Een collega stuurt net door dat ze aan het denken zijn om dat zelfs te vervroegen naar 17u (in NL)Sluitingsuur horeca om middernacht.
Ik mis precies iets want in NL ligt dat om 20u en daar hebben ze het er ook niet mee gered.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een collega stuurt net door dat ze aan het denken zijn om dat zelfs te vervroegen naar 17u (in NL)Sluitingsuur horeca om middernacht.
Ik mis precies iets want in NL ligt dat om 20u en daar hebben ze het er ook niet mee gered.
Ik blijf toch erg hard tegen een systeem van pasjes:
![]()
‘Maak coronapas voor gevaccineerden negen maanden geldig’
De Europese Commissie raadt alle lidstaten aan om de coronapas op dezelfde manier te blijven behandelen. Anders dreigt chaos voor reizigers.www.standaard.be
Gewoon heel fout en beangstigend hoe dat tot stand komt:
- eerst coronapasjes gebruiken voor enkel en alleen reizen
- zeggen dat het een jaar geldig is na 2 inentingen
- dan stilletjes aan die pasjes voor alles beginnen gebruiken (ondanks de al erg hoge vaccinatiegraad in Vlaanderen, dus echt nuttig zal het niet zijn)
- dan de spelregels beginnen veranderen: maar 9 maanden geldig, 3e inenting nodig
Ik begrijp dat niemand een glazen bol heeft m.b.t. werkingsduur van die vaccins, maar waar gaat het naartoe?
En ook: ik ben pro-vaccinatie. Maar als jonge gezonde persoon voel ik me ook niet bepaald comfortabel bij een jaarlijkse inenting met een mRNA vaccin, zonder meerdere duidelijke studies dat herhaalde inentingen ook zeker geen langetermijn effecten kunnen teweeg brengen. En dat soort studies kan je uiteraard alleen doen op lange termijn, dus die zijn nog niet voor direct...
Je vernoemt hier terloops mRNA-vaccins, en daarmee insinueer je dat daarmee misschien iets mis is. Die bestaan al van de jaren 70. Het is nieuwe technologie, maar ook niet zo nieuw. Dat is al een heel poos aan testresultaten, en dus op lange termijn.Ik blijf toch erg hard tegen een systeem van pasjes:
![]()
De Europese Commissie raadt alle lidstaten aan om de coronapas op dezelfde manier te blijven behandelen. Anders dreigt chaos voor reizigers.www.standaard.be
Gewoon heel fout en beangstigend hoe dat tot stand komt:
- eerst coronapasjes gebruiken voor enkel en alleen reizen
- zeggen dat het een jaar geldig is na 2 inentingen
- dan stilletjes aan die pasjes voor alles beginnen gebruiken (ondanks de al erg hoge vaccinatiegraad in Vlaanderen, dus echt nuttig zal het niet zijn)
- dan de spelregels beginnen veranderen: maar 9 maanden geldig, 3e inenting nodig
Ik begrijp dat niemand een glazen bol heeft m.b.t. werkingsduur van die vaccins, maar waar gaat het naartoe?
En ook: ik ben pro-vaccinatie. Maar als jonge gezonde persoon voel ik me ook niet bepaald comfortabel bij een jaarlijkse inenting met een mRNA vaccin, zonder meerdere duidelijke studies dat herhaalde inentingen ook zeker geen langetermijn effecten kunnen teweeg brengen. En dat soort studies kan je uiteraard alleen doen op lange termijn, dus die zijn nog niet voor direct...
Een collega stuurt net door dat ze aan het denken zijn om dat zelfs te vervroegen naar 17u (in NL)
Dan zal dat zo zijn toch?Ik kon 't niet beter gezegd hebben, en da's ook iets waar ik abosluut niet voor te vinden ben. Zoiets wordt als tijdelijke maatregel gelanceerd maar ik heb nog niemand gehoord met een plan van hoe ze daar op vrij korte termijn van dat systeem weer af willen. Voor je 't weet zitten we in 2024 nog altijd met dat CST te prutsen omdat blijkt dat de effectiviteit van de zesde prik na 9 maand ook lijkt af te nemen en we intussen aan de omega-variant zitten.
Een collega stuurt net door dat ze aan het denken zijn om dat zelfs te vervroegen naar 17u (in NL)
Dat is het advies he. Is nog niet zeker dat het kabinet het ook effectief gaat doorvoeren. Daarnaast kan altijd nog financiële steun aanwezig zijn bij beperkte openingstijden he.Maar dat is toch niet rendabel meer? Ze maken het hen onmogelijk om hun brood te verdienen.
Kunnen ze beter hele meute sluiten en ze voorzien van financiële steun.
Op wat berust je speculatie dat het 9 maanden geldig zou zijn en elke 9 maanden een nieuw spuitje? Want er is geen enkele studie die dat aanwijst. Is het uit je duim gezogen?Daar is het voorstel al om corona pas to koppelen aan boosters.
9 maand is beter dan elke 6 maand.
In de praktijk komt dat wellicht op een vaccinatie elke 8-9 maand om "vrij" te kunnen gaan en staan in deze maatschappij de komende jaren.
En als de nieuwe golven blijven komen zal men telkens naar de luie of antivaxxer niet gevaccineerde mensen wijzen als reden.
Zolang men maar niet in gezondheidszorg moet investeren.
Ik vrees er eigl voor dat er nog minder mensen die 3de prik zullen nemen dan de eerste 2 . Goed , we hebben nog altijd een hoge vaccinatiegraad. Maar kweetni , denk dat het moeilijker gaat zijn bij de derde prik om mensen nog te overtuigen .Daar is het voorstel al om corona pas to koppelen aan boosters.
9 maand is beter dan elke 6 maand.
In de praktijk komt dat wellicht op een vaccinatie elke 8-9 maand om "vrij" te kunnen gaan en staan in deze maatschappij de komende jaren.
En als de nieuwe golven blijven komen zal men telkens naar de luie of antivaxxer niet gevaccineerde mensen wijzen als reden.
Zolang men maar niet in gezondheidszorg moet investeren.
Is uit de duimen van de EU gezogen.Op wat berust je speculatie dat het 9 maanden geldig zou zijn en elke 9 maanden een nieuw spuitje? Want er is geen enkele studie die dat aanwijst. Is het uit je duim gezogen?
De Europese Commissie raadt alle lidstaten aan om de coronapas op dezelfde manier te blijven behandelen. Anders dreigt chaos voor reizigers.
Zo dringt Griekenland aan op een geldigheidsduur van de coronapas van zes maanden na de tweede prik, Frankrijk denkt aan zeven maanden en Italië aan negen maanden.
Hoeveel stock zou men liggen hebben qua vaccinaties in België? Stelt dat ge een grote stock hebt, zou ge ondertussen wel een soort lockdown afkondigen van 2 weken en in die 2 weken maximaal iedereen vaccineren, en na die 2 weken terug meer open gooien, met CST. Met die lockdown die ge dan afkondigt kunt ge dan wel extra volk beschikbaar maken om vaccinatie-operatie logistiek te doen draaien.Dan zal dat zo zijn toch?
Wat is uw alternatief in uw scenario? Om de 4 maanden de icu en ziekenhuizen laten overstromen en chaos?
Sommigen doen hier precies alsof er veel alternatieven zijn voor full lockdowns, behalve vaccineren als maniakken en een spectrum van maatregelen.
Ik vrees er eigl voor dat er nog minder mensen die 3de prik zullen nemen dan de eerste 2 . Goed , we hebben nog altijd een hoge vaccinatiegraad. Maar kweetni , denk dat het moeilijker gaat zijn bij de derde prik om mensen nog te overtuigen .

Als de 10% die niet gevaccineerd is 50% van de hospitalisaties vertegenwoordigd, betekent dat niet dat er (ongeveer, ik heb het niet exact uitgerekend) 45% minder hospitalisaties zouden zijn mocht iedereen gevaccineerd zijn? Ik ben niet voor een pasjesmaatschappij of verplichte vaccinatie, maar ik durf wel met de vinger wijzen als ik zie hoeveel capaciteit er verloren gaat aan zo'n mensen.En als de nieuwe golven blijven komen zal men telkens naar de luie of antivaxxer niet gevaccineerde mensen wijzen als reden.
Er zullen wel nog wat betogingen de revue passerenLijkt mij ook niet meer als logisch, tenzij je natuurlijk vaccinatie gaat verplichten.
Hoe meer spuiten, hoe meer mensen gaan afhaken.
Hoe strenger je optreedt, des te feller gaan de anti-vaxxers radicaliseren en denken dat ze gelijk hebben over "complete dominantie".
Fijne tijden gaan we tegemoet![]()
en neen , het maakt niets uit door wie dat georganiseerd is .Dan sla je toch 3 dingen ferm door mekaar. Dat heeft niks te maken met de boostershot, en zij raden zelfs aan dat ongevaccineerden een CST moeten kunnen krijgen.Is uit de duimen van de EU gezogen.
![]()