Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 03/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je ziet daar toch duidelijk horeca 23, 22, 23.30, 01.00, 23.00 gaan. Geloof je echt dat er een wezenlijk verschil is in de realiteit tussen een half uurtje vroeger of later?
op geen enkel moment is het slechts een half uurtje vroeger of later, telkens is de evolutie minstens een uur.

De keuze qua uren had o.a. te maken met het einde van voetbalwedstrijden als ik het me goed herinner (EK voetbal). Kijken naar de context in de samenleving dus ipv star te denken in termen van "ah, we moeten per se dezelfde uren aanhouden omdat we vorige keer een bepaald uur gekozen hebben.

Tja dat komt misschien omdat hij daar op die ministerpost in die vlaamse minderheidsregering zit zonder eigenlijk verkozen te zijn geweest ...
trouwens nog hierover: enkel in Antwerpen hebben de Vlaamse partijen slechts een minderheid. Zowel in zetels als in percentages kunnen de oppositiepartijen geen meerderheid behalen. ZIe je, zo is het gemakkelijk om het 'probleem' van representativiteit te isoleren tot 1 provincie.

Die man is al 3 eeuwen oud ofzo. :frown:
Kan hij niet even bekijken hoe zijn collega's het doen en daar een voorbeeld aan nemen?
Je boodschap kort en bondig brengen, to the point en doei.
Persoonlijk vind ik Bart de Wever heerlijk om naar te kijken en luisteren, inhoudelijk niet altijd eens maar hij benoemd de zaken zoals hij het wilt en heeft verder schijt aan alles en iedereen.
Bart De Wever heeft Jambon uitgestuurd zodat hij vooral zelf geen slecht nieuws moest brengen in Antwerpen. Die mens is zeker bezig met zijn imago.

Wat valt er niet aan te begrijpen? Ben jij verplicht ingeënt dan? Is er eender iemand anders verplicht ingeënt? Neen. Niemand. (In België.) En dan zou je het voor kinderen wel gaan verplichten? Dat is pas onethisch.
Zeg niet rap iets hier, maar voel mijn eigen wel verplicht omdat ik anders niet in het bezit ben van een coronapas.

Die mens is zeker bezig met zijn imago.
Ah ja? Is dat zo want heb er om eerlijk te zijn nooit zó hard op gelet tegenover vroeger bijvoorbeeld.
Zijn grote klep is wel gewoon iets wat me laatste paar jaar is opgevallen maar dacht dat hij altijd zo is geweest.🙃

Elke politicus is bezig met zijn imago.
Natuurlijk, maar je hebt wel gradaties daarin. Binnen Vooruit zijn Rousseau en FVDB toch echt complete uitersten op dat vlak bijvoorbeeld. En bij De Wever zie je de laatste jaren véél meer dan vroeger dat hij veel minder bezig is met waar hij voor ideologisch voor staat, en bijna uitsluitend nog met waar hij op dat moment mee kan scoren. In die mate dat je eigenlijk niet meer weet wat je aan hem (en bij uitbreiding zijn hele partij) hebt. Naar gelang de wind staat, draait de kar.

Enfin, dat is geen discussie voor hier.

Ik heb een vlucht om 6:45 naar Brussel op de 23ste. Met die samenkomst om de 22ste zit het er in dat ik in theorie niet bij mijn ouders binnen mag zeker?

Ik heb een vlucht om 6:45 naar Brussel op de 23ste. Met die samenkomst om de 22ste zit het er in dat ik in theorie niet bij mijn ouders binnen mag zeker?
in theorie natuurlijk wel. Maar in de praktijk zie ik niet waarom België inwoners van een land als Noorwegen zou tegenhouden. Er is een stijging geweest bij jullie, maar die valt nu wel mee. En ik denk niet dat er sprake zal zijn van het sluiten van de grenzen, hooguit een strengere controle (negatieve PCR-test), maar dat lijkt me vreemd dat ze die nu plots zouden invoeren dag op dag (omdat alle reizigers dan nét voor kerst in de kou zouden staan).

Kan je nog ergens op 22/12 een PCR-test laten uitvoeren, zou ik wel het durven doen voor elk risico uit te sluiten, ook tov je ouders.

in theorie natuurlijk wel. Maar in de praktijk zie ik niet waarom België inwoners van een land als Noorwegen zou tegenhouden. Er is een stijging geweest bij jullie, maar die valt nu wel mee. En ik denk niet dat er sprake zal zijn van het sluiten van de grenzen, hooguit een strengere controle (negatieve PCR-test), maar dat lijkt me vreemd dat ze die nu plots zouden invoeren dag op dag (omdat alle reizigers dan nét voor kerst in de kou zouden staan).

Kan je nog ergens op 22/12 een PCR-test laten uitvoeren, zou ik wel het durven doen voor elk risico uit te sluiten, ook tov je ouders.
Oh nee ik denk niet dat ze de grenzen gaan sluiten, ik denk eerder dat ze bezoek aan banden gaan leggen. Al hoop ik dat men om de redenen die je aangeeft men dat niet NET voor kerstmis gaat doen, maar wie weet.

Oh nee ik denk niet dat ze de grenzen gaan sluiten, ik denk eerder dat ze bezoek aan banden gaan leggen. Al hoop ik dat men om de redenen die je aangeeft men dat niet NET voor kerstmis gaat doen, maar wie weet.

Bezoek verbieden (en die regel ook afdwingen dmv boetes/pv's) zie ik écht maar dan ook écht niet meer gebeuren hoor. Sterke aanbevelingen om echt wel voorzichtig om te springen met uw contacten tijdens de feestdagen, dat wel, maar echt niet meer op dezelfde manier zoals vorig jaar.

Voor een verbod waarbij ge boetes riskeert omdat ge uw ouders bezoekt, daar is echt 0,00 draagvlak meer voor, wat niet wegneemt dat ik denk dat een groot deel van de bevolking heus wel bewust en voorzichtig om zal gaan met contacten tijdens de feestdagen.

Bezoekt gewoon uw ouders jong. Of gaan we kerstmis allemaal alleen vieren

This, wie zou zich nog houden aan die regels van 'je mag maximaal 2 mensen bij je thuis ontvangen'? Dat de politiek eens normaal doet jong... Ik zit met 7 mensne in mijn kot op oudejaarsavond en ik voel me daar écht niet schuldig over na 2 jaar vanalles doen en vooral laten om de maatschappij een dienst te bewijzen. Het moet ergens stoppen.

Hou het taalgebruik deftig en respectvol.
Van Ranst zegt al dat de feestdagen niet meer veilig kunnen verlopen met de huidige maatregelen. Dus verwacht u al maar aan een eenzame kerst of NJ

Edited by crew: ongepast taalgebruik weggehaald.

Laatst bewerkt door een moderator:
Woensdag comité voor strengere regels dus. Denk wel dat ze het gaan afraden om de feestdagen met grote groepen te vieren.
Afraden wel, maar geen bubbels. Daar is geen politieke animo voor, laat staan dat de bevolking daar draagvlak voor zou geven. Zelf in Nederland zijn de regels met kerst en nieuwjaar iets "lakser" en ik denk niet dat de politie in de praktijk aan uw deur gaat staan als er 4 auto's staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan