Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Stel de quarantaine regels voor gevaccineerde eens in vraag dat is wat ze moeten doen want deze regels zijn een opening in het corona beleid waardoor het virus nu razend snel verspreid en kom niet af dat het nog altijd de niet gevaccineerde volwassenen zijn want de meeste die samen komen zijn gevaccineerde volwassen personen. Hoog risico contact dag 1 een negatieve test en uit quarantaine terwijl mss op dag 4 of 5 toch besmet maar je ziet het dan op dag 7 bij 2de test terwijl je in die periode toch andere hebt besmet. Jullie willen precies dat het virus blijft rond gaan.
Dat gaan ze toch doen met een enkel test op dag 5. De preciese zaken zijn nog niet naar buiten gekomen maar het zou me verbazen dat je niet in quarantaine zou moeten tot die test negatief is.

Moest de horeca een sluitingsuur krijgen dan heb ik hetzelfde gevoel als bij nachtclubs na het vorige overlegcomité, sluit cafés om elf uur en ze lopen wéér een hele hoop inkomsten mis. Je sluit ze officieel niet de cafés maar k denk dat er veel liever dicht doen (je hebt ook cafés die voornamelijk tijdens de dagen open zijn, akkoord, maar toch).

Doe ze dan gewoon een aantal weken dicht mét steun. Mijn belastingsgeld mogen ze daar gerust mee voor gebruiken om dergelijke zaken tijdelijk terug even te ondersteunen. Ga het halen bij leegstaande kerken en steek dat in plekken waar wel nog volk komt (als t mag).

Moest de horeca een sluitingsuur krijgen dan heb ik hetzelfde gevoel als bij nachtclubs na het vorige overlegcomité, sluit cafés om elf uur en ze lopen wéér een hele hoop inkomsten mis. Je sluit ze officieel niet de cafés maar k denk dat er veel liever dicht doen (je hebt ook cafés die voornamelijk tijdens de dagen open zijn, akkoord, maar toch).

De 'daghoreca' die het in veel steden moet hebben van de werkende bevolking die onder de middag komt lunchen klaagt ook al steen en been sinds telewerk terug verplicht werd. En als iedereen terug alleen moet gaan shoppen ga je ook minder snel iets eten of drinken in de plaatselijke horeca tijdens het winkelen.

Dusja café's zullen het enkel moeten hebben van de niet-werkende zuipschuit die tijdens de daguren aan de toog hangt.

Ik erger mij zwaar aan die doemdenkerij.

Supermarkten snap ik ook niet, tenzij gepensioneerden voor wie dat de wekelijkse uitstap is. Maar kleding, elektronica, meubels, decoratie, ... dat zijn zaken die je toch met je partner of huisgenoot wil overleggen in de winkel?

Bovendien snap ik dat de retail (én horeca) hier toch wel wat onder gaat lijden.

Als ge enkel nog in uw eentje moogt gaan winkelen dan zullen mensen hun lijstje met kerstinkopen op voorhand vastleggen en ofwel online kopen ofwel vlug gaan halen in de winkels waar ze moeten zijn. Daardoor gaan er een pak minder spontane aankopen gebeuren dan wanneer ge als gezin/koppel van de kerstinkopen een daguitstap maakt en op het gemak alle winkelstraten doet, en tussendoor ook nog iets gaat eten en drinken in de lokale horeca. Anderzijds is het wellicht ook juist dát dat men zal willen vermijden de komende weken, want het is op zaterdagen in december normaal over de koppen lopen in de shoppingsteden.

Da's de strategie éh: Officieel niet sluiten (zie nachtclubs met vorige maatregelen) , maar het zodanig lastig maken dat de beslissing om te sluiten niet bij de regering ligt, maar bij de eigenaars van de zaak.
Sluiten door de regering betekent ook financiële tegemoetkoming. Beslissing van de eigenaars zelf, niet.
Dus nu gaan ze net zelfde doen met café's & resto's.

De 'daghoreca' die het in veel steden moet hebben van de werkende bevolking die onder de middag komt lunchen klaagt ook al steen en been sinds telewerk terug verplicht werd. En als iedereen terug alleen moet gaan shoppen ga je ook minder snel iets eten of drinken in de plaatselijke horeca tijdens het winkelen.

Dusja café's zullen het enkel moeten hebben van de niet-werkende zuipschuit die tijdens de daguren aan de toog hangt.
Feit, niet genoeg bij stilgestaan maar klopt volledig wat je zegt :) .

Stel de quarantaine regels voor gevaccineerde eens in vraag dat is wat ze moeten doen want deze regels zijn een opening in het corona beleid waardoor het virus nu razend snel verspreid en kom niet af dat het nog altijd de niet gevaccineerde volwassenen zijn want de meeste die samen komen zijn gevaccineerde volwassen personen. Hoog risico contact dag 1 een negatieve test en uit quarantaine terwijl mss op dag 4 of 5 toch besmet maar je ziet het dan op dag 7 bij 2de test terwijl je in die periode toch andere hebt besmet. Jullie willen precies dat het virus blijft rond gaan.
Volledig akkoord.

Wij hebben pas melding gekregen van een positieve test van die persoon op dag 6 en hebben dan dus ook de test gedaan. Persoon is nooit ziek geweest maar was positief door routine test voor opname in het ziekenhuis. Ik zou zelf ook in quarantaine blijven tot dag 7, ga zelfs vandaag nog maar eens een test doen terwijl ik gisteren 1 gedaan heb. Kinderen blijven ook thuis vandaag.

Da's de strategie éh: Officieel niet sluiten (zie nachtclubs met vorige maatregelen) , maar het zodanig lastig maken dat de beslissing om te sluiten niet bij de regering ligt, maar bij de eigenaars van de zaak.
Sluiten door de regering betekent ook financiële tegemoetkoming. Beslissing van de eigenaars zelf, niet.
Dus nu gaan ze net zelfde doen met café's & resto's.
Jij bent op de hoogte van de strategische plannen van de overheid ? Knap

1.552 van de beschikbare 1.779 ic-bedden - 214 bedden zijn onbruikbaar door onbeschikbare handen aan het bed - zijn nu ingenomen. Er zijn nog 90 bedden voor coronapatiënten en 137 voor andere aandoeningen. Het toont hoe weinig marge er nog is.
Uit artikel van de tijd de 24e

Waarom niet direct het luchtruim gesloten wordt met Zuid-Afrika om zeker die (theoretisch gevaarlijke) nieuwe variant buiten te houden, zodat we tijd kopen voor upgedate vaccins indien die werkelijk gevaarlijk blijkt in de praktijk?
Ja, ik weet het ook niet.

We zullen het binnen 9 maand dan wel oplossen met maaaaaatregelen waarschijnlijk :rolleyes:
Op den duur kunnen we beter gewoon Darwin zijn werk laten doen en gewoon niks meer doen om corona in te dijken, want als we vele jaren moeten voortprutsen met die maatregelen omdat ze virussen van overal binnenlaten dan heeft het leven op den duur ook geen zin meer.

Ze zouden idd zoals de UK het luchtverkeer met Zuid-Afrika (en eventueel andere landen waar het virus is opgedoken) onmiddellijk stilleggen. Tot er meer duidelijkheid is en blijkt dat het virus niet zo gevaarlijk is als gedacht.

Jij bent op de hoogte van de strategische plannen van de overheid ? Knap
Is het dan zo ver gezocht? Of gaat 'de overheid' niet beseft hebben hoe moeilijk/onmogelijk het ging worden voor nachtclubs om te openen met verplicht mondmasker of zelftest? Of gaat 'de overheid' niet beseft hebben dat een sluiting financiële compensatie zou betekenen terwijl het openhouden dit niet zou betekenen?

Dat alleen winkelen is weer so een stomme maatregel.

Maar wat ik mij herriner van vorige keer deden de winkels daar niet echt moeilijk over. Enkel de Ikea was streng, en dan moest je dus met wat afstand tussen elkaar in de rij staan en dan kon je binnen terug samenkomen.

Uiteindelijk kan het de winkelbedienden niets schelen en niemand heeft goesting constant mensen op 'fouten' te wijzen. Zeker als je een serieus uitziende volwassene bent.

Als ze echt niet gaan raken aan de thuis bezoeken en horeca tot 11-12u blijft, gaat de impact op mij nog meevallen. Thuiswerk heb ik ook een uitzonderingscertificaat.
Het is toch al langer gebleken dat winkels niet de motor zijn achter de epidemie? Dat is ook meer een symbolische maatregel om de liefhebbers van maatregelen content te stellen.

Supermarkten snap ik ook niet, tenzij gepensioneerden voor wie dat de wekelijkse uitstap is. Maar kleding, elektronica, meubels, decoratie, ... dat zijn zaken die je toch met je partner of huisgenoot wil overleggen in de winkel?

Decoratie, misschien.. maar al de rest? Ga je samen in de winkel staan reviews lezen over elke TV? Moet de vriendin toestemming geven voor je uw t-shirt mag kopen?

Klinkt allemaal veel als klagen om te kunnen klagen.

Begin het allemaal nogal raar te vinden, Marc Van Ranst in talloze interviews : "mutaties verzwakken met der tijd het virus en binnenkort is dit een griepje of zo", realiteit : elke mutatie is tot nu sterker en beter and back with a vengeance ... gaan we Trump nog moeten geloven die het over "the Chinese flu" bleef hebben ?

Volgens de laatste berichten zou het winkelen niet beperkt worden, dus dat blijft bij het mondmasker en mss dat gemeentes drukke straten met kerstshopping gaan monitoren. Vluchtig contact bij het passeren van mensen is minder risico, zeker met mondmasker aan.

Bij elke maatregel die een bepaalde sector treffen krijg je berichten (vaak van de lobbygroep van die sector) dat de besmettingen zeker niet bij hen gebeuren. Het beste is dan als ze bewijzen vragen van de regering van wel, maar weten dat die niet bestaan.

Ja, omdat de contact tracing niet echt ideaal verloopt, je kan je dan toch afvragen hoe je wel zeker kan zijn dat in jouw sector alles voorbeeldig verloopt.

Decoratie, misschien.. maar al de rest? Ga je samen in de winkel staan reviews lezen over elke TV? Moet de vriendin toestemming geven voor je uw t-shirt mag kopen?

Klinkt allemaal veel als klagen om te kunnen klagen.

Kan ik ook niet begrijpen. Veel van die zaken kan je toch ook gewoon uitstellen als het even niet kan. Als je een nieuwe zetel moet hebben, wacht daar dan een paar weken mee. Dat je uw kinderen mee neemt voor kleren te kopen, maar dat je je partner nodig hebt om een broek te kopen…
Het probleem met die regel is dat dat een regel van niets is. Want net zoals de vorige keer gaan ze dan toch met partner winkelen maar blijft 1 van de 2 buiten aan de deur staan. Dan staan ze daar met 10 op elkaar op hun gsm te luren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan