Cash automaten verdwijnen uit de maatschappij

De laatste tijd neemt het aantal cash automaten toch weer toe heb ik de indruk.
(Om de topictitel toch even tegen te spreken)

"Makkelijke toegang tot cash blijft, zeker in een landelijke gemeente, toch belangrijk".

Why? Wij wonen landelijk, ik denk dat wij voor letterlijk 1 ding nog cash geld nodig hebben: aardbeien uit den automaat hier wat verderop. En eerlijk, tis de laatste die nog automaten zonder elektronisch betalen heeft, bij alle andere boeren die hier dingen zelf verkopen heb je al lang geen cash meer nodig. En al de rest heeft hier gewoon payconiq: bakker, beenhouwer, frituur, dokter, kinesist noem maar op.

"Makkelijke toegang tot cash blijft, zeker in een landelijke gemeente, toch belangrijk".

Why? Wij wonen landelijk, ik denk dat wij voor letterlijk 1 ding nog cash geld nodig hebben: aardbeien uit den automaat hier wat verderop. En eerlijk, tis de laatste die nog automaten zonder elektronisch betalen heeft, bij alle andere boeren die hier dingen zelf verkopen heb je al lang geen cash meer nodig. En al de rest heeft hier gewoon payconiq: bakker, beenhouwer, frituur, dokter, kinesist noem maar op.
Hier:

Kapper: Alleen cash, indien iemand toch eens dwars doet haalt ie zijne zoon erbij want hij heeft PayConiq.
Pizzeria: Alleen cash, tenzij je echt dwars doet en je dreigt op te stappen zonder betalen. Dan is PayConiq mogelijk.
(Mij kennen ze al goed, dus sinds de eerste keer gaat het iets vlotter :tongue:)
Dierenarts: Heeft een kaske maar dat marcheert (zogezegd) meestal niet.

Cru gezegd: Cash is hier alleen nog goed voor 'in het zwart' te cashen. ;) We moeten een kat een kat noemen.

Eerder deze week was het nochtans nergens mogelijk om met Bancontact te betalen, dus de mensen die geen cash bijhadden, hadden pech. Toegang tot cash blijft overal noodzakelijk. Dat van de landelijke gemeenten wordt waarschijnlijk genoemd omdat daar meestal al weinig of geen banken zijn en een automaat dan eens zo belangrijk is.

Veel mensen betalen gewoon nog graag met cash of ontvangen graag nog cash. Op verscheidene redenen.
Dat je dan vrij lokaal uw cash kan afhalen, als in uw landelijke gemeente, is dan zeker een voordeel.

Trouwens grappig hoe we van onderstaande argumenten nu terug zijn bij meer cash uithaalpunten.
Val in herhaling, maar je kan quasi alles kopen met Bitcoin. Net zoals er met je EUR VISA een conversie doet wanneer je USD zaken aankoopt.

Het kan toch snel keren.

Trouwens grappig hoe we van onderstaande argumenten nu terug zijn bij meer cash uithaalpunten.

Het kan toch snel keren.
Een enkel extreem standpunt maakt de lente nog niet natuurlijk. Als ik eens toevallig cash heb, zorg ik ervoor dat ik dat zo snel mogelijk kwijt ben. Gelukkig heb ik niet vaak cash ;).
Maar daar is dus niets aan veranderd wat mij betreft in recente jaren.

Het enige lastige dat ik zie aan het eventueel ontbreken van cashpunten, is dat het moeilijker is om als ondernemer je ontvangen cash geld gestort te krijgen 🙃.

Terug
Bovenaan