Car keys - doos van Faraday

Bullshit. Politie en verzekering gaan net zeggen dat je beter uw sleutels zichtbaar legt net om geweld tegen te gaan. Wij zijn slachtoffer geweest van homejacking voor wagens die stuk duurder zijn dan wat de gemiddelde mens heeft. Zelfs de BG mens. En alles werd mooi terug betaald terwijl 5 wagens weg waren met elk hun sleutel erbij.
Als ze gewoon zichtbaar in een kast binnen (!) liggen, nadat er sporen van braak zijn?
Daar geloof ik niks van. Ze liggen niet op het dak van de auto hé 😂.

image.png

Bron:

Denkt gelle nu echt dat ik niks beter te doen heb dan van die shit uit mijne duim te zuigen?
Als ge een goeie klant bent die al jaren dikke premies betaalt voor auto's die een huis kosten zal u verzekeraar een oogje toeknijpen. Maar Jan Modaal zal de algemene voorwaarden onder zijne neus geduwd krijgen.
Als je tot de eerste groep hoort, good for you.

Ik heb zo een doos van Amazon omdat mijn wagen voornamelijk vooraan aan het straat staat zonder poort en dat werkt gewoon erg goed.

Ik heb het al getest door de sleutel er in te doen en aan de auto te staan. Een leuk extra voordeel is dat het minder rommelig over komt 😛

image.png

Bron:

Denkt gelle nu echt dat ik niks beter te doen heb dan van die shit uit mijne duim te zuigen?
Als ge een goeie klant bent die al jaren dikke premies betaalt voor auto's die een huis kosten zal u verzekeraar een oogje toeknijpen. Maar Jan Modaal zal de algemene voorwaarden onder zijne neus geduwd krijgen.

Ik interpreteer de voorwaarden toch anders. Sleutel in of bij het voertuig én voor het publiek toegankelijke plaats.
Auto op eigen terrein: sleutel mag liggen waar je wilt.
Auto op straat: sleutel binnen in huis maar zichtbaar =/= bij het voertuig.

In beide gevallen gewoon verzekerd wat mij betreft.

Ik interpreteer de voorwaarden toch anders. Sleutel in of bij het voertuig én voor het publiek toegankelijke plaats.
Auto op eigen terrein: sleutel mag liggen waar je wilt.
Auto op straat: sleutel binnen in huis maar zichtbaar =/= bij het voertuig.

In beide gevallen gewoon verzekerd wat mij betreft.
Ik wil toegeven dat er ruimte voor interpretatie is :) .
Maar ik ben vast en zeker niet de enige die zo denkt.

image.png

Bron:

De verzekeraars zullen nooit of te ooit een diefstal weigeren omdat je sleutels zich op 2-3 meter bevinden maar dan binnen, achter een slotvaste huisdeur. "bij het voertuig" interpreteer ik als letterlijk naast de wagen en niet in een andere ruimte waar een bakstenen muur en deur tussen staat. In geval van twijfel over de interpretatie zal ook geen enkele rechter de verzekeraar gelijkgeven, wat je dus "denkt" klopt gewoon niet.

Diefstallen vanwege het kopiëren van de sleutels was trouwens vooral enkele jaren geleden een serieus probleem en dan vooral bij Land Rover. Daar was op een gegeven moment de ene wagen na de andere dat gestolen werd. Ondertussen toch al zeer stil op dat vlak, ben even gaan kijken, het afgelopen jaar hebben we 2 autodiefstallen gehad, 1 Mazda CX-5 van 2019 en... een Range Rover van 2023.

In het dossier van de Range Rover verklaarde de klant dat de beide sleutels van de wagen in zijn bureau lagen, aan de voorzijde van de woning. In dat dossier werd er op geen enkel moment moeilijk gedaan hierover, verder heeft de klant geen enkele verzekering bij diezelfde verzekeraar. Ze hebben in totaal netjes een bedrag betaald van ca. 140.000 EUR. In het dossier van de Mazda lees ik niets over de nabijheid van sleutels maar werd er ook gewoon betaald.

image.png

Bron:

Is jouw huis dan publiekelijk toegankelijk?
Mijn huis is privaat. Dus in mijn geval zit ik al safe volgens die regels.

Gisteren avond stond hier een Audi Q7 e-tron hier in de straat geparkeerd en al die zijn ramen stonden open (dus zowel de voorste als de achterste ) .
Heb nu niet gaan voelen aan zijn deur of deze open stonden maar als ze die dan zouden stelen dan heeft de verzekering een reden om niet uit te betalen omdat je uw voertuig niet slotvast hebt achtergelaten op de openbare weg .

Ben gaan wandelen met de hondjes en toen ik terug kwam stond deze er nog altijd (een goed uurtje later ) ;
Heb hier en daar eens aangebeld gehad maar niemand wist van wie deze was .

Gisteren avond stond hier een Audi Q7 e-tron hier in de straat geparkeerd en al die zijn ramen stonden open (dus zowel de voorste als de achterste ) .
Heb nu niet gaan voelen aan zijn deur of deze open stonden maar als ze die dan zouden stelen dan heeft de verzekering een reden om niet uit te betalen omdat je uw voertuig niet slotvast hebt achtergelaten op de openbare weg .

Ben gaan wandelen met de hondjes en toen ik terug kwam stond deze er nog altijd (een goed uurtje later ) ;
Heb hier en daar eens aangebeld gehad maar niemand wist van wie deze was .
Als dure auto's nog altijd konden gestolen worden zonder tussenkomst van de sleutel, zouden er toch veel meer gestolen worden?
Kwestie van raampje inslaan en vertrekken voordat iedereen wakker is van het alarm.

Trouwens hoe gaat de verzekeraar bewijzen dat je auto niet op slot was? Volgens mij is dit enkel een probleem voor mocht iets uit de auto gestolen zijn, je hebt geen inbraaksporen in dat geval. Waardoor de verzekeraar niet zouden uitkeren, voor zover zo'n dingen in je verzekeringspolis zitten.

Je denkt verkeerd. Volgende keer beter proberen. Of leren lezen
Een beetje minder arrogant kan ook...

Ik zit hier in de hoop mezelf en anderen te helpen of iets bij te leren.
Ik denk hier Iconz iets bij te brengen maar zowel jij als anderen kunnen dat weerleggen. Prima, iedereen iets bijgeleerd denk je dan.
Maar waarom dan nog even een zinnetje posten om de mensen te beledigen?

Is jouw huis dan publiekelijk toegankelijk?
Mijn huis is privaat. Dus in mijn geval zit ik al safe volgens die regels.
Een publiek toegankelijke plaats is in deze gewoon uw oprit natuurlijk...

Soit, ik ben verkeerd volgens de BG regels zal ik nu met pek en veren bedekt het pand verlaten.

Laatst bewerkt:
Een beetje minder arrogant kan ook...

Ik zit hier in de hoop mezelf en anderen te helpen of iets bij te leren.
Ik denk hier Iconz iets bij te brengen maar zowel jij als anderen kunnen dat weerleggen. Prima, iedereen iets bijgeleerd denk je dan.
Maar waarom dan nog even een zinnetje posten om de mensen te beledigen?

Soit, ik ben verkeerd volgens de BG regels zal ik nu met pek en veren bedekt het pand verlaten.

Je oogst wat je zaait.
En neen, het huis waar de sleutels liggen is geen publiek toegankelijke plaats.

image.png

Bron:

Als dure auto's nog altijd konden gestolen worden zonder tussenkomst van de sleutel, zouden er toch veel meer gestolen worden?
Kwestie van raampje inslaan en vertrekken voordat iedereen wakker is van het alarm.

Trouwens hoe gaat de verzekeraar bewijzen dat je auto niet op slot was? Volgens mij is dit enkel een probleem voor mocht iets uit de auto gestolen zijn, je hebt geen inbraaksporen in dat geval. Waardoor de verzekeraar niet zouden uitkeren, voor zover zo'n dingen in je verzekeringspolis zitten.
Dat hem niet gestolen kan worden …okéé misschien nog altijd moeilijk maar ik kan er wel een brandende sigaret of dergelijke in gooien of gewoon zo eens een fles wijn of bier over die zijn dashboard kappen of gewoon zo een hondendrol erin .
Leg dat dan maar eens uit aan uw verzekering . ;)

Die stond dus al zeker meer dan 2 u met zijn ramen open zonder dat er iemand bij was .
Vanochtend was hem weg dus hij zal het nu wel weten denk ik . ;)

Dat hem niet gestolen kan worden …okéé misschien nog altijd moeilijk maar ik kan er wel een brandende sigaret of dergelijke in gooien of gewoon zo eens een fles wijn of bier over die zijn dashboard kappen of gewoon zo een hondendrol erin .
Leg dat dan maar eens uit aan uw verzekering . ;)
Zelfde principe als diefstal uit je auto. Als je geen inbraaksporen hebt, zal de verzekering heel moeilijk doen.

Wanneer je op de open knop van je sleutel blijft drukken, dan gaan alle ramen (en in sommige gevallen ook pano dak) allemaal open. Dus bij die Audi hier lijkt het me een gevalletje sleutel geklemd zat in iemand zijn broekzak en zonder het te beseffen alles open.

Bullshit. Politie en verzekering gaan net zeggen dat je beter uw sleutels zichtbaar legt net om geweld tegen te gaan. Wij zijn slachtoffer geweest van homejacking voor wagens die stuk duurder zijn dan wat de gemiddelde mens heeft. Zelfs de BG mens. En alles werd mooi terug betaald terwijl 5 wagens weg waren met elk hun sleutel erbij.
Ik begin me toch stilaan af te vragen wat het betaald om bushmaster te zijn 😅

Ik begin me toch stilaan af te vragen wat het betaald om bushmaster te zijn 😅

Ik ben een vrijwillerger dus 0 €. Mijn inkomsten is dan ook de lodge en andere zaken :)

Nu ik woonde niet ver van de Franse grens en dat was nu eenmaal populair home jacking op een bepaald moment. Een vriend van hing er ook aan paar weken ervoor. En een huis beetje verder in onze straat idem. Maar hij had de sleutels niet zichtbaar dus effectief geweer op het hoofd. En dan vastgebonden en opgesloten in de slaapkamer.

Wij hebben paar mannen gezien met AKs en bulletproof maar geen geweer op het hoofd.

Het was dan ook populair voor de verzekering voor immobilisers en trackers in te steken. Maar die policy is dan ook aangepast omdat immobilisers het gevaar gaf dat ze ff meenemen en dan de wagen uitgooien. En voor de trackers dachten ze dan info kwam van de bedrijven die de trackers controleren. En ze schakelen dat toch uit in paar minuten de professionals.

gewoon in zo een isolatietas steken die je gratis krijgt bij renmans soms.

Ik heb het op een onaangename manier te weten gekomen da dit werkt. Op weg naar de ardennen vroeg ik aan mijn ex een blik cola die daarin zat en terwijl zei ik hier ga jij mijn sleutels bijhouden want ik heb geen zakken in mijn broek.
Daar aangekomen stoppen we bij een winkel voor een broodje, we zitten allemaal in de auto en ik krijg die niet gestart omdat de sleutel niet aanwezig is in het voertuig.

Ze gaat terug naar de winkel, nergens een sleutel te zien of te vinden en dan kwam de ruzie na de woorden: "ik heb hem niet gehad".
Na tien minuten te briesen krijg ik het topidee dat ze die mss in die renmans isolatietas gestoken had. En waarachtig, voor iemand die de sleutel niet gehad heeft was dat toch wel een mirakel zeg.

Openbare plaats en publiek toegankelijke plaats zijn termen die in de verkeerswet zijn opgenomen.
Een publiek toegankelijke plaats is een plaats die openstaat voor het publiek of bedoeld is voor gemeenschappelijk gebruik. Een oprit van een private woning is een plaats die niet openstaat voor het publiek, dus volgens de definitie van die tekst van de verzekering, is de auto wel degelijk verzekerd.

Een oprit een publieke plaats? Waar halen sommige het toch :crazy:. Ik zal binnenkort eens met mijn strandstoel komen parkeren op jullie oprit.

Terug
Bovenaan