Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zouden ze niet beter meer tijd en moeite steken om de vaccinaties te versnellen?
Als jouw keuken onder water loopt door een waterlek kan je best dat waterlek aanpakken in plaats van harder en sneller te gaan dweilen.
Ik volg je deels, maar Big Brother - correctie Big Pharma heeft ook weinig haast. Money Money Money hé en een mensenleven telt niet.

Ja, inderdaad, kijk eens. Doe voor, misschien de eerste keer, eens wat je zelf zegt.
Leg het eens uit voor ons "onwetenden", wat gaat er fout? Benoem het eens. In plaats van je belachelijke ballonetjes.

Misschien ga je dan zelf eens inzien hoeveel onzin gij verkoopt.

Ff gaan beweren dat men vaccinaties moet zetten die men niet heeft. So full of shit...
Dat is hier toch al verschillende keren aangehaald? Lees bijv. dit artikel, hier vermelden ze duidelijk hoe de interne procedures alles nodeloos vertragen (eerst testen hoe verloopt in een handvol centra's, evalueren, feedback, heropstellen, ...). In andere landen (bijv. de UK of Israël) wordt er veel minder getalmd, daar vaccineren ze gewoon.

Dat is hier toch al verschillende keren aangehaald? Lees bijv. dit artikel, hier vermelden ze duidelijk hoe de interne procedures alles nodeloos vertragen (eerst testen hoe verloopt in een handvol centra's, evalueren, feedback, heropstellen, ...). In andere landen (bijv. de UK of Israël) wordt er veel minder getalmd, daar vaccineren ze gewoon.
Dat artikel is een maand oud, maar waar legt men precies uit hoe men meer kan vaccineren dan dat men vaccins heeft?
En kom nu niet af met "er is reserve", als je sins 3 januari ook maar iets het nieuws zou gevolgd hebben, dan zou je exact weten waarom deze ook nodig zijn.

Er zijn nu reeds te weinig vaccins op reserve.

Dat staat toch in mijn reply hierboven? Cfr. interne procedures aanpassen en het vaccinatieproces versnellen.
Maar ge hebt nog altijd niet op de vraag geantwoord: met WAT gaat ge vaccineren? Er zijn niet meer vaccins, alles wat momenteel binnenkomt en niet nodig is voor een tweede dosis wordt gezet.

En hoe wil je ze afdwingen?
aankomst verplicht iedereen richting testcentrum zou al leuk zijn
Of vereisen dat mensen een negatieve test hebben voor ze naar hier mogen komen, een beetje zoals de rest van de wereld doet.

Maar wat jij en anderen hier niet weten waarschijnlijk, is dat de regering dit niet KAN en MAG in de huidige wetgeving. Ipv langs het parlement te passeren en de huidige wetgeving aan te passen, kiezen ze dit gat gewoon zo open te laten omdat ze blijkbaar een panische angst van het parlement hebben.

Dus nogmaals, maatregelen die niet kunnen worden afgedwongen zijn waardelos, na een jaar mogen we wel stellen dat we niet hoeven te rekenen op "het gezond verstand".

Wat is er totalitair aan u laten testen bij terugkomst, Jeffrey?

Dat de overheid moet stoppen met zich te moeien in het privéleven van burgers. Beetje per beetje worden grenzen verlegd alsof het niets is. Wat is het volgende: verplichte test en registratie na bezoekje bij de kapper binnenkort? Waar gaat het ooit stoppen, Puni?

Totalitair is toch ook weer zo'n woord dat te pas en te onpas wordt gebruikt, zeker in het huidig klimaat.

Als je iets doet dat wordt afgeraden (nuja nu verboden zeker), moet je je laten testen. Zeer totalitair, amai. Dat is zoals die verplichte burgerlijke aansprakelijkheid als ik een auto heb, de dictators!

De overheid heeft in principe 0,0 zaken in waar jij gaat, wie je ziet en helemaal niet om dat gedrag te linken aan potentiële ziektes.

aankomst verplicht iedereen richting testcentrum zou al leuk zijn
Of vereisen dat mensen een negatieve test hebben voor ze naar hier mogen komen, een beetje zoals de rest van de wereld doet.

Maar wat jij en anderen hier niet weten waarschijnlijk, is dat de regering dit niet KAN en MAG in de huidige wetgeving. Ipv langs het parlement te passeren en de huidige wetgeving aan te passen, kiezen ze dit gat gewoon zo open te laten omdat ze blijkbaar een panische angst van het parlement hebben.

Dus nogmaals, maatregelen die niet kunnen worden afgedwongen zijn waardelos, na een jaar mogen we wel stellen dat we niet hoeven te rekenen op "het gezond verstand".
Testcentrums bij elke grensovergang dan? Niet vergeten dat de meeste mensen die belgie binnenkomen niet in een vliegtuig zitten.

Dat de overheid moet stoppen met zich te moeien in het privéleven van burgers. Beetje per beetje worden grenzen verlegd alsof het niets is. Wat is het volgende: verplichte test en registratie na bezoekje bij de kapper binnenkort? Waar gaat het ooit stoppen, Puni?
Okay :thinking:

Dus ge zit met een wereldwijde gezondheidscrisis waarbij een hele hoop landen die crisis duidelijk slechter onder controle hebben dan ons, maar dat ge mensen die in die landen zijn geweest dan wilt laten testen om zeker te zijn dat ze dat virus niet importeren, is dat totalitair? Dus gij hebt liever dat ze dat niet doen, de boel opnieuw laten ontsporen, om wat? Dan binnen een maand opnieuw te kunnen staan janken dat ge niet meer buiten moogt?

Meer dan 40 procent laat zich niet testen bij terugkeer uit rode zone

Hoeft ook niet meer te verbazen denk ik. Als je ziet wat een klopjacht en paniekvoetbal ze creëren rond terugkerende reizigers en het risico op een Covid besmetting. Ik weet eigenlijk niet of ik mezelf zou laten testen als ik teru gzou komen uit het buitenland, waarschijnlijk niet (tenzij ik echt veel symptomen zou hebben).
Benieuwd wat the fox en Landtlord hierop zullen antwoorden, gezien die overtuigd waren dat die regels goed waren. Enkele dagen terug heb ik dit nog gezegd dat de helft of meer van de mensen zich niet laat testen en dat het hele terugkeerbeleid voor reizigers in Belgie een absolute flop is. In Nederland en Frankrijk is een negatieve test vereist alvorens je het vliegtuig opmag en wordt dit gecontroleerd bij aankomst. In Belgie is er niets. Ale, een "verplichte" quarantaine en testing die niet wordt gecontroleerd, dus dat tel ik niet mee.

Toch nog even meedelen dat die 40% enkel over de digitale PLF gaat, er zijn een hele hoop mensen die dat op papier hebben of gewoonweg niet hebben ingevuld, zij zijn in deze cijfers niet opgenomen.
Hetzelfde als toen, dat er nog altijd geen bewijzen zijn voor uw stelling dat het merendeel zich niet laten testen heeft...
Want toen heb je net hetzelfde gezegd als nu, namelijk:
Een meerderheid heeft zich nooit laten testen bij aankomst, allemaal praatkes van Verlinden op twitter en op tv, maar in werkelijkheid niks nada noppes.
En daar heb ik toen ook het volgende op geantwoord:
Ik heb u nog altijd geen bewijs zien geven dat het merendeel (zoals je in je andere post zei) zich niet laten testen heeft.

Dus ge moet mijn woorden niet verdraaien/mij woorden in de mond leggen. En dat artikel is nog altijd geen bewijs van uw stelling.

Hetzelfde als toen, dat er nog altijd geen bewijzen zijn voor uw stelling dat het merendeel zich niet laten testen heeft...
Want toen heb je net hetzelfde gezegd als nu, namelijk:
https://www.proximus.be/pickx/nl/21...-zich-niet-testen-bij-terugkeer-uit-rode-zone
De cijfers zijn afkomstig van de Passenger Locator Form. Wie het niet invult, zit dus niet in de cijfers en dus is een onderschatting mogelijk. In de week van 18 tot 24 januari registreerde Sciensano 30.242 terugkomsten uit een rode zone. Daarbij is sprake van 15.273 te testen personen met een identificatienummer van de sociale zekerheid (INSZ). Maar er is maar sprake van 9.034 uitgevoerde testen. Dat betekent dat maar 59,2 procent zich liet testen.
Die 40% is naar alle waarschijnlijkheid nog een onderschatting van het aantal terugkerende reizigers dat zich niet heeft laten testen. Misschien moet je eens bellen met Sciensano, fox, dan kan je ze uitleggen dat ze mis zitten.

https://www.proximus.be/pickx/nl/21...-zich-niet-testen-bij-terugkeer-uit-rode-zone

Die 40% is naar alle waarschijnlijkheid nog een onderschatting van het aantal terugkerende reizigers dat zich niet heeft laten testen. Misschien moet je eens bellen met Sciensano, fox, dan kan je ze uitleggen dat ze mis zitten.
Merendeel = meer dan 50%. Uit je eerdere bron + deze, gaat het nog altijd maar over 40% geweten bij die gevallen.
Het gaat hem niet over de cijfers, wel over de interpretatie.
Nergens zeg ik dat de cijfers niet kloppen, wel de speculaties errond ook enkel maar dat zijn; speculaties. Want je zegt het zelf "naar alle waarschijnlijkheid", en ik vraag om bewijzen...

Okay :thinking:

Dus ge zit met een wereldwijde gezondheidscrisis waarbij een hele hoop landen die crisis duidelijk slechter onder controle hebben dan ons, maar dat ge mensen die in die landen zijn geweest dan wilt laten testen om zeker te zijn dat ze dat virus niet importeren, is dat totalitair? Dus gij hebt liever dat ze dat niet doen, de boel opnieuw laten ontsporen, om wat? Dan binnen een maand opnieuw te kunnen staan janken dat ge niet meer buiten moogt?

Het is het geheel aan maatregelen waar telkens een schepje bijkomt. En ja die hebben een totalitair kantje, als een overheid quasi alles gaat bepalen wat je mag of niet mag in je leven, dan is dat zeker totalitair. En of het nu om een virus in te perken is of een andere reden, dat moet ons verontrusten en scherp houden zodat die maatregelen proportioneel zijn en zeker niet langer dan nodig in voege zijn.

We hadden in het Westen bakken kritiek op China toen ze heel ingrijpend ingreep om het virus in te perken, ondertussen gaan we dezelfde toer op.

Je wil dus dat gebeurt wat nu al gebeurt?
Net niet, in het artikel staat letterlijk dat bijna 30k mensen zonder boe of ba een uitkering gaan krijgen tot aan hun pensioen. Niet omdat ze zwaar ziek zijn of omdat ze het werk niet aankunnen, maar wel omdat de controle-artsen het werk niet meer kunnen volgen:

De overheid nam de beslissing omdat de werkdruk bij de artsen die de controles uitvoeren te hoog is door de coronacrisis.

Merendeel = meer dan 50%. Uit je eerdere bron + deze, gaat het nog altijd maar over 40% geweten bij die gevallen.
Het gaat hem niet over de cijfers, wel over de interpretatie.
Nergens zeg ik dat de cijfers niet kloppen, wel de speculaties errond ook enkel maar dat zijn; speculaties. Want je zegt het zelf "naar alle waarschijnlijkheid", en ik vraag om bewijzen...
Hoe zou je nu nog aan een meerderheid kunnen komen die zich wel laten testen?
Van de mensen die het papier heeft ingevuld heeft 40% al niet meegedaan. Denk je nu echt dat de mensen die dat papier niet hebben ingevuld zich netjes hebben laten testen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan