hebt ik dan ook recht op deze bonus? pro-rata uiteraard.
Ik zal dan niet meer in dienst zijn, in de arbeidsvoorwaarden kan ik er niets over terugvinden.
Sector is scheikunde, of is dit echt bedrijf per bedrijf?

Om even terug op dit topic te komen heeft het bedrijf nadat ik heb er aan herinnerd had de CAO@0 premie deze maand uitbetaald, ze waren dit vergeten😌
Echter heb ik nu een vraag: ze hebben de premie op een loonbrief van vorig jaar “bijgezet” en van de 2000€ hou ik maar een goede 940€ over?
Ik dacht dat er enkel 13,07% vanaf ging en dat bruto bijna netto was met deze premie.

Laatst bewerkt:
Om even terug op dit topic te komen heeft het bedrijf nadat ik heb er aan herinnerd had de CAO@0 premie deze maand uitbetaald, ze waren dit vergeten😌
Echter heb ik nu een vraag: ze hebben de premie op een loonbrief van vorig jaar “bijgezet” en van de 2000€ hou ik maar een goede 940€ over?
Ik dacht dat er enkel 13,07% vanaf ging en dat bruto bijna netto was met deze premie.
Het staat waarsschijnlijk zo beschreven in de CAO dat de bonus pro rata de gewerkte duur van heel dat jaar berekend word.
Als je er maar 6 maand werkzaam was dan heb je recht op 50% van die bonus.

Ook afhankelijk van de resultaten (targets beschreven in CAO90) krijg je de volle bonus of er een deel van.
En daar gaat dan idd nog eens 13,07% af.

Klopt, pro rata kreeg ik 2000€ bruto.
Echter bij de uitbetaling hou ik maar 940€ over wat minder dan de helft is?
Die 2000€ bruto klopt vwb mijn 6 maanden dienst, echter dat ik daar minder dan helft van over houd vind ik vreemd.
Ik had verwacht dat van die 2000€ bruto enkel die 13,07% afging zoals je zelf aanhaalt.
Scheelt toch wel een deel 💁‍♂️

Wat is de CAO90 bonus voor een voltijdse? Werd er effectief het fiscale maximum van ca. 4.000 EUR bruto en dus 100% van de doelstellingen behaald?

Probleem is dat ik dat had gedaan maar ze niet antwoorden op mijn mails.
Daarna heb ik de vakbond gecontacteerd en hebben ze reeds 3 mails gestuurd maar ook geen reactie.

Terug
Bovenaan