Dit is wel heel kort door de bocht, een bonus van 10 m$ voor een CEO van een firma met deze turnover is verre van uitzonderlijk, zeker niet excessief. Er zijn honderden CEO's en fondsmanagers geweest die veelvouden daarvan verdienen en een slechtere track record hadden Thompson. UNH had trouwens niet eens een slechte naam, ze zijn gewoon bij de grootsten in dat veld en daardoor zullen er verhoudingsgewijs ook wel meer fouten zijn gebeurd, maar again dat is niet abnormaal voor de grootste speler.
Het is een commercieel bedrijf dat winst moet maken, die terms & conditions liggen op voorhand heel duidelijk vast wat vergoed wordt en wat niet. Als ze daar niet mee akkoord zijn, moeten ze er geen verzekeringscontract mee afsluiten.
Ik snap je frustratie hier niet, niemand verplicht je toch om gebruik te maken van hun diensten?
Ik woon in Zwitserland waar de medische zorg ook geprivatiseerd is via verzekeringsfirma's en ik kan je vertellen dat dit systeem 10x beter is dan het Belgische systeem. Je kiest zelf wat je wilt verzekeren, je kiest hoeveel kosten je wilt maken voor je maandelijkse premies, je kiest welk type deductible je wilt, ... Ik betaal voor mijn pakket een 400€ per maand, in België betaalde ik een veelvoud hiervan via mijn brutoloon. En daarvoor heb ik een ruim insurance pakket, dat op maat van mijn behoeften afgestemd is.