Straddle
Well-known member
Dat het eten lekker was justifieert niet dat ze de wetgeving omzeilen heIk heb zeer lekker gegeten en wist op voorhand wat de prijs was. Tot daar mijn interesse in hun prijzen en afrekeningswijze... Het is aan de overheid om die zaken op te merken en mensen te betrappen/beboeten, ik doe daar niet aan mee.
De overheid kan moeilijk in elk restaurant zelf die tests gaan doen, het gros van de zaken werkt ook correct, het is een kleine minderheid die het nog
Als je zelf systematisch de wet omzeilt in je beroepsactiviteit kan ik die redenering nog volgen. Zoniet kan je ze gerust rapporteren hoor, een vorm van belastingontduiking melden (zeker als ze op systematische basis gebeurt) is geen slechte daad.Ge moogt ook alleen maar ne steen gooien als je volledig vrij van zonde bent zeker?...
Ik betaal ook eigenlijk zo goed als altijd met de kaart. Gaat gewoon veel sneller/vlotter dan gsm uithalen, unlocken, app openen, scannen, authenticeren. Via NFC is handiger (google/apple pay momenteel denk ik want payconiq/bancontact app heeft die functionaliteit al ff niet meer) maar daar moet de ontvanger ook een terminal voor hebben en de kosten ervoor dragen.
)