Container Cup 2026

Heerlijk dat schaamteloos uitlachen
:rofl:

Ward er toch niet in geslaagd om op de eerste plek te geraken. Daarvoor waren zijn golf- en schietproef toch veel te zwak. Blijft wel een beest.
4/5 ipv 1/5 in het schieten en hij stond zijn eerste denk ik (verschil was 20 seconden)

Op basis van de laatste aflevering lijkt er mogelijks nog een seizoen te komen. Ben zeker fan maar geen idee hoe je dit kunt blijven interessant houden. Alle toppers en zelfs alle subtoppers in gelijk welke sporttak zijn al langs geweest en van BV's hetzelfde. Tenzij je nog wat Nederlanders kunt binnenhalen, lijkt alles zo wat gedaan.

Op basis van de laatste aflevering lijkt er mogelijks nog een seizoen te komen. Ben zeker fan maar geen idee hoe je dit kunt blijven interessant houden. Alle toppers en zelfs alle subtoppers in gelijk welke sporttak zijn al langs geweest en van BV's hetzelfde. Tenzij je nog wat Nederlanders kunt binnenhalen, lijkt alles zo wat gedaan.
Kan me niet voorstellen dat letterlijk elke BV al langs is geweest. Van de Slimste Mens blijven ze ook maar nieuwe seizoenen maken ...

Lijkt mij toch toffer om eens echte casual mensen te laten meedoen ipv de getrainde atleten... BV al dan niet, maar dat gaat meer sensatie geven dan alles op 5 minuten verschil van elkaar

Gewoon 'casual' mensen daar gaat niemand naar kijken, lijkt me.

Zoals het nu was: (top)sporters met op donderdag BV's, dat was geen slechte combo.

Lijkt me dat het nu een goed moment is om te stoppen. Was leuk dat het nog een keer terugkwam (al had het voor mij ook niet meer de charme van het begin). Pedro en Wesley blijft ook een erg leuk duo. Maar je kan dit ook niet blijven uitmelken door sporters in het zevende knoopsgat te gaan zoeken. Een hoogvlieger qua kijkcijfers zal het nu al niet zijn (al lijkt het mij ook niet het duurste programma om te maken).

Ik vraag mij vooral af wat de functie is van hun hoofdtelefoon

wesley-sonck-en-pedro-elias-in-de-container-cup

Ik denk het niet want soms zag je Wesley roepen richting atleet en kwam er geen reactie van de sporter in kwestie...

Kan me niet voorstellen dat letterlijk elke BV al langs is geweest. Van de Slimste Mens blijven ze ook maar nieuwe seizoenen maken ...
Eerlijk gezegd keek ek toch vooral naar de afleveringen van de atleten om te weten hoe die zouden presteren vanuit hun discipline. Ok, een paar BV's zoals een Erik Van Looy was es leuk om te zien maar heb veel afleveringen met BV's eerlijk gezegd gewoon geskipped.

Niet-BV's gaat denk ik ni werken. Uiteindelijk zijn dat gewoon een stuk mindere versies dan die topatleten he maar dan zonder dat iemand er een band mee heeft of die kent. Moesten 'gewone' personen goed genoeg zijn, zouden ze wel ergens top in zijn zoals Hyrox. Maar beter dan een Ward Lemmelijn of Tom Franssens gaat ge ze ni vinden he ;) En denk da ge al rap veel mensen zou krijgen die goed zijn in lopen/fietsen en daarmee vaak dezelfde profielen krijgt.

Laatst bewerkt:
1000% zeker dat die commentaar achteraf word gegeven gewoon op basis van de videobeelden dat ze krijgen.
Denk eerder dat het live is, want dit seizoen was er een moment waarop Carl aan de container stond te wachten op de atleet en Wesely vroeg aan Carl om vraag x te stellen. De atleet kwam dan buiten en Carl vroeg dan die vraag.
+ ook een moment geweest dit seizoen waar Pedro de commentaarbox verliet om naar een atleet in de kleedkamer van de RD te gaan, terwijl een zndere atleet nog bezig was in de container.

Laatst bewerkt:
Denk dat er nog genoeg topsporters zijn, waaronder een heel deel 'aankomend talent' dat misschien nog net niet bekend is. Kan ook aangenaam zijn om naar te kijken. En bv's zijn er ook zeker nog genoeg. En zoals gezegd, af en toe eens een specialleke zoals de voornamen tegen elkaar, of allemaal mensen kleiner dan 1m60 of groter dan 2m, of de meest sportieve mensen boven de zeventig jaar, of dokwerkers vs bouwvakkers, verpleegkundigen vs. bakkers... er is genoeg interessants te verzinnen lijkt me.

Dat dachten ze van Komen Eten ook.

Komen Eten was toch oorspronkelijk met onbekende mensen, of vergis ik me? En pas later met BV's?

Ik weet niet of er veel voorbeelden uit het verleden zijn waarbij men een BV-programma is beginnen maken met casual mensen. Vaak is het eerder de omgekeerde richting.

Als je dit wil laten werken met onbekende mensen ga je toch ook heel goed moeten variëren en niet enkel werken met afgetrainde mensen, denk ik. Je gaat er dan toch ook wat leuke/bijzondere mensen moeten tussensteken. Of duidelijk rond thema's werken per aflevering: 2 LO-leerkrachten tegen elkaar of 2 brandweermannen of 2 kuisvrouwen of ...

Er was in het verleden al eens een studenten editie van de container cup. Zelf heb ik daar niet naar gekeken, dus ik weet niet of dat goed was.

Er zijn nog andere opties, bijvoorbeeld eens deelnemers uit andere programma's laten deelnemen: De mol, special forces, kamp Waes en eens Carl zelf laten deelnemen.

Terug
Bovenaan