Citytrip Londen

Ugh en ik denken dat je enkel een reispaspoort moet voorzien. Blijkbaar nu nog een hoop zever ook met testen die je moet doen...
Had eens eurostar gezocht voor begin juli, maar ik kan maar 1 trein vinden per dag ( namiddag). Kan toch niet?
*edit: lees hierboven test op dag 2. Wat al je gewoon op zaterdag naar de UK gaat en de dag erna terugkeert?
Juli is nog te ver in de toekomst, kijk later nog eens en je zal meer opties hebben.
Dan moet je uiteraard geen test doen.

Och, da wist ik ook ni… dan mss toch is terug 1 nachtje london doen :p dan is het niet meer als die PLF en covid safe dat je nodig hebt?
Not so fast - je moet de test niet doen maar je moet ‘m wel nog altijd boeken en bewijzen:

“If you will be in England for less than 2 days you still need to book and pay for a day 2 COVID-19 test.”

Boeken moet inderdaad nog wel, maar je kan hem moeilijk nog doen als je er niet meer bent.
Kwestie van de inkomsten op peil te houden zeker.

Best wel teleurgesteld dat je na meer dan 48u sowieso een dag in quarantaine moet bij terugkomst. Wij hebben vanaf maandag 4 nachten gepland maar ben niet zeker of ik het risico wil nemen om ofwel daar in quarantaine te moeten ofwel hier sowieso 1 dag...
Minder dan 48u vind ik ook niet echt de moeite.

Laatst bewerkt:
Zag net dat je uit Bxl Zuid kan vertrekken inderdaad. Misschien handiger om eerst trein van Kortrijk naar Brussel te nemen en dan de Eurostar naar Londen. Het is wat omweg, maar in tijd zal het niet veel schelen:

-Calais: 1u30 autorijden en dan 1u30 Eurostar
-Brussel: 1u10 trein en dan 2u Eurostar.

Goeie tip, thanks!
Hotels vonden we hier en daar al wel wat moois voor een kleine 75 euro per nacht inclusief ontbijt. Het zijn meer de basic hotels maar dat maakt weinig uit to be fair, zolang het in een redelijke buurt is.
Van Kortrijk naar Rijsel en dan de Eurostar naar Londen gaat ook. Voor dat hele remote werk gedoe kwam ik regelmatig in Londen voor het werk en tickets werden altijd vanuit BXL Zuid of Rijsel geboekt.

In Londen zelf de tube nemen of Uber. Mispak je niet aan de afstanden... dat is een stad die veeeeeeel groter is als pakweg Kortrijk :)

Ter plaatse is enorm veel te doen. Is het jullie eerste bezoek dan ben je alleen al met de toeristische trekpleisters zoet (als het jullie ding is natuurlijk)... Ik zou wel op voorhand tickets proberen te bemachtigen voor de zaken die jullie echt willen doen. Kan er immers heel druk zijn.

Wij gaan met het gezin dit weekend voor een 3-4 tal dagen, zal het u dan kunnen vertellen :). Normaal gezien moet je de zelf test doen en er dan een foto of resultaat van uploaden waarna je een certifcaat ofzo krijgt van het labo.
Juist de lateral flow tests day 2 geboekt en laten leveren aan ons hotel (Premier Inn) wanneer we toekomen. De bevestigingsmail bevat trouwens de testcodes die we dan zullen kunnen invullen in onze PLF wanneer deze kan ingevuld worden. Zijn trouwens ongeveer 3 keer goedkoper dan de normale home tests die ze voor 24 oktober verplichtten (die lagen tegen de 60 GBP). Extra geld dat het vrouwtje wel zal spenderen tijdens het shoppen.
En, hoe is het verlopen met het hele test-gedoe?

En, hoe is het verlopen met het hele test-gedoe?
Eigenlijk zeer vlot al bij al. In Rijsel werd enkel gecheckt via de afgeprinte Engelse PFL of we een dag 2 test geboekt hadden. Die lag ondertussen al in het hotel op ons te wachten.
Die lateral flow test was bij ons een simpele zelf test waarvan je het resultaat (foto van genomen test) samen met de paspoort gegevens en booking referentie via de app van het geassocieerde labo moest ingeven. Binnen het uur kregen wij certificaat via de app. Maar buiten de summiere controle in Rijsel heeft er niemand ook iets gevraagd naar die dag 2 test.
Wel bij thuiskomst nog eens afspraak mogen nemen voor een dag 1 en dag 7 pcr test want teruggekomen uit een hoogrisico zone.

Londen was zoals altijd top (voor een keer beter weer dan in België).

Mijne kameraad trouwt de 7de januari in Greenwich, dus ga er ook een citytripke londen aan koppelen.
Dan zijn er nog kerstmarkten gok ik? Denk dat we de 4de ofzo opgaan.

Eigenlijk zeer vlot al bij al. In Rijsel werd enkel gecheckt via de afgeprinte Engelse PFL of we een dag 2 test geboekt hadden. Die lag ondertussen al in het hotel op ons te wachten.
Die lateral flow test was bij ons een simpele zelf test waarvan je het resultaat (foto van genomen test) samen met de paspoort gegevens en booking referentie via de app van het geassocieerde labo moest ingeven. Binnen het uur kregen wij certificaat via de app. Maar buiten de summiere controle in Rijsel heeft er niemand ook iets gevraagd naar die dag 2 test.
Wel bij thuiskomst nog eens afspraak mogen nemen voor een dag 1 en dag 7 pcr test want teruggekomen uit een hoogrisico zone.

Londen was zoals altijd top (voor een keer beter weer dan in België).
Dat terugkeren en 2 keer laten testen is toch wel zonde van het geld.. Maakt een tripje met 2 meteen 200 euro duurder.
Maar ik zal niet anders kunnen vrees ik :p

Om die test in te boeken in London, heb je gewoon contact opgenomen met je hotel en regelden zij dit? Of heb je zelf het labo gecontacteerd en testen besteld om te laten leveren in je hotel?

Dat terugkeren en 2 keer laten testen is toch wel zonde van het geld.. Maakt een tripje met 2 meteen 200 euro duurder.
Maar ik zal niet anders kunnen vrees ik :p
Is gratis. Door je Belgische PLF in te vullen worden er twee CTPC gegenereerd. Ik had de PLF de dag voor terugkeer ingevuld en had ze al de dag van vertrek voor ik zelfs op het station was in Londen zelf en dus kon ik meteen een afspraak maken om te testen bij aankomst terug in België.
Om die test in te boeken in London, heb je gewoon contact opgenomen met je hotel en regelden zij dit? Of heb je zelf het labo gecontacteerd en testen besteld om te laten leveren in je hotel?
Testcentrum (lijst op site overheid) stuurt de test gewoon op naar het hotel. Je regelt dit met het testcentrum, betaalt hen en krijgt van hun een referentie die je op Britse PLF invult. Wel even aan het hotel laten weten dat er een pakje aankomt op jouw naam ;)

....

Ik heb via de PLF site van de Britse overheid een selectie gemaakt van sites/labos waar ik de lateral flow self test kon kopen (was een kwesite van beschikbbarheid en betaalbaarheid. Wij hebben 20 à 24 GBP betaald denk ik per test). Heb dan via de labo site gekocht en laten leveren aan hotel. De bevestigingsmail van de aankoop en levering bevatte ook de referentiecodes die ik moest ingeven op de PLF.
Het hotel ook wel even gebeld dat er een pakje ging toekomen op mijn naam. Aangezien ik niet de enigste was, kenden ze de drill al.

Bedankt voor de duidelijke antwoorden!
Dat de PCR testen hier in Belgie terug gratis waren wist ik niet maar dat is heel leuk.

Hoe ver op voorhand heb je de tests besteld om in het hotel te laten leveren? Met andere woorden: hoe snel leveren die deze test dan?

Thanks!

Bedankt voor de duidelijke antwoorden!
Dat de PCR testen hier in Belgie terug gratis waren wist ik niet maar dat is heel leuk.

Hoe ver op voorhand heb je de tests besteld om in het hotel te laten leveren? Met andere woorden: hoe snel leveren die deze test dan?

Thanks!
1-day delivery maar bij sommige testcentra (niet toevallig de goedkopere) zijn de slots per dag beperkt omwille van capaciteit en kan je dus best ruim op voorhand boeken. Je geeft je arrival date in, het test center zorgt dat de test op tijd in het hotel op je ligt te wachten.

1-day delivery maar bij sommige testcentra (niet toevallig de goedkopere) zijn de slots per dag beperkt omwille van capaciteit en kan je dus best ruim op voorhand boeken. Je geeft je arrival date in, het test center zorgt dat de test op tijd in het hotel op je ligt te wachten.
Hartelijk dank, wij gaan op 26 december dus zal een goeie 2 weken op voorhand eens kijken wat we kunnen inboeken. Bij welk testcentra hebben jullie dit gedaan @StevenP en @Zvonmirus ? Aangezien daar alles vlot liep ga ik dit ook via deze doen denk ik.

Bedankt!

Hartelijk dank, wij gaan op 26 december dus zal een goeie 2 weken op voorhand eens kijken wat we kunnen inboeken. Bij welk testcentra hebben jullie dit gedaan @StevenP en @Zvonmirus ? Aangezien daar alles vlot liep ga ik dit ook via deze doen denk ik.

Bedankt!
Wij hebben dat via Randox gedaan. Waren er wat laat bij en hebben de test 3 dagen voor afreis geboekt. Hij werd de dag van bestelling al geleverd aan hotel.

Wij hebben dat via Randox gedaan. Waren er wat laat bij en hebben de test 3 dagen voor afreis geboekt. Hij werd de dag van bestelling al geleverd aan hotel.
Uiteindelijk is dat nog redelijk op tijd. Zolang je geboekt hebt voor het invullen van het PLF en als je de test ten laatste op de derde dag in de UK hebt en uitvoert ben je in regel.

Ik vertrek donderdag, dit weekend ook eens kijken om testen te boeken.

Ik hoop dat er de komende weken niemand een tripje naar Londen had gepland, gaat toch weer een tikkeltje lastiger worden voorlopig.

Terug
Bovenaan