Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 26/11)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Benieuwd naar de ontslagen in de zorgsector in de maand april lol. Ze zitten nu al constant aan de alarmbel te trekken wegens te weinig personeel. Hoewel ik de insteek van verplicht vaccineren in de zorg snap (en ook achter sta), zou het wel een mokerslag zijn om de niet-gevaccineerden te ontslaan :wtf: . Ge kunt niet een sector die in de shit zit, nog meer in de shit duwen uit principe..

Dit is ook al ne nefaste voor die sector..
Ze zouden dan gewoon de vaccinaties voor iedereen moeten verplichten in plaats van specifiek voor het zorgpersoneel, want zo viseert ge 1 sector. Dan zouden we ook van al dat gezeik over de pasjesmaatschappij verlost zijn.

Denk dat de maatregelen (we spreken nog over de eerste set) nog weinig effect hebben.
De berichten in de pers en de zorg die elke dag aan de alarmbel trok hebben volgens mij veel meer effect dan de maatregelen die eerst afgeroepen werden.
Het is ook voorbarig om te zeggen: "de maatregelen hebben effect"
Misschien zou de stijging ook al afremmen zonder de maatregelen. (als 1% van de bevolking dagelijks besmet geraakt, dan kan dat ook niet blijven gaan aan die snelheid)

Het is ook voorbarig om te zeggen: "de maatregelen hebben effect"
Misschien zou de stijging ook al afremmen zonder de maatregelen. (als 1% van de bevolking dagelijks besmet geraakt, dan kan dat ook niet blijven gaan aan die snelheid)

Inderdaad. Plus hoe meer mensen besmet zijn, hoe meer risicocontacten, hoe meer mensen in quarantaine gaan en dus (als ze besmet zijn) minder mensen gaan aansteken.

Allez we hebben het aan onze rekker. Op de middag een berichtje van de school dat ze morgen preventief gesloten zal zijn voor minstens een week. Noodopvang voor werkende ouders? Trek uw plan zegt.

Compleet gestoord.

Allez we hebben het aan onze rekker. Op de middag een berichtje van de school dat ze morgen preventief gesloten zal zijn voor minstens een week. Noodopvang voor werkende ouders? Trek uw plan zegt.

Compleet gestoord.
Zijn er zoveel niet werkende ouders denkt ge? Die noodopvang schiet dan het doel voorbij want een hele hoop kinderen van verschillende klassen zal dan moeten samengestoken worden.

Lullig, absoluut. Maar dat is dus niet de oplossing.
Tijdelijke werkloosheid door overmacht voor Corona bestaat wel nog steeds dus kan eventueel een oplossing zijn voor een van jullie.

Ik vraag mij toch af wat ze gaan doen na die 3e prik. De ene noemt het een boosterprik, de andere gewoon "de derde prik".
Die zou ons voorlopig zogezegd "ideaal" moeten beschermen (enfin, tot het "vooruitschrijdend inzicht" er is en we opnieuw voor maar een paar maanden beschermd zijn), maar stel dat 3 prikken nog altijd niet genoeg is om golven, hetzij golfjes, te voorkomen in de eerste helft van volgend jaar: gaan ze dan nog altijd jojo'en met verstrengingen?

Geen enkel vaccin werkt levenslang "ideaal", en als het met zoveel prikken (binnen een redelijk korte termijn) nog altijd niet goed lukt dan is de enige 'goede' reactie dat als er dan nog mensen zo zwak zijn dat ze na een bijna volledige bescherming nog altijd sterven, dat je ze moet laten gaan.
Enfin, ik zie niet in hoe er anders ooit een einde aan komt. Zoveel varianten en prikken later.

Ik vraag mij toch af wat ze gaan doen na die 3e prik. De ene noemt het een boosterprik, de andere gewoon "de derde prik".
Die zou ons voorlopig zogezegd "ideaal" moeten beschermen (enfin, tot het "vooruitschrijdend inzicht" er is en we opnieuw voor maar een paar maanden beschermd zijn), maar stel dat 3 prikken nog altijd niet genoeg is om golven, hetzij golfjes, te voorkomen in de eerste helft van volgend jaar: gaan ze dan nog altijd jojo'en met verstrengingen?

Geen enkel vaccin werkt levenslang "ideaal", en als het met zoveel prikken (binnen een redelijk korte termijn) nog altijd niet goed lukt dan is de enige 'goede' reactie dat als er dan nog mensen zo zwak zijn dat ze na een bijna volledige bescherming nog altijd sterven, dat je ze moet laten gaan.
Enfin, ik zie niet in hoe er anders ooit een einde aan komt. Zoveel varianten en prikken later.
Het is wachten tot het virus muteert naar een ongevaarlijke variant. Dan spreken we over enkele jaren over een verkoudheid..

Het is wachten tot het virus muteert naar een ongevaarlijke variant. Dan spreken we over enkele jaren over een verkoudheid..

"Ongevaarlijk" is wel heel subjectief eh. Ik heb 2 keer covid gehad eigenlijk zonder echte symptomen, is dat dan een ongevaarlijk virus as such? :sneaky:
Het gaat altijd wel een virus blijven waar er mensen van gaan blijven sterven en ernstig ziek worden, en er moet maar een heel klein percentage ziek worden om in de miserie te blijven zitten (gezien het in zo'n grootteorde gaat blijven woekeren door de extreme besmettelijkheid).
Zelfs na 3 of x aantal prikken en na een ongevaarlijke mutatie. En dan nog, hoe lang gaat zoiets duren?
Je kan die intergenerationele solidariteit (want dat is het vaak) 1 of 2 jaar afdwingen, maar je voelt aan alles en iedereen dat die goesting op z'n einde begint te lopen.

Enfin, ik hoop echt dat die 3 prikken 'ons' voor een tijdje gaat vrijstellen. Ze zeggen het wel, maar je kan u de vraag stellen bij de validiteit van de studies die er naar gedaan zijn. Vooruitschrijdend inzicht krijg je echt niet door virusjes te kweken in petrischaaltjes. Van 2 prikken dachten ze initieel ook dat het het de excalibur tegen corona was, tot de realiteit van het grote veldexperiment kwam kloppen.

Ze zouden dan gewoon de vaccinaties voor iedereen moeten verplichten in plaats van specifiek voor het zorgpersoneel, want zo viseert ge 1 sector. Dan zouden we ook van al dat gezeik over de pasjesmaatschappij verlost zijn.
Ik zou vooral vaccinatie verplichten vanaf een bepaalde leeftijd (bv. 60) en zeer sterk aanraden en sensibiliseren voor risicogroepen (dat gaat dan ook om mensen met obesitas). Mij lijkt het dat je daarmee efficiënter je doelen bereikt dan door pakweg boosters te voorzien en door die CST halvelings verplichten aan gezonde 22'ers of zo.

En de rest van de vaccins kunnen dan naar andere landen gaan, waar ze het ook nodig hebben.

Enfin, ik hoop echt dat die 3 prikken 'ons' voor een tijdje gaat vrijstellen. Ze zeggen het wel, maar je kan u de vraag stellen bij de validiteit van de studies die er naar gedaan zijn.
Stel die dan, in plaats van te insinueren? Je doet alsof je meer weet maar noem dan een kat een kat.
Vooruitschrijdend inzicht krijg je echt niet door virusjes te kweken in petrischaaltjes. Van 2 prikken dachten ze initieel ook dat het het de excalibur tegen corona was, tot de realiteit van het grote veldexperiment kwam kloppen.
Euh. Twee prikken beschermen vooralsnog erg goed tegen ernstige symptomen, ook bij de Delta-variant en volgens de laatste berichten ook tegen de omnikron-variant. De reden waarom we nu met de gebakken peren zitten is voornamelijk de grote besmettelijkheid van de Delta-variant.
Het veldexperiment bevestigt vooralsnog prima de resultaten uit de studie - die overigens niet in Petri-schaaltjes maar bij echte mensen gebeurde. Echt, wat een fake news in je post.

mijn vriendin: 13 augustus, dus booster rond 13 februari. Nog 2,5 maand
Relatief laat dan? Nu tegen dat de bussen geregeld zijn, zijn we weer wat verder. Ik ken de leeftijdsverdeling niet in het onderwijs, maar er zitten er natuurlijk ook heel wat bij die ouder zijn dan je vriendin en al langer hun laatste dosis hebben. En opnieuw, de zes maand staat allesbehalve in steen gebeiteld.

Jambon gooit een 'bommetje', wil strengere maatregelen op een vervroegd overlegcomité:
"Gaat om sluiting van theater, concerten, musea, jeugdkampen binnen, en alle activiteiten binnen die niet privé zijn en niet horeca"
tot 15 december.
Om kerst en nieuwjaar te redden :unsure:

Jambon gooit een 'bommetje', wil strengere maatregelen op een vervroegd overlegcomité:
"Gaat om sluiting van theater, concerten, musea, jeugdkampen binnen, en alle activiteiten binnen die niet privé zijn en niet horeca"
tot 15 december.
Waar lees je dat?

tot 15 december.

Wie neemt die mens feitelijk nog serieus?
Vorige week verkondigde hij dat het te vroeg was voor extra maatregelen: we zouden beter het effect van de pas genomen maatregelen afwachten. Vrijdag zijn er dan toch nieuwe maatregelen genomen en nog geen 4 dagen later kakelt die zélf al om nieuwe en strengere maatregelen te nemen?

Pardon my French, maar dat is toch echt de meest lompe boer die ik ooit in de politiek heb bezig gezien.

Laatst bewerkt:
Wie neemt die mens feitelijk nog serieus?
Vorige week verkondigde hij dat het te vroeg was voor extra maatregelen: we zouden beter het effect van de pas genomen maatregelen afwachten. Vrijdag zijn er dan toch nieuwe maatregelen genomen en nog geen 4 dagen later kakelt die zélf al om nieuwe en strengere maatregelen te nemen?

Pardon my French, maar dat is toch echt de meest lompe boer die ik ooit in de politiek heb bezig gezien.
Omdat die nieuwe maatregelen van vrijdag gewoon om te lachen zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan