Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 03/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wtf? 😂😂😂😂 Ooit al in een sportzaal naar een match gaan kijken? Die tribunes staan zeker 3 meter van de zijlijn, of denkt ge da mensen op het veld lopen als ze naar de achterste tribune willen lopen?

En ze konden nu perfect de corona pas vragen aan de ingang, want de ploeg die thuisspeelt die heeft daar een verantwoordelijke voor. Als er dingen afgeplakt worden op de tribunes waar ge niet moogt zitten, zullen mensen daar ook niet gaan zitten ze..
Genoeg sportzalen waar de tribune (vaak zelfs gewoon bankjes) vrijwel tegen de zijlijn staat hoor.

Genoeg sportzalen waar de tribune (vaak zelfs gewoon bankjes) vrijwel tegen de zijlijn staat hoor.
In scholen wss. Ik speel wedstrijd in zowel Oost-Vlaanderen en Antwerpen en heb nog nooit een kleine sportzaal tegengekomen. Da's letterlijk ook niet veilig als ge als speler tegen de tribune zou vliegen..

In scholen wss. Ik speel wedstrijd in zowel Oost-Vlaanderen en Antwerpen en heb nog nooit een kleine sportzaal tegengekomen. Da's letterlijk ook niet veilig als ge als speler tegen de tribune zou vliegen..
De gemeentelijke sporthal waar wij voetballen (wij spelen wel buiten op het grasveld) heeft de tribunes nochtans op pak een halve meter van de zijlijn staan hoor. En zo ken ik er hier in de buurt nog een paar die geen schoolsporthal zijn.

Het laatste uur in de apotheek was het onmogelijk om naar de groothandel te bellen. De reden? Iedereen wil maskers voor kinderen. Er zijn er dus geen. Nergens. Maandag dus sowieso kinderen zonder masker op school, ofwel met een volwassenversie. En dat is al gelijk: na 30 minuten hangt dat toch in hun nek. Ooit al een kind van 6 met een masker bezig gezien? Dat is dus een maat voor niets.

Scholen een week extra toe (bovenop de week waar velen nu al mee zitten wegens sluiting op eigen initiatief) maar wel met 199 man naar de film of concert.

Ze kunnen mijn kloten kussen.

D6TW1li.png

a.u.b. Geen idee welke conclusie je denkt daaruit te kunnen trekken...
De conclusie die ik daaruit trek:

Aangezien het totaal aantal besmettingen NU al daalt, en daarbij het subsegment dat relatief gezien wel nog stijgt vooral kinderen van 0-10 zijn --> ziekenhuisopnames zullen dalen deze week en zeer sterk dalen volgende week.

Zonder maatregelen.

By the way: "De coronacijfers lijken voorlopig een piek te bereiken, althans toch wat betreft het aantal nieuwe besmettingen en de ziekenhuisopnames. Dat heeft viroloog Steven Van Gucht gezegd op een persconferentie van Sciensano.
Het lijkt er ook op dat de piek van besmettingen tijdens deze vierde golf achter ons ligt. Op maandag 22 november hadden we 25.574 besmettingen op één dag, een dagcijfer dat sindsdien niet meer gehaald is.
"

Uiteraard puur geluk dat ik dit al een maand zit te zeggen vol zelfvertrouwen.
Maar ik zeg het toch nog eens.

Laatst bewerkt:
Het laatste uur in de apotheek was het onmogelijk om naar de groothandel te bellen. De reden? Iedereen wil maskers voor kinderen. Er zijn er dus geen. Nergens. Maandag dus sowieso kinderen zonder masker op school, ofwel met een volwassenversie. En dat is al gelijk: na 30 minuten hangt dat toch in hun nek. Ooit al een kind van 6 met een masker bezig gezien? Dat is dus een maat voor niets.
In Spanje gebruiken ze het al meer als een jaar als ik het goed heb

Onenigheid is tss federale en deelstaatregeringen, niet zozeer in de federale regering
Dat kan en zal wel zijn, maar om dan direct op de persconferentie waar de maatregelen worden aangekondigd uw ongenoegen te gaan uiten vind ik zelf nogal ongepast. Als je nog wat geloofwaardig wil zijn voor de burger (niet alleen de eigen kiezer) dan kom je als 1 blok met die maatregelen.

Dat kan en zal wel zijn, maar om dan direct op de persconferentie waar de maatregelen worden aangekondigd uw ongenoegen te gaan uiten vind ik zelf nogal ongepast. Als je nog wat geloofwaardig wil zijn voor de burger (niet alleen de eigen kiezer) dan kom je als 1 blok met die maatregelen.
Hij heeft gelijk van te klagen. Hij zou er beter nog bij vermelden wie moeilijk dat over welk advies van de gems. Dan kan ik daar in 2024 rekening mee houden.

Idd , dit gingen we toch samen doorkomen ? Er voor zorgen dat er geen 4de comité meer komt ?

Wie gelooft die politici nog eigenlijk , die komen helemaal niet overeen , hebben elk hun eigen belangengroepen te verdedigen .

Ook een mooitje.

De klassieke BeyondGaming goalpost verschuiving is er niets tegen:

Vrt: "Nu de cijfers voor de ziekenhuisopnames en besmettingen aan het aftoppen (noot JanusDR: neen, ze dalen) zijn, hebben we dan nog extra maatregelen nodig?
Een goeie vraag, vindt Van Gucht. "Maar extra maatregelen zullen wel het voordeel hebben dat we coronacijfers sneller zullen kunnen afbouwen en zo de zorgsector sneller kunnen ontlasten."

EEN GOEIE VRAAG zegt hij.

Dus de afgelopen weken gaat het hier de hele tijd over nieuwe maatregelen, omdat de zorg anders haar piekcapaciteit zal overschrijden.
Als dan duidelijk wordt, verrassing, dat de besmettingscijfers eigenlijk aan het dalen zijn sinds vorige week: wel, we gaan toch nog maatregelen doen, want nu is het doel eigenlijk om sneller dan snel te dalen.
Dat hadden ze nochtans niet gezegd vorige week. Ook wachten we het resultaat van de vorige maatregelen niet af, die eigenlijk ook al de daling gingen versnellen).

Nog chance dat het wat flutmaatregelen zijn. (behalve die evenementen aflassen en school een week toe, binnen 2 weken dan nog :rofl:)

Laatst bewerkt:
Neeje, je mag niks meer organiseren met traiteur in een zaaltje. Enkel nog trouwfeesten en koffietafels met max 50 personen in een zaal.
Maar laat die traiteur bij u thuis komen (of met een tent in den tuin) en het is allemaal ok. (juridisch gezien)
Oké thnx.
Nu ben ik eens benieuwd. De schoonfamilie wou met kerstmis een familiefeest geven.
Dat zou doorgaan in de cafetaria van een sporthal maar die heeft een apart zaaltje voorzien en zijn veranda.
Die uitbater is zelf ook traiteur en zal het eten voorzien.

Is dat dan onder horeca of privé feest met traiteur? Grijze zone eigenlijk.
Allesinds blij dat ik niet kan gaan 😁

Ik snap niet dat mensen nu zo'n ding maken van die mondmaskers vanaf 6 jaar. Beweren dat mondmaskers voor kinderen niet bestaan? Die zijn gewoon online te bestellen.

6+ jarigen gaan echt niet denken dat er "iets mis" met hen is omdat ze een mondmasker moeten dragen. Kinderen zijn geen imbecielen die niks begrijpen hé. Zit hier trouwens een kind in de tweede kleuterklas dat de hele dag een mondmasker draagt op initiatief van de ouders, omdat moeder een immuunziekte heeft. Die kan dat perfect uitleggen waarom die dat draagt. (ook al is een mondmasker meer voor anderen te beschermen, dus is de logica misschien een beetje gek van de moeder, maar soit, het is geen probleem voor het kind.) 6-jarigen zijn geen peuters. Op sommige scholen dragen alle kinderen trouwens ook mondmaskers op de schoolbus en daar wordt ook totaal niet moeilijk over gedaan. Straks gaat het hier de HLN-toer op en zijn mondmaskers kindermishandeling.

Wat ik wel heel raar vind is die week verlenging van de vakantie. Waarom geen week pauze met afstandsonderwijs nu en de kerstvakantie zoals normaal? 't Is toch nu dat de cijfers hoog zijn, waarom doen ze dan nu eerst 2 weken verder?

Laatst bewerkt:
Zoals altijd zijn het gewoon de volwassenen die daar problemen mee maken. Bij het gemiddelde kind is dat iets van "niet fijn, maar het zijn de regels".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan