Chernobylite 2: Exclusion Zone

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
chernob2.png

release: 6 maart 2025 (early access)
genre: action RPG
dev: The Farm 51

Nu ook te spelen in third person.

Chernobylite 2: Exclusion Zone is a post-apocalyptic action RPG game, mixing free exploration of huge and extremely realistic open world, challenging combat, unique crafting, team and base management with non-linear storytelling. You’re a planewalker who travels through parallel worlds in search of the precious, high-energy material called Chernobylite. Cut off from the world, trapped in the Zone, attacked by hordes of nightmare creatures, you must fight for survival and unite the handful of remaining survivors.

Vanaf vandaag in early access op PC.

Demo versie gespeeld en was nog wel leuk.

Ik koop vaak early acces games maar heb nu al een paar berichten gelezen dat de huidige content te spelen is op dikke 15 uren.
Developer had erop geantwoord dat er slechts 40% van de content aanwezig is momenteel, maar dat veel beta testers er wel meer speeluren hadden opzitten.

Dus kweet nog niet wat ik er ga mee doen op dit moment.

Demo versie gespeeld en was nog wel leuk.

Ik koop vaak early acces games maar heb nu al een paar berichten gelezen dat de huidige content te spelen is op dikke 15 uren.
Developer had erop geantwoord dat er slechts 40% van de content aanwezig is momenteel, maar dat veel beta testers er wel meer speeluren hadden opzitten.

Dus kweet nog niet wat ik er ga mee doen op dit moment.
Op moment van jouw schrijven was het spel toch nog geen 15 uur uit in EA ;-) ? Of verwar je het met de demo?

Het spel zou blijkbaar 40% van de definitieve content bevatten. Ik had het op kickstarter gekocht, zeker geen spijt van!

Op moment van jouw schrijven was het spel toch nog geen 15 uur uit in EA ;-) ? Of verwar je het met de demo?

Het spel zou blijkbaar 40% van de definitieve content bevatten. Ik had het op kickstarter gekocht, zeker geen spijt van!
Nee.
Het was een forum post van een tester, pre-EA dus.
Die aangaf dat je er op 15 uren kan doorzitten momenteel.
En waarop een dev antwoorde dat dat inderdaad is omdat er nog maar 40% content aanwezig is.

Daarom mijn twijfel of ik het al zou kopen, of nog wat wachten op iets meer content.
Ik wil het sowieso spelen, eerste deel ook al aangekocht toen het net uit was.

Het was een forum post van een tester, pre-EA dus.
Die aangaf dat je er op 15 uren kan doorzitten momenteel.
En waarop een dev antwoorde dat dat inderdaad is omdat er nog maar 40% content aanwezig is.
Mijn mening: het is wel een goed spel. Is ook deel van de EA dat je ergens de ontwikkelaars steunt, toch? Er zou trouwens sprake zijn van een prijsstijging bij definitieve release ;-).

Mijn mening: het is wel een goed spel. Is ook deel van de EA dat je ergens de ontwikkelaars steunt, toch? Er zou trouwens sprake zijn van een prijsstijging bij definitieve release ;-).
Zoals ik al aangaf in mijn eerste reply vind ik het ook een goed spel afgaande op de demo.
Prijzen kijk ik toch niet naar, als ik iets wil spelen koop ik het toch, of het nu net goedkoper staat of niet.
En zoals ik zei koop ik veel early acces games, dus geen gebrek aan steun voor ontwikkelaars van mijn kant.

Mijn steam recap van 2024 was 111 games played waarvan 64 new games, grootste deel van die 64 games waren early acces games. :biglaugh:

Gisteren is er een megapatch uitgekomen die enorm veel van de bestaande problemen opgelost heeft (fps, conversaties, etc.)

Nadat er toch wel wat negatieve kritiek was gekomen na de launch, heeft het team vandaag een nieuwe megapatch uitgebracht, die niet alleen de feedback probeert op te lossen, maar het toch ook wel allemaal wat donkerder maakt. Inclusief deze nieuwe trailer...

Gisteren een nieuwe patch, oa first person dialogen en gamewereld met 50% vergroot. Sfeer in het spel gaat verder de goede richting uit en de ontwikkelaar luistert best wel goed naar de community. Staat momenteel ook in korting op steam; voor zij die de ruwe kantjes er vanaf willen hebben is het beter om te wachten tot de launch van volgend jaar, maar immo is het best wel oké om het nu op te pikken als je van early access houdt.

Laatste megapatch voor de launch (als ik het goed begrepen heb). Veel technische issues uitgepoetst. Officiële launch staat geplant voor Q1 of Q2 2026. Staat momenteel ook -25% in de steamwinkel. Weet niet of het klopt van de prijsstijging bij lancering, maar als het waar is, is dit misschien voor een tijdje de laatste mogelijkheid om het aan te kopen voor 30 euro.

Terug
Bovenaan