Car keys - doos van Faraday

GETHEZ

Well-known member
Met de alsmaar meer uitvoerige elektrische systemen in wagens, waaronder ook de start n stop functie in de sleutels van de wagen zelf vraag ik me af wie er zowel thuis als onderweg zijn sleutels bijhoudt in een Cage of Faraday systeem waarbij alle signalen van de sleutel zelf naar de buitenwereld worden afgesloten. Bekijk het als een doos met zilver papier wrapping (ik stel het eenvoudig voor maar basically is dat het principe, ik zeg niet dat het met alu papier zelf werkt, maar om maar een idee te geven) .
Als je zulke dozen opzoekt kan je ook pochettes kopen Blijkbaar.
shopping

Wie gebruikt dit systeem voor onderweg, en halen jullie de sleutel volledig uit de pochette eenmaal in de auto en erna mooi terug erin, zonder fouten? Kan een persoon met slechte bedoelingen de signalen oppikken als de pochette niet goed afgesloten is, hoe veilig is dit dus. Ik denk eenmaal thuis dat het geheel in een echte doos van Faraday kan. Maar wat dus voor onderweg? Zijn deze een degelijke oplossing?

Ik rijd met een Honda, niemand wilt die stelen 😝

Thuis is de garage ver genoeg voor het signaal en op mijn werk ook.

Het is nu niet dat oude auto's zo moeilijk te stelen waren. Ik denk dat het met keyless start nog steeds moeilijker is een auto te stelen dan pakweg een oude Golf...
Mensen denken gewoon dat het makkelijker is omdat het er simpel uit ziet, maar je hebt nog steeds het juiste materiaal en een portie geluk nodig.

Sleutels van de huidige generatie (alvast mijn Skoda toch) stoppen na 30 minuten met het uitzenden van een signaal als ze niet bewegen. Maw, als je ze op de kast legt stoppen ze na een tijdje met het uitzenden van hun signaal.

Ik heb een reportage gezien van autodieven in de States en het is eigenlijk mega simpel om een auto te stelen met tooltjes die iedereen online kan kopen voor niet al te veel geld. Ik zou me echt geen zorgen maken over je sleutel die een signaal uitzendt. Als ze je auto (of bepaalde onderdelen ervan) willen hebben, dan ben je 'm kwijt.

Als ze de wagen willen, dan vinden ze wel een manier.
De sleutel ligt hier trouwens openlijk zichtbaar. Liever dat ze mijn auto stelen dan dat ze aan mijn bed of dat van de kinderen staan.

Ik heb zo een zakje, het is eigenlijk meer om de sleutel tegen krassen te beschermen. Maar het werkt wel.
Het kan wel gebeuren dat door teveel open en toe te doen het niet meer werkt en je het in de vuilbak mag gooien als je het daadwerkelijk gebruikt om het signaal te blokkeren.

Ik heb nog zo'n pochette gehad en dat werkte al vrij snel niet meer. Een doos lijkt me dan de betere optie, maar heb de moeite nog niet gedaan nu mijn auto thuis altijd in de garage staat (m.a.w. als ze aan de auto kunnen, geraken ze ook wel aan de sleutel, of die nu in een zakje of doos ligt of niet)

Auto omnium verzekerd. Ik ga echt geen toeren uithalen om mijn sleutel af te schermen, de fabrikanten moeten maar hun werk doen.

Sleutel ligt beneden op de keukentafel. Als er een halve zot mijn auto wil hebben door binnen te breken wil ik die pipo, zoals hier eerder al gezegd, vooral niet aan mijn bed zien staan.

Ik rijd met een Honda, niemand wilt die stelen 😝

Thuis is de garage ver genoeg voor het signaal en op mijn werk ook.

Let daar maar mee op. Ik had beelden om onze deur camera van een gast met een toestel tegen onze deur. Dan een andere gast midden van onze straat met een antenne en dan een andere tegen mijn wagen. En die afstand is echt ver en ze kregen mijn wagen open. Dan gevlucht door buur die rond 3u thuis kwam.

Was in London btw niet België

Op het tweakers forum kom ik volgende tegen.

Was er nog wat over aan het inlezen. Adac heeft een interessant artikel erover.
Ze geven aan dat bijna alle auto's met keyless heel makkelijk zijn om in te breken.
Slechts een 10% is erg goed beschermd. Ook de bewegingssensoren in sleutels alleen bieden niet altijd voldoende bescherming.

69 van de 698 waren niet te kraken. Mijn volgende wagen, ID7, zit erbij 😍

Als ze de wagen willen, dan vinden ze wel een manier.
De sleutel ligt hier trouwens openlijk zichtbaar. Liever dat ze mijn auto stelen dan dat ze aan mijn bed of dat van de kinderen staan.
Je weet toch dat als je wagen gepikt wordt en je kan niet beide sleutels afgeven je mogelijks niks trekt van de verzekering.
Ik zeg niet dat je u sleutels onder u hoofdkussen moet leggen maar ze practisch afgeven is ook niet de bedoeling.

Je weet toch dat als je wagen gepikt wordt en je kan niet beide sleutels afgeven je mogelijks niks trekt van de verzekering.
Ik zeg niet dat je u sleutels onder u hoofdkussen moet leggen maar ze practisch afgeven is ook niet de bedoeling.
Als ze gewoon zichtbaar in een kast binnen (!) liggen, nadat er sporen van braak zijn?
Daar geloof ik niks van. Ze liggen niet op het dak van de auto hé 😂.

Bullshit. Politie en verzekering gaan net zeggen dat je beter uw sleutels zichtbaar legt net om geweld tegen te gaan. Wij zijn slachtoffer geweest van homejacking voor wagens die stuk duurder zijn dan wat de gemiddelde mens heeft. Zelfs de BG mens. En alles werd mooi terug betaald terwijl 5 wagens weg waren met elk hun sleutel erbij.

De manier van werken van UWB ranging werkt vanuit een technologisch standpunt wel vrij correct. Bij UWB ranging is het niet mogelijk om truken uit te halen als een versterker tussen zetten zodat het lijkt dat de signalen sterker zijn dan in werkelijkheid het geval (=met klassieke RSSI gebaseerde ranging lijkt het plots veel dichterbij). Er worden met UWB immers korte pulsen uitgestuurd en men meet de line-of-sight respons in het tijdsdomein: langere tijd = grotere afstand.

Nu als de encryptie van zulke sleutel kan gecloned / gespoofed worden of als er een nieuwe sleutel van de kraker kan toegevoegd worden aan de auto dan sta je met die UWB technologie nog nergens. Maar is dus alleszins wel een stap in de goede richting.

Ik geloof niet dat het echt onmogelijk is. Laat de top-10 van beste wagen krakers ter wereld het proberen en uwe I7 is gewoon gestolen. Wedden? :)
De kans dat zo’n goeie hacker bij hem zijn id.7 komt stelen is nu ook wel extreem klein.
Terwijl de makkelijkere hackmethodes gewoon online te koop zijn.

Ik geloof niet dat het echt onmogelijk is. Laat de top-10 van beste wagen krakers ter wereld het proberen en uwe I7 is gewoon gestolen. Wedden? :)
Denk niet dat de top 10 krakers ter wereld op mijne oprit gaan staan om ne vw id7 te stelen 😉

Terug
Bovenaan