Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 03/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daarom.

Zorg is ervoor zorgen dat je degenen die je verzorgt niet zieker maakt of kunt maken. En daar horen vaccins die daarmee helpen dan bij. Net zoals dat men ook handschoenen moet aandoen of de handen ontsmetten of een mondmasker dragen of...
Maar zelfs met vaccin kan je besmettelijk zijn.

En hoe kan je mensen helpen als het personeel ontslaan is?

Gebrek aan personeel in de gezondheidszorg is de grote bottleneck waarmee we nu zitten.
Al die mensen hebben immuniteit omdat ze ofwel covid gehad hebben of gevaccineerd zijn.

En laten we in de discussie over "de ziekenhuizen kreunen onder de druk en dan gaat men nog personeel ontslaan" ook niet vergeten dat de ongevaccineerden in de zorgsector zich vooral onder het niet-hogeropgeleid personeel bevinden en niet onder het hogeropgeleid personeel (verpleegkundigen en artsen) op de kritieke afdelingen.

Laat ons dan vooral ook niet vergeten dat op die kritieke afdelingen amper zorgkundigen werken.

Dus hebben we ze niet nodig ofzo? :wtf:
Neen, dat bedoel ik uiteraard niet. Maar de diensten die rechtstreeks het meest lijden onder de covid-druk, gaan door de ontslagen die gaan vallen in april amper personeel zien verdwijnen hoor aangezien op dié afdelingen de vaccinatiegraad wél hoog ligt.

Bovendien denk ik dat bij niet-gevaccineerd zorgpersoneel het vooral ook veel gemor is maar als puntje bij paaltje komt velen daarvan toch gewoon nog hun spuit zullen laten zetten.

Gebrek aan personeel in de gezondheidszorg is de grote bottleneck waarmee we nu zitten.
Al die mensen hebben immuniteit omdat ze ofwel covid gehad hebben of gevaccineerd zijn.
Als je in 2020 covid gehad hebt ben je al lang niet immuun meer

ALS je besmet geraakt, wat door de booster nu ook al serieus minder is voor Delta variant, dan geef je het ook door.
Maar je vergeet dat de kans dat je besmet geraakt wanneer je booster hebt gehad ook serieus klein is.

Maar voor mij belangrijkste reden waarom je zo iemand zou mogen ontslaan : geen geloof in de medische wereld.
Hoe kan je werken in een industrie als je geen geloof hebt in de medische vooruitgangen.

Neen, dat bedoel ik uiteraard niet. Maar de diensten die rechtstreeks het meest lijden onder de covid-druk, gaan door de ontslagen die gaan vallen in april amper personeel zien verdwijnen hoor aangezien op dié afdelingen de vaccinatiegraad wél hoog ligt.

Bovendien denk ik dat bij niet-gevaccineerd zorgpersoneel het vooral ook veel gemor is maar als puntje bij paaltje komt velen daarvan toch gewoon nog hun spuit zullen laten zetten.
op die manier. Kwam gewoon nogal denigrerend over naar laaggeschoolden in mijn ogen. Maar eigenlijk zou ik wel eens willen cijfers zien over de ongevaccineerden in de zorg ten op zichte van de scholing.

De anti vaxers die in het ziekenhuis terecht komen of erger op IZ, zouden die daar ook van hun tak maken dat ze geen medicatie of spuiten willen omdat ze niet weten wat daarin zit ?

Er werd al herhaaldelijk op gewezen dat de vaccins en boosters ook de besmettelijkheid doen dalen - een punt waar je blijft om heen dansen.
Met die logica hebben boosters ook geen nut
Wel voor verzwakten wiens immuunsysteem verzwakt is.
Ouderen, onderliggende aandoeningen.

Dus dezelfde groepen die telkens in het ziekenhuis belanden.

Voor mensen met werkend immuunsysteem heeft dat wellicht weinig nut, buiten het vermijden van wat voor de overgrote meerderheid gezonde mensen een extra verkoudheid is.

De anti vaxers die in het ziekenhuis terecht komen of erger op IZ, zouden die daar ook van hun tak maken dat ze geen medicatie of spuiten willen omdat ze niet weten wat daarin zit ?
Ik las in het beerput topic een stukje van een antivaxer die elke dag pijnmedicatie liet inspuiten :unsure:

Allee, het is weer begonnen se.
Altijd dwazen dat zo een dingen moet doen iedere keer. Het is te hopen dat ze er goed met het waterkanon opspuiten en het ewa vriest :unsure:

Allee, het is weer begonnen se.
Altijd dwazen dat zo een dingen moet doen iedere keer. Het is te hopen dat ze er goed met het waterkanon opspuiten en het ewa vriest :unsure:
Ik begrijp dat mensen niet akkoord gaan met bepaalde regels en je dat wilt ventileren.
Maar op dan eigendommen van anderen stuk te maken?
Wat helpt dat uw zaak verder?

op die manier. Kwam gewoon nogal denigrerend over naar laaggeschoolden in mijn ogen. Maar eigenlijk zou ik wel eens willen cijfers zien over de ongevaccineerden in de zorg ten op zichte van de scholing.
Was zeker niet denigrerend bedoeld toe naar lagergeschoolden, ik heb absoluut respect en bewondering voor de gemiddelde zorgkundige (alleen iets minder respect voor die minderheid die zich weigert te laten vaccineren).

Het lijkt me alleszins vrij aannemelijk dat mensen die meerdere jaren medische studies gedaan hebben veel meer zullen geloof zullen hebben in de medische wetenschap (en dus vaccins), en dat ze ook veel minder vatbaar zijn voor desinformatie die verspreid wordt op internet terwijl dat laatste wellicht iets vaker zal voorvallen bij lagergeschoold zorgpersoneel. (Diezelfde lijn kunt ge ook wellicht gewoon doortrekken naar de bevolking in het algemeen)

Anekdotisch, maar ik weet dat het ziekenhuis waar m'n vriendin werkt alleszins dit voorjaar, dus vlak nadat de zorgsector aan de beurt was geweest voor vaccinatie, al een vaccinatiegraad van 98-99% had.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan