Commandos: Origins

luigi_1981

Active member
Crowdfunder FE
commandosorigns.png

release: 9 april 2025
genre: strategy
dev: Claymore Game Studios

Meer dan 20 jaar sinds de vorige.

ALARM! You have been selected for a mission which will shape the fate of the entire world. Witness the very beginning of the legendary elite WWII force in Commandos: Origins. The long-awaited sequel to the Commandos series brings you right back to the foundation of the real-time tactics genre.

Ik heb ze staan op steam I, II en III

Nog geen enkele uitgespeeld eigenlijk. Ik hoop dat het bij deze lukt. Desperados is het mij in alle geval niet gelukt (ook zelfde soort van game)

We hebben een release date!

9 april.

Pure nostalgie deze game en goed dat hij naar gamepass komt dan haal ik hem wel even binnen, heb volgende week een weekje verlof dus dat is ideaal.

Ik heb de game al gekocht, maar ik ken steam niet zo goed, kan je de game al downloaden? Dit zou mij toch al wat speeltijd besparen

Ik heb de game al gekocht, maar ik ken steam niet zo goed, kan je de game al downloaden? Dit zou mij toch al wat speeltijd besparen

Soms is er een zogenaamde preload, en kun je de game enkele dagen op voorhand al downloaden, maar lijkt hier niet het geval.

Currently there are no plans for a preload.

belachelijk moeilijke games deze....

ooit de aller eerste gekocht omwille van die stoere GI JOE op de front cover, maar nooit voorbij level 2 of 3 geraakt :help:

ooit de aller eerste gekocht omwille van die stoere GI JOE op de front cover, maar nooit voorbij level 2 of 3 geraakt :help:
Een beetje uitdaging mag he. En buiten de laatste 2 levels is dat nu toch niet zo moeilijk als je wat nadenkt en er niet door rushed.

Net de eerste missie afgewerkt inclusief alle optional quests. Paar keer gestorven maar dan vooral per ongeluk omdat ik de controls nog niet gewend ben.

Toen deze uitkwamen kon ik echt niets van games (nu is 't nog gene vette :unsure: ), maar hier ben ik toch altijd doorgeraakt. Deel van mijn beginnende game-"carrière". :love:

Ik geraak niet door de tutorial missie (met die tank). Het spel begon al goed toen ik met controller wou beginnen spelen, na 1ste minuut dat je kan spelen (in die prison) werkt de save functie gewoon helemaal niet (je moet normaal gezien kort op de TouchPad klikken om te saven en lang om iets te laden van savepoint, met de dualshock 4 overlay dus, of je nu xbox of ps4 koos, maakte niks uit). Was dus een deel van de tutorial zelf, en wou dus niet lukken, want je kon dus niet verder om te saven. Daar stond ik dan mooi geblokkeerd zo. Pas toen ik met muis en toetsenbord opzette lukte het wel :oink: Goed begin aldus...

Verder vind ik het wel goed, heb dus enkel commandos 1 gespeeld (niet uitgespeeld toen), dus die camera die kan zwenken vind ik wel goed, net als de rest van de basis controls. Maar zit dus vast op het einde van de tutorial missie waarbij je simultaan, met 2 man dus, 2 guards moet neerhalen, ik druk op driehoekje, zou normaal gezien de actie samen moeten doen uitvoeren, maar character 1 doet eerst rustig zijn ding, en als dat pas gedaan is gebeurt de 2de actie die je vooringesteld had. Resulaat is na XX pogingen steeds hetzelfde, de 2de guard, die gelijktijdig zou moeten neergehaald worden is dan gealarmeerd en begint dan te roepen en met zijn machine gun te schieten, waarna al snel de boodschap mission failed op het scherm verschijnt. Ik zie echt niet wat ik dus verkeerd doe, ik heb al verschillende knoppen gebruikt, maar misschien zal het dus ook met muis en toetsenbord moeten om erlangs te geraken...

Over de rest van de game voorlopig geen klachten, zit mooi en goed in elkaar. Maar @TRUMP ,als je een full blown action game zoekt is dit niet uw game vermoed ik. Het is zoeken naar de beste en meest efficiënte manier om progressie te maken... Blijkbaar kan je heel de game uitspelen zonder 1 kill te maken...

Terug
Bovenaan